Angel-Wings
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Angel-Wings Spiritueel Paranormaal Forum
 
PortaalPortaal  IndexIndex  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 The Secret...

Ga naar beneden 
AuteurBericht
~*~AngelWings~*~
AngelWings
AngelWings
~*~AngelWings~*~


Aantal berichten : 840
Leeftijd : 57
Hobby's : Digitale beeldbewerking, lezen, dichten en schrijven
Humor : JAH!
Angel Wings : 17707
Reputatie : 0
Registration date : 11-03-08

The Secret... Empty
BerichtOnderwerp: The Secret...   The Secret... Empty20/3/2008, 22:20

The Secret... BK_Ik_zou_zo_graag
Er is een boekje waarin de nieuwe hype, The secret allang in staat beschreven nml.

Ik zou zo graag, vervulling van je wensen door de kracht van positief denken



Barbel Mohr laat ons in dit vol humor geschreven boekje zien hoe je de partners van je dromen, die perfecte baan of dat ideale huis en nog tal van andere dingen op een eenvoudige manier 'in gedachten naar je toe kunt halen' en als het ware bij het Universum kunt 'bestellen'.

Zij vertelt hoe je naar je innerlijke stem kunt leren luisteren, hoe je een diepere relatie met jezelf kunt aangaan en je leven op een positieve manier kunt inrichten. In dit boekje staan vele tips, kleine anekdotes en grappige verhaaltjes. In het laatste hoofdstuk staan een aantal korte positieve en meditatieve teksten, om bijvoorbeeld dagelijks voor het slapen gaan te lezen en te overdenken.

Een juweel van een geschenkboekje, dat iedereen op zonnige gedachten zal brengen!
Tweede herziene druk.
Schrijfster: Barbel Mohr.

10,95 goedkoper dan een cursus secretten

Koppehol is de uitgeverij

Barbel mohr schreef het boekje

isbn = 9073140544

http://home.planet.nl/~casperma/gemma/artikel1.htm

Het grootste risico om gelukkig te worden.


Krijgen wat je wilt. Het zou de titel van het zoveelste motivatieboekje kunnen zijn. Maar zowel levenservaring als de talrijke bronnen bij Ode hebben redacteur Tijn Touber ertoe gebracht uiteen te zetten hoe onze gedachten invloed hebben op ons leven. Hoe maak je dromen waar?


In mijn buurt worden kapotte ramen niet meer vervangen, maar dichtgespijkerd. Als mensen verhuizen, gooien ze de huisraad gewoon op straat. Integratie van culturen betekent hier: elkaar met rust laten en ieder contact zoveel mogelijk vermijden. Ik wil weg, maar ben niet rijk. Nu weet ik dat er mensen zijn die zeggen, dat je een nieuwe woning zelf kunt creëren, als je er maar genoeg in gelooft. En dat niet alleen: nieuwe banen, geliefden, gezondheid en geld zouden als vanzelf komen - eenvoudigweg door het verlangde te visualiseren. De grote vraag was natuurlijk of ik dat ook kon. Ik besloot de proef op de som te nemen.
Mijn droomhuis is hoog. Vanuit mijn slaapkamer kijk ik uit op zee, vanuit de andere kant op bossen. Het ligt aan de rand van een grote stad. Het is ruim, heeft veel ramen en staat in een rustige buurt waar mensen elkaar vriendelijk groeten. Het is representatief, gezellig en betaalbaar. Iedere ochtend visualiseer ik mijn droomhuis. Ik loop er doorheen, sta voor de ramen en ruik de zee en de bossen. Ik hoor het gekrijs van de meeuwen en aan de andere kant het gekoer van duiven. Ik zie mijzelf in de rustgevende, lichte ruimte - soms alleen, soms omringd door dierbaren.
Drie weken gaan voorbij. Op een ochtend heb ik 'toevallig' een afspraak in Kijkduin. Ik ben te vroeg en rijd wat rond. Ineens valt mijn oog op een mooie flat. Helemaal bovenin zie ik een poster voor de ramen. Te koop? Te huur? Het is onleesbaar hoog. Zelfs de naam van de makelaar is niet te zien. Het beeldmerk komt me ergens vaag bekend voor. De volgende dag rijd ik naar Ode en zie op een poster hetzelfde beeldmerk. Ik bel, de flat is vrij, ik kan meteen komen kijken. 'Toevallig' is de prijs net ruim een ton gezakt, omdat de eigenaar per onmiddellijk geld nodig heeft. Ik hoef alleen maar 'ja' te zeggen. Ik zeg 'ja' en woon inmiddels in het huis dat ik dus eigenlijk al kende.

Een van de mensen die het visualiseren tot een ware kunstvorm heeft verheven, is de Amerikaanse schrijfster Shakti Gawain. Zij zegt: 'Creatief visualiseren is de techniek om met behulp van je verbeelding datgene wat je wilt, werkelijk tot stand te brengen. Er is helemaal niets nieuws, vreemds, of ongewoons aan creatief visualiseren. Je maakt er al elke dag, elke minuut gebruik van. Het is je natuurlijke verbeeldingskracht, die je voortdurend gebruikt.'
Iedereen fantaseert en visualiseert. Maar niet iedereen doet dat even bewust en met de overtuiging dat je daarmee je eigen toekomst vormgeeft. Zou dit de reden kunnen zijn, dat sommige mensen er beter dan anderen in slagen hun dromen en idealen te verwezenlijken? Zouden de mensen die huizen en banen creëren de wetten van het universum beter begrijpen? Gawain wijst er allereerst op dat het hele universum uit energie bestaat. Ook schijnbare materie bestaat uit steeds kleinere deeltjes totdat je uiteindelijk alleen maar energie, of trilling, overhoudt. Wij - mensen - zijn dus energetische wezens in een wereld die uit energie bestaat. Wij beïnvloeden de wereld en de wereld beïnvloedt ons voortdurend. Zoals Albert Einstein zei: 'Een menselijk wezen is een onderdeel van het geheel dat wij universum noemen. Hij ervaart zichzelf, zijn gedachten en gevoelens, als zaken die losstaan van de rest. Een soort optisch bedrog van het bewustzijn.' En zijn collega Niels Bohr schreef: 'Geïsoleerde materiële deeltjes zijn een abstractie, want hun eigenschappen zijn alleen waarneembaar en definieerbaar via hun interactie met andere systemen.' Vanuit dit perspectief is het enige verschil tussen een gedachte en een rots het gegeven, dat de frequentie van de gedachte vele malen hoger is dan die van de rots. Vandaar dat een rots hard en onbewegelijk en een gedachte vormloos en overal doordringbaar is.
De tweede wetmatigheid is, dat energie van een bepaalde hoedanigheid of frequentie de neiging heeft soortgelijke energie aan te trekken. Gedachten en gevoelens zijn 'magnetisch'. Je ontmoet 'toevallig' iemand aan wie je net dacht, of je slaat een boek open op een willekeurige pagina en je vindt precies de informatie die je zoekt. Op de redactie van Ode liggen honderden tijdschriften en boeken waarvan we er regelmatig één kwijt zijn. Na weer zo'n vermoeiende klopjacht, besloten we even stil te gaan zitten en ons op het boek richten. Na een minuut liep een van ons naar een kast en haalde het boek er zonder aarzeling uit. Het is als een trilling, een resonantie waarop je afstemt.
[/size]


Laatst aangepast door ~*~AngelWings~*~ op 20/3/2008, 23:21; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
https://angelsdream.actieforum.com
~*~AngelWings~*~
AngelWings
AngelWings
~*~AngelWings~*~


Aantal berichten : 840
Leeftijd : 57
Hobby's : Digitale beeldbewerking, lezen, dichten en schrijven
Humor : JAH!
Angel Wings : 17707
Reputatie : 0
Registration date : 11-03-08

The Secret... Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Secret...   The Secret... Empty20/3/2008, 22:20

Creatie, iedere creatie, begint in de geest. Je ziet een gebouw voor je, maakt een schets en bouwt de Taj Mahal. Ook wanneer een idee niet direct een vorm krijgt, is de gedachte alleen vaak al genoeg om de zaak aan het rollen te brengen. Vooral als achter de gedachte een groot verlangen zit. Hoe groter het verlangen, hoe groter de kans dat de gedachte wordt bewaarheid. Napoleon Hill deed begin vorige eeuw onderzoek naar het succes van de top drie procent van de meest succesvolle Amerikaanse ondernemers. Hij onderzocht het succes van grote trekkers van de industriële revolutie, zoals Andrew Carnegie, Henry Ford, Thomas Edison en Alexander Graham Bell. In 1937 verscheen Hills meesterwerk Think and grow rich (vertaald als: Denk groot en word rijk), dat onlangs in de Verenigde Staten nog werd uitgeroepen tot één van de top vijf business-boeken van de twintigste eeuw. De voornaamste kracht die Hill keer op keer bij succesvolle mensen zag, is dat zij hun dromen serieus nemen, die dromen omzetten in duidelijke visies en die visies vervolgens dagelijks voor zichzelf herhalen, zodat het onderbewustzijn erin gaat geloven. Zodra het onderbewustzijn de visie accepteert, straalt de persoon de visie als vanzelf uit, waardoor de droom vroeg of laat in de stof wordt gemanifesteerd. Hill: 'Rijkdom begint met een geesteshouding, met vastberaden doelgerichtheid. Het is niet of nauwelijks nodig om hard te werken.' Rijke denkers trekken geld naar zich toe, zoals anderen geluk of pech naar zich toetrekken. Hoe dieper het verlangen, hoe 'magnetischer' de gedachte.
Onze - vaak onbewuste - verlangens en denkpatronen creëren onze dagelijkse realiteit, of we dat nu leuk vinden of niet. Het is de bekende self-fulfilling prophecy. Gedachten hebben een veel groter bereik dan je beseft. De twee zoontjes van arts en coach Roy Martina gingen regelmatig vissen. Daarbij ving de oudste steevast meer dan de jongste. Ze wisselden van hengel en plaats, maar dat maakte allemaal niets uit. Toen Martina verder vroeg, bleek dat de jongste het een beetje zielig vond voor de vissen. Dat hij eigenlijk geen vis wilde vangen. Dáár lag de verklaring. Martina: 'Maar de grote vraag is natuurlijk hoe die vissen dat weten. Die zien tenslotte twee vrijwel identieke wurmen aan identieke haakjes.'

Als je erop gaat letten, zie je voortdurend voorbeelden van hoe je op basis van je denkbeelden je eigen lot creëert. Napoleon Hill: 'Het is bekend dat een mens uiteindelijk alles gelooft wat hij tegen zichzelf herhaalt, ongeacht of het waar is of niet. Het onderbewustzijn maakt geen onderscheid tussen constructieve of destructieve emoties. Het onderbewustzijn werkt met het materiaal dat wij aanleveren met onze gedachten. Het zal een angstige gedachte evengoed in werkelijkheid omzetten als een gedachte vol moed of geloof. Het voert gewoon uit - manifesteert - wat wij er dag na dag instoppen.' Als dat dus wantrouwen is, dan kom je voortdurend onbetrouwbare mensen tegen - 'Zie je wel!' - en vertrouwen mensen je steeds minder. Als je je onderbewustzijn vooral met liefde voedt, dan heb je steeds meer lief en word je ook steeds meer geliefd.
Het onderbewustzijn is te programmeren. Emoties en gevoelens spelen hierbij een grote rol. Gedachten gevuld met een bepaalde emotie kleuren het onderbewustzijn sterk en creëren krachtige beelden, waardoor je steeds meer in de gedachte gaat geloven. Een emotie vult de gedachte als het ware met vitaliteit en (daad)kracht. Hill vergelijkt emoties met gist in brood, omdat ze passieve gedachten actief maken. De grootste killers voor het manifesteren van je innerlijke verlangens zijn dus zwakmakers als twijfel, angst en cynisme. Dat ondervond ook de Duitse Bärbel Mohr, die al jaren alles wat ze nodig heeft 'gewoon bij het universum bestelt': minnaars, huizen, banen, geld, maar ook - onbewust - een crisis. Als ze twijfelt, lukt het niet, vandaar dat Mohr aanraadt een verlanglijstje te maken en dit vervolgens min of meer te vergeten. Wanneer je er elke dag op terugkomt, voed je je wensen namelijk met twijfel: 'Is mijn boodschap wel aangekomen? Word ik niet vergeten?' Wie geen last heeft van deze twijfel, kan de 'bestelling' echter zo vaak affirmeren als hij wil, het onderbewustzijn zal dan alleen maar meer overtuigd raken.

Nog zo'n principe: visualiseer altijd wat je wílt, hou je niet bezig met wat je níet wilt. Het onderbewustzijn kent of accepteert de woorden 'niet' en 'geen' niet. Visualiseren of affirmeren dat je een niet-roker bent, betekent dat je voortdurend aan roken denkt - volgens het bekende principe niet-aan-een-witte-ijsbeer-denken. Het geheim van creatie is dus, dat je uitstraalt wat je wílt en niet wat je níet wilt. Als je visualiseert en affirmeert, doe dat dan ook vanuit de onvoltooid tegenwoordige tijd. Als je gelukkig wilt worden, zie jezelf dan nú al als gelukkig. Wanneer je zegt: 'Over een jaar ben ik gelukkig', dan zeg je namelijk impliciet: 'Op dit moment ben ik niet gelukkig'. Iets pas in de toekomst willen, is bevestigen dat je het nu niet hebt en dat is de beste manier om het niet te krijgen. Als je iets wilt hebben, moet je ervaren hoe het is om het nú te bezitten, om het nu te zíjn. Wanneer je in die toestand verkeert, komt wat je wilt - maar niet meer nodig hebt - gemakkelijk op je af.
Ga ook voor goud! Als je een huis visualiseert, maak het dan zo mooi mogelijk, doe geen enkele concessie. Volgens Martina gaat bij iedere 'e-mail naar het universum' altijd een bepaald percentage verloren. O ja, verwacht tegenwerking! Alle grote geesten die een droom wilden verwezenlijken, zijn voor gek versleten en hebben veel weerstand moeten overwinnen. Henry Ford ging vijf keer failliet, Walt Disney werd ooit door een dagbladuitgever ontslagen wegens gebrek aan creativiteit en Fred Astaire werd bij zijn eerste screentest geweigerd met de mededeling dat hij niet kon dansen en niet kon acteren. Maar sta vooral ook open voor toevalligheden en wonderen. Als je blijft vasthouden aan je diepe verlangen en er dagelijks energie aan geeft, zal die zich manifesteren door een combinatie van bewuste inzet en een aantal merkwaardige toevalligheden. Dit is wat Carl Jung 'synchroniciteit' noemt.

Misschien denk je dat visualisatie vooral een handige truc is. Maar het is ingrijpender dan je denkt. Wie bijvoorbeeld een nieuwe baan gaat visualiseren, komt zijn negatieve geloofsovertuigingen over zichzelf en over het leven tegen. Faalangst, minderwaardigheidsgevoelens en apathie gieren door je hoofd. Pijnlijk en confronterend wellicht, maar ook nuttig, want het zijn deze - vaak onbewuste - programmeringen die je afhouden van het vervullen van je diepste wensen. De vraag is natuurlijk wat je met deze emoties aan moet.
Marinus Knoope, uitvinder van de creatiespiraal die wensen tot werkelijkheid maakt (zie Ode 39), spreekt uit ervaring: 'Er is pas rust en vrede in je hoofd als je bereid bent om dat wat pijn doet - dat wat je afstoot of tegenstaat - te ontvangen en te doorleven.' Het aanvaarden van emoties en het opruimen van oud zeer, maakt de weg vrij voor creatiekracht. Voor visualisatie is ontspanning van groot belang. Alleen vanuit ontspanning komen je diepste verlangens en dromen bovendrijven. Het bewust scheppen van je eigen lot is niet moeilijk als je stopt met tegen jezelf te strijden en overeenkomstig de natuurlijke principes van creatie leeft.
Roy Martina heeft dit aan den lijve ondervonden. Zij carrière begon met keihard werken en vechten om zichzelf staande te houden. Grote successen werden afgewisseld met pijnlijke nederlagen. Volgens Martina is dit te danken aan de mannelijke creatiemethode. De vrouwelijke methode is al subtieler: je knokt en ploetert minder en vertrouwt meer op je intuïtie. De makkelijkste methode is echter de spirituele weg, die Martina de 'weg van de moeiteloosheid' noemt. Hierbij gaat het vooral om de intentie, het geloof dat je uitstraalt. Je gaat ervan uit, dat alles er al is en dat je het alleen maar naar je toe hoeft te halen door de wens sterk uit te stralen - eigenlijk zoals Michelangelo beelden 'bevrijdde' uit stukken marmer.
Helaas is het voor veel mensen zo moeilijk te zien of geloven. Daardoor zenden ze tegenstrijdige signalen uit. We zijn geneigd te denken vanuit schaarste in plaats van vanuit overvloed. We wensen aan de ene kant een prachtig huis - het universum gaat in Wassenaar aan de slag - om vervolgens de boodschap uit te zenden, dat we er eigenlijk niet in geloven en het niet waard zijn - het universum zoekt in de Schilderswijk. Het nettoresultaat is een zwak aftreksel van onze diepste wensen. Geloof erin! Wees overtuigd, zie het voor je, anders hoef je er niet eens aan te beginnen. Of, zoals Yoda in de film The Empire Strikes Back tegen Luke Skywalker zegt: 'Try not. Do or do not. There is no try.'
Wie de weg van moeiteloze creatie bewandelt, heeft bovendien regelmatig het gevoel in contact te staan met wat Luke Skywalker The Force noemt. Napoleon Hill zegt het zo: 'Door creatieve fantasie heeft de eindige geest van de mens rechtstreeks contact met de Oneindige Intelligentie. Met dat vermogen kunnen we ingevingen of inspiraties ontvangen. Alle fundamentele of nieuwe ideeën vinden hun weg naar de mens via creatieve fantasie.'

Een positieve visualisatie is niet alleen van belang voor je toekomst, maar vooral ook voor je heden. Het beeld bepaalt namelijk de koers die je nu vaart: de beslissingen die je neemt, de stappen die je zet. Hoe sterker het toekomstbeeld is - hoe krachtiger de visualisatie - hoe duidelijker het is wat je nu te doen staat. Wie geen duidelijk toekomstbeeld heeft, heeft geen doel om voor te leven. Deze bestemmingscrisis - die wordt voorafgegaan door een identiteitscrisis - maakt stuurloos. Je zwalkt en wordt voortdurend afgeleid. Je hangt maar wat voor de televisie en voelt je lusteloos. Je leeft niet, maar je wordt geleefd of je overleeft. Je creëert niet, maar reageert slechts op wat er op je afkomt.
Het is van wezenlijk belang om je diepste verlangens, wensen en dromen serieus te nemen. Je diepste verlangens en dromen zijn het antwoord op de vraag: wat bezielt mij, waarvoor leef ik? Ze laten je de essentie zien van wie je werkelijk bent en inspireren je om het beste uit jezelf te halen. Dromen zijn niet altijd hetzelfde als doelen. Doelen zijn meetbaar, het zijn de stappen die dromen mogelijk maken. Een bijkomend voordeel van je dromen serieus te nemen - door ze bijvoorbeeld op te schrijven of publiekelijk te maken - is dat je daardoor mensen aantrekt die je kunnen helpen. Marinus Knoope beseft het belang van het uitspreken - mits op het goede moment - van je diepste wensen. 'Mensen vragen dan altijd: "En hoe denk je dat dan te doen?" Probeer deze vraag vooral niet te beantwoorden. Natuurlijk weet je dat nog niet. Je weet alleen dat je voor de realisatie van je wensen hulp nodig hebt van anderen. Zeg dus liever: "Goh, dat is een bijzonder interessante vraag, heb jij misschien een idee?" En als die ander dan zegt: "Nou nee ik niet.", zeg dan gewoon: "Wat heb ik dan aan jou?!"'
Voor Knoope begon zijn carrière als schrijver en inspirator ook met een visualisatie-ervaring. 'Ik was op een seminar over de kracht van denken en dat je je eigen werkelijkheid kunt creëren. Ik geloofde dat allemaal niet zo, maar besloot het erop te wagen. Ik zei tegen de cursusleider: "Als alles mag, doe dan maar goeroe". Ik zei het min of meer voor de grap, maar realiseerde me achteraf dat ik dat altijd had gewild, maar omdat ik die wens niet serieus nam, kon hij zich niet manifesteren. Ik begon te visualiseren en de zaak begon te rollen. Ik wilde een boek schrijven; dat boek is er. Ik wilde voor grote zalen staan; dat is gelukt.'

Roy Martina ziet zichzelf op zijn tachtigste de marathon van New York lopen. Belangrijk bij zo'n visualisatie is dat het met alle zintuigen gebeurt. Je ziet jezelf rennen, de gebouwen om je heen, je hoort de uitzinnige menigte, je voelt de kramp in je kuiten, maar gaat desondanks door, je ruikt het zweet en voelt de druppels over je rug lopen. Als je zo'n gebeurtenis één keer heel duidelijk hebt 'gezien', wordt hij 'verankerd' in het onderbewustzijn. Je hoeft er dan alleen maar dagelijks even aan te denken om het beeld nieuw leven in te blazen.
Verbeeldingskracht is voor het leveren van topprestaties wellicht belangrijker dan wilskracht en techniek. Dat blijkt bijvoorbeeld uit een onderzoek onder Russische topatleten die zich voorbereidden op de Olympische Winter Spelen van 1980. De atleten werden verdeeld in vier trainingsgroepen. De eerste groep trainde puur fysiek. De tweede groep trainde 75 procent fysiek en 25 procent mentaal. De derde groep deed het half om half en de vierde groep was 75 procent mentaal bezig en slechts 25 procent fysiek. De resultaten waren schokkend: de laatste groep boekte de meeste vooruitgang. De groep die het minst vooruit was gegaan, was de groep die louter fysiek had getraind. De uitkomst was precies het tegenovergestelde van wat veel experts - vooral de aanhangers van de 'no pain, no gain'-theorie - hadden verwacht. De interessante conclusie van het onderzoek is, dat je door middel van visualisaties en mentale training in staat bent je fysieke potentieel te ontsluiten of te verbeteren. Zou het misschien komen, doordat je in gedachten nooit een vrije worp mist?
Pure wilskracht kan zelfs een obstakel worden om je doel te bereiken. Denk maar aan het voorbeeld van op wilskracht proberen te stoppen met roken. Vaak leidt dat tot frustratie. In het boek van José Silva, grondlegger van The Silva Mind Control Method, staat te lezen: 'Wanneer de wil en de verbeelding met elkaar in conflict zijn, is het altijd de verbeelding die wint. Over je slechte gewoonte nadenken en krachtig besluiten ermee te stoppen, zou je wel eens nog sterker aan die slechte eigenschap kunnen binden. Het is net zoiets als met veel kracht besluiten dat je nu gaat slapen: juist de kracht van dit besluit houd je wakker. De fantasie daarentegen brengt je direct naar je doel, vooral als je je fantasie traint het doel te visualiseren op een diep niveau van de geest. Je moet je doel zien, voelen, horen, proeven en aanraken. Dan zul je krijgen wat je wilt.'
Je hele leven is het resultaat van je eigen gedachten, verlangens en wensen. Bewust en onbewust. Soms ben je zelfs vergeten wat je vroeger ook al weer dacht of wenste. De directeur van de Bijlmerbajes, waar ik meditatieles gaf aan drugsdelinquenten, maakte als kind fietstochten met zijn vader. Ze reden dan vaak langs een instituut voor moeilijk opvoedbare kinderen. 'Pap,' zei het jongetje dan altijd, 'als ik later groot ben, word ik hier directeur.' Toen de bajesdirecteur wel eens wilde weten wat ik nou precies met zijn gedetineerden deed, vertelde ik hem dat ik ze vooral in contact probeerde te brengen met hun dromen en idealen van weleer. 'Hoe doe je dat dan?' wilde hij weten. Ik deed een visualisatieoefening en bracht hem terug naar zijn kinderlijke dromen en verlangens. Ineens realiseerde de directeur zich, dat zijn jeugddroom was uitgekomen! Een grote grijns verscheen op zijn gezicht.


Tekst: Tijn Touber (artikel uit de ode)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://angelsdream.actieforum.com
~*~AngelWings~*~
AngelWings
AngelWings
~*~AngelWings~*~


Aantal berichten : 840
Leeftijd : 57
Hobby's : Digitale beeldbewerking, lezen, dichten en schrijven
Humor : JAH!
Angel Wings : 17707
Reputatie : 0
Registration date : 11-03-08

The Secret... Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Secret...   The Secret... Empty20/3/2008, 22:21

Visualiseren:Het grootste riscio om gelukkig te worden. Ik denk, dus ik win. De mens is het enige dier dat niet gewoon doet waar het zin in heeft. Handicap 2 Roy Martina:Op weg naar moeiteloosheid Het belang van een second opinion. Immunkracht Vragen
Days
""Bestellingen bij het Universum"" van Mohr is ook een heel lekker boek om te lezen. Zeg maar de opvolger van ""Ik zou zo graag""

Vol met tips en dergelijke.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://angelsdream.actieforum.com
~*~AngelWings~*~
AngelWings
AngelWings
~*~AngelWings~*~


Aantal berichten : 840
Leeftijd : 57
Hobby's : Digitale beeldbewerking, lezen, dichten en schrijven
Humor : JAH!
Angel Wings : 17707
Reputatie : 0
Registration date : 11-03-08

The Secret... Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Secret...   The Secret... Empty20/3/2008, 22:21

Waarom miljoenen vallen voor The Secret
De nieuwe zelfhulp-hype



Als je je wensen maar duidelijk denkt, komen ze allemaal uit. En ziekte is een kwestie van verkeerde gedachten ­- eigen schuld. The Secret, de nieuwste hype in het spirituele zelfhulpgenre, koppelt een magisch wereldbeeld aan een keihard geloof in eigen verantwoordelijkheid.


Law of Attraction
Magie
Zieke mensen


'We ontvingen duizenden verklaringen over hoe Het Geheim leidde tot grote sommen geld of onverwachte girocheques. Mensen hebben met Het Geheim hun droomhuis, levenspartner, begeerde auto, baan of promotie opgeroepen.' The Secret
'Waarom zijn er op maandag zoveel files? Omdat er dan zoveel mensen met tegenzin naar hun werk rijden.' Cees Ingelse is interim-manager en geeft daarnaast sinds een jaar of drie de training 'Hoe rijk wil je Zijn'. Sinds kort is er een workshop bijgekomen: 'The Secret in actie'.
Op de zolder van het spiritueel centrum DJOJ in Rotterdam zitten behalve tien deelneemsters ook twee journalisten klaar voor wat de dag brengen zal. The Secret van Rhonda Byrne is namelijk de nieuwste hype in het spirituele zelfhulpgenre. Wereldwijd werden er al zes miljoen exemplaren van het boek verkocht ­ vooral in Amerika, met dank aan fans als Oprah Winfrey en Larry King. Sinds het verschijnen van de Nederlandse vertaling, eind april, gaan er hier duizend exemplaren per dag over de toonbank.



Law of Attraction
In The Secret vertelt de Australische tv-producente Byrne met behulp van '24 inspirerende leraren' over de Law of Attraction, of kortweg LOA. Die luidt als volgt: 'Gedachten zijn magnetisch, en gedachten hebben een frequentie. Wanneer je denkt, worden die gedachten uitgezonden in het universum en trekken op magnetische wijze alle soortgelijke dingen op dezelfde frequentie aan. Al het uitgezondene keert terug naar de bron. En die bron ben Jij.' De LOA is een lang bewaard geheim, maar Byrne heeft het nu voor ons onthuld. In het boekje, en op een dvd. 'De grootste geesten in de geschiedenis wisten het reeds', schrijft ze. 'Plato, Shakespeare, Newton, Hugo, Beethoven, Lincoln, Emerson, Edison, Einstein.' In het boekje wordt dit lijstje van historische grootheden nog aangevuld met losse citaten van bijvoorbeeld Boeddha en Martin Luther King.


Cees Ingelse is een lange man met een prettige uitstraling: vriendelijk en rustig. Hij weet zeker dat de Law of Attraction werkt. Hij vertelt over een ervaring die hij in India had. Een vriend die in Nederland achterbleef, zou op een bepaalde dag om half tien 's avonds energie overdragen op hem en zijn kinderen. Ingelse voelde duidelijk iets gebeuren om vijf over half tien en dat bleek achteraf ook precies te kloppen met de volgorde die zijn vriend had aangehouden bij de energieoverdracht. 'Dat was voor mij het bewijs dat gedachten ook over afstand kracht uitoefenen.'
'Uit de wet vloeit alle ordening in het heelal voort, maar hij bepaalt ook elk moment van jouw leven, en elke afzonderlijke ervaring in je leven.'
Volgens The Secret is de LOA een natuurwet, even onontkoombaar als de zwaartekracht. De wet werkt altijd, of hij nu bewust wordt toegepast of niet, en of de gedachten nu positief zijn of negatief. Zo stippelen we met onze gedachten ons eigen levenspad uit en schenkt de LOA ons zowel die felbegeerde nieuwe auto als de files op maandagochtend. Cees Ingelse: 'Ook ziektes, daar ben ik van overtuigd, creëer je zelf door je emoties en gedachten. Als je lange tijd twijfel, frustratie en woede uitzendt, komt het bij je terug op het zwakste punt in je lichaam.'
Het is dus zaak de LOA bewust en zorgvuldig toe te passen. Dat kan volgens een driestappenplan: 1: vraag. 2: geloof. 3: ontvang. Ingelse: 'In de basis is het vrij simpel, de crux zit in de toepassing.' Zo moet je in de eerste stap wel specifiek zijn in je wensen. 'Ik wilde de proef op de som nemen en stelde me voor dat er vijf miljoen op mijn bankrekening stond. Ik had daar een week positieve aandacht aan besteed. Op een gegeven moment was ik aan het telebankieren en zag ik staan: uw daglimiet is vijf miljoen. Dat precieze bedrag! Maar het stond dus niet op mijn rékening bijgeschreven ­ ik was niet specifiek genoeg geweest.'
In tweetallen vertellen de deelnemers elkaar hun wensen. Iemand wenst 'een huis met een tuin en zekerheid'. Een ander wenst 'een groot huis met een dakterras, een baan met leuke collega's en voldoende vrije tijd'. De volgende wil 'meer genieten'. 'Rust, bewuster denken en gezondheid'. 'Leren zwemmen'. 'Meer liefde aantrekken.'

'Ik geloof en weet dat niets ongeneeslijk is.'
De LOA zegt: doe een wens, geloof erin dat hij uitkomt en hij zal uitkomen. Dat lijkt op bidden om een bepaalde gunst af te smeken ­ bijvoorbeeld genezing. De theorie over het uitzenden van gedachtefrequenties met een magnetische werking mag volkomen ridicuul lijken, toch is er in de VS meerdere malen serieus onderzoek verricht naar het effect van bidden op de genezing van zieken. Wie aan een dergelijk onderzoek begint, gaat er op zijn minst van uit dat het niet op voorhand is uitgesloten dat we met onze gedachten een hogere macht kunnen bereiken én beïnvloeden. De resultaten van het laatste onderzoek in een lange reeks werden gepubliceerd in 2006. Onderzoekers van Harvard *** School hadden achttienhonderd hartpatiënten verdeeld in drie groepen. twaalfhonderd patiënten kregen te horen dat er misschien voor hen gebeden zou worden, en voor de helft van hen werd ook daadwerkelijk gebeden door vrijwilligers in gebedsgroepen. Zeshonderd patiënten kregen te horen dat er sowieso voor hen gebeden zou worden, en dat gebeurde ook. Het resultaat: bij de twaalfhonderd patiënten uit de eerste groep werden geen gezondheidseffecten gemeten. Bij de zeshonderd patiënten voor wie gebeden werd wel: van hen had veertien procent meer last van hartritmestoornissen. Wellicht, zo veronderstelde een beteuterde onderzoeker, omdat die groep zich meer zorgen had gemaakt: 'Ben ik zo ziek dat ze een gebedsgroep voor me moeten inschakelen?'
Cultuur- en godsdienstpsychologe Sarah Bänziger schrijft over dit type onderzoek in haar proefschrift Still Praying Strong, waarop ze in augustus zal promoveren aan de Radboud Universiteit Nijmegen. 'Ik kraak deze onderzoeken tot de grond toe af in mijn dissertatie. Ze pretenderen superwetenschappelijk te zijn, double blind en noem maar op, maar fundamenteel gezien kán dit niet onderzocht worden.' Het veronderstelt dat God meedoet aan het experiment: dat hij de patiënten voor wie gebeden wordt geneest, en dat hij de patiënten voor wie niet gebeden wordt zijn goddelijke rug toekeert. 'Dat geeft niet alleen blijk van een mager begrip van de goddelijke genade, maar ook van een slecht begrip van experimenteel onderzoek. Wie een causaal verband wil aantonen tussen genezing en goddelijke genade moet direct meten welke invloed God uitoefent ­ niet welke invloed een interveniërende gebedsgroep heeft.'
Terug naar boven Ga naar beneden
https://angelsdream.actieforum.com
~*~AngelWings~*~
AngelWings
AngelWings
~*~AngelWings~*~


Aantal berichten : 840
Leeftijd : 57
Hobby's : Digitale beeldbewerking, lezen, dichten en schrijven
Humor : JAH!
Angel Wings : 17707
Reputatie : 0
Registration date : 11-03-08

The Secret... Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Secret...   The Secret... Empty20/3/2008, 22:23

'Er bestaat niet zoiets als een hopeloze situatie.'
Bänziger deed zelf een empirisch onderzoek naar de praktijk van het bidden in Nederland: ze bracht in kaart waarom en hoe wij bidden. Hoewel Nederland een geseculariseerd land is, waarin maar 35 procent van de bevolking kerkelijk is, bleek uit de analyses dat zestig procent van de Nederlandse bevolking bidt. De Nederlander is een volwassen gelovige: hij ziet God niet als een soort Sinterklaas die al je materiële en immateriële wensen kan vervullen. Zo vraagt slechts vier procent om genezing, terwijl 'ziekte' wel de belangrijkste aanleiding is om te bidden. Men bidt om innerlijke rust, steun en de kracht om met een moeilijke situatie om te kunnen gaan.
De aanhanger van The Secret daarentegen ziet zijn 'gebed' wel als de mogelijkheid om een bestelling te doen uit de kosmo-Wehkampgids. Bänziger: 'In de godsdienstwetenschap maken we een onderscheid tussen magie en religie. The Secret past in een magisch wereldbeeld, waarin je af kunt dwingen wat je wilt door de precieze toepassing van een ritueel of een formule.' Dat strookt dus niet met het bidgedrag van de Nederlander. 'In de VS verscheen een paar jaar geleden The Prayer of Jabez. Volgens de auteur, Bruce Wilkinson, zou je rijk en gelukkig worden en altijd gezond zijn als je dat gebed maar dagelijks op zou zeggen. Die man is steenrijk geworden met zijn boekje, maar in Nederland slaat zoiets niet echt aan. Een zinnetje als God, enlarge my territory valt hier verkeerd, omdat zoiets nu eenmaal meestal ten koste van anderen gaat.'

Magie

The Secret is wél een succes, en in zijn claims vergelijkbaar met het boekje van Wilkinson: u vraagt, het universum draait. Bänziger kan dat wel verklaren: 'Ik denk dat The Secret aanslaat omdat Nederland in de wereld op de vierde plek staat in de lijst van meest geïndividualiseerde landen. We hechten veel waarde aan het maken van je eigen keuzes, aan eigen verantwoordelijkheid. The Secret doet daar een beroep op, en pretendeert bovendien gebaseerd te zijn op een wetenschappelijke natuurwet die Gods werking buiten beschouwing laat.'
En dan komt er toch een stukje magie om de hoek kijken. 'Men weet wel dat de Law of Attraction waarschijnlijk niet kan werken, maar stel nou eens dat het een keertje wel zou lukken. Zoals een Lourdes-ganger ook wel weet dat er waarschijnlijk geen wonderbaarlijke genezing zal plaatsvinden. En toch koestert zo iemand de vage hoop: je weet maar nooit.'

'Beslis nu meteen dat je uitsluitend goede gedachten gaat denken.' Veel mensen zullen het verschijnsel herkennen dat er periodes zijn waarin je lekker in je vel zit en alles vanzelf lijkt te gaan, crescendo zelfs; en periodes waarin het lijf zwaar voelt en alles steeds meer moeite lijkt te kosten. Opwaartse en neerwaartse spiralen, die in elk geval deels door je eigen gedachten en emoties in gang gezet zijn. Dat laatste lijkt wel common knowledge te zijn geworden; The Secret is niet het eerste zelfhulpboek dat hamert op de kracht van gedachten en het belang van positief denken. Ook in de klinische psychologie wordt dat belang onderschreven. Toch moet Pim Cuijpers, hoogleraar klinische cognitieve psychologie aan de VU, niets van The Secret hebben. 'The Secret maakt er een karikatuur van. In cognitieve gedragstherapie leer je mensen hun gedachten te beïnvloeden, en dat is heel effectief; het is de beste therapie die we hebben. Natuurlijk zullen positieve gedachten bijdragen aan je uitstraling, en wellicht zullen andere mensen je daardoor aardiger vinden. Maar Rhonda Byrne draait het om. Zij zegt dat je door je gedachten te veranderen ook je omgeving kunt beïnvloeden, de hele wereld om je heen. Dat is natuurlijk niet zo. Je kunt alleen je innerlijke wereld beïnvloeden.'
Onschuldig is die boodschap evenmin. 'The Secret exploiteert ellende. Jaarlijks lijden één op de vijf mensen in Nederland aan een depressie of angststoornis. Dat is nog afgezien van de mensen die bijvoorbeeld een echtscheiding of een overlijden meemaken. Er zijn dus heel veel mensen die graag zouden willen dat hun leven er anders uitzag. Ik vind het niet ethisch om hen een dergelijke belofte voor te houden als The Secret doet. Als je maar positief genoeg denkt, gaat alles goed met je. Dat houdt automatisch in dat je dus zelf schuld hebt wanneer het je niet goed gaat, en dat vind ik toch wel kwalijk. Het betekent dat we allerlei maatschappelijke problemen totaal individualiseren. Krijg je ontslag? Dan heb je niet voldoende positief gedacht. Dat is natuurlijk volstrekte onzin.'
En afgezien daarvan: 'Het is nauwelijks reëel dat je nooit negatieve gedachten zou hebben. Die horen er gewoon bij. Je wilt toch een normaal leven leiden, waarin je zelf kunt beoordelen of je iets al dan niet leuk vindt.'

'Laat me je een geheim over Het Geheim vertellen. De kortste route naar alles wat je in het leven wilt, is nu gelukkig ZIJN en je nu gelukkig VOELEN.'
Hij is de laatste weken diverse keren door cursisten gebeld. Of hij al van The Secret heeft gehoord. Dat het net zoiets is als zijn eigen boek. Marinus Knoope, van huis uit fysicus, publiceerde in 1998 na tien jaar schrijfwerk De creatiespiraal, over 'de natuurlijke weg van wens naar werkelijkheid'. Hij is niet blij met de vergelijking met Rhonda Byrne. 'Ik vind de boodschap van The Secret schandalig, kwetsend, en openlijk leugenachtig. Maar misschien heb ik zelf wel aan het succes bijgedragen, door twintig jaar voorwerk te verrichten. Ik merkte gisteren in mijn voordracht dat ik aan The Secret moest denken. In hoeverre ben ik bezig hetzelfde te zeggen?'
In zijn boek zet Knoope uiteen hoe het proces van wens naar werkelijkheid zijn beslag krijgt in vier fases, onderverdeeld in twaalf stappen. Het proces begint met de bewustwording van je eigen wens, die je voor jezelf gaat verbeelden tot je in de realisatie ervan kunt geloven. Dan breekt een tweede fase aan, waarin je je wens gaat uiten en je al netwerkend gaat onderzoeken hoe je die wens zou kunnen realiseren. Deze fase eindigt met het besluit dat je je plannen in praktijk gaat brengen. In de derde fase werk je aan de uitvoering van je besluit en daarbij hoort onder andere de stap van het 'volharden'. Tot slot is er de vierde fase, waarin je ontvangt en geniet van je succes. Er breekt een periode van ontspanning aan totdat. er zich weer een nieuwe wens aandient. Je staat weer aan het begin van de creatiespiraal.

Zieke mensen
Er zijn sinds het verschijnen tegen de honderdduizend exemplaren van verkocht en Knoope gaf er zo'n tweeduizend lezingen over. 'Ik ben een van de meest inspirerende sprekers, dat is wat ik altijd hoor. Maar ik ben kennelijk veel minder goed begrepen dan ik altijd dacht. Men onthoudt: je moet erin geloven, en dan zul je ontvangen. Zeker, in jezelf geloven en in je idee geloven speelt een rol, maar het gaat niet om een magische truc. Wie van geloven direct naar ontvangen gaat, zoals The Secret doet, slaat een heleboel stappen over. Een architect tekent een huis. Dat wil niet zeggen dat er een huis uit de lucht komt vallen, gemanifesteerd door trillingsenergie.'
Knoope heeft zich zijn leven lang afgevraagd in hoeverre wij invloed hebben op onze eigen levensloop. Worden we bepaald door onze omstandigheden, of bepalen wij onze omstandigheden? Nemen wij onze beslissingen, of overkomen ze ons? Is de mens voorbestemd, of is hij vrij om zijn eigen wensen te realiseren? In het boek concludeert hij dat de waarheid in het midden ligt: we zijn voorbestemd om onze wensen te realiseren. Zoals een appelboom is voorbestemd om appels te krijgen, al komen die appels er daarmee nog niet vanzelf ­ hoe gunstiger de omstandigheden, hoe mooier de appels. Rotte omstandigheden, rotte appels. 'The Secret zegt: wil je een auto? Kun je hem krijgen. Ik denk dat ik de natuurlijke gang van het proces van wens naar werkelijkheid beschrijf, met alle kansen op mislukking die daarbij horen.'
Soms loopt het leven duidelijk niet naar wens. Knoope kreeg vier jaar geleden de diagnose Parkinson te horen. 'In The Secret staat dat je zieke mensen maar beter uit de weg kunt gaan. Als je dit boek als uitgangspunt neemt, wat voor samenleving krijg je dan? Ik heb nooit gezegd dat je zelf verantwoordelijk bent voor, of schuldig aan de situatie waarin je verkeert. Wél dat je de enige bent die er iets aan kan veranderen. En zelfs dat is nog maar de vraag.'
De citaten zijn ontleend aan Rhonda Byrne, The Secret. Het geheim van voorspoed en geluk, Kosmos Uitgevers, 2007

The Secret & Einstein

'Einstein zou zich omdraaien in zijn graf als hij wist dat hij nu ook weer voor dit karretje gespannen werd.' Ronald Kleiss, hoogleraar theoretische fysica aan de Radboud Universiteit Nijmegen, is niet gecharmeerd van The Secret. 'De wetenschappelijke waarde van deze theorie is nul. Het is zonder meer waar dat er bij hersenactiviteit elektrische en dus uiteraard magnetische verschijnselen optreden. Als je een encefalogram maakt, kun je dat gewoon zien. Maar daarmee staan we nog niet als zendmasten in het universum.' Er bestaat weliswaar een wet van de aantrekkingskracht: van Newton. 'Die wet zegt dat materiële voorwerpen elkaar aantrekken door de zwaartekracht. Als je die wet goed gebruikt, kun je uitrekenen hoe de planeten bewegen. Maar dat heeft niets te maken met het uitzenden van gedachten via kosmische wegen.'
Net als in de film What the Bleep Do We Know, een hit uit 2004, wordt er in The Secret met losse gedachten uit de kwantummechanica gegoocheld. Boodschap van zowel de film als het boek is dat we onze eigen werkelijkheid kiezen uit een oneindig aantal mogelijke werkelijkheden. 'Daar gaan ze weer in de fout', zegt Kleiss. 'Je verandert de werkelijkheid door een waarneming te doen, dat is echt waar. Maar je hebt geen controle over de uitkomst van je waarneming. Het idee van een keuzemogelijkheid komt dus niet uit de kwantummechanica. De kwantummechanica zegt juist dat je er niks over te zeggen hebt. Dat het puur toeval is.'
De manier waarop de natuurwetten in elkaar grijpen is van een grote schoonheid, vindt Kleiss. 'Het universum is betoverend van zichzelf. Daar hoeven we verder geen tovenarijtjes op los te laten. Maar ja. Als ik totaal geen verstand heb van basketbal, en iemand gaat mij de spelregels uitleggen, dan kun je mij ook van alles wijs maken. Zo laten mensen zich nu inpakken door kwakzalvers.'
Illustraties Joost Overbeek

Datum | dinsdag 3 juli 2007
Auteur | Cathalijne Boland

Reacties op dit artikel:
Pim | donderdag 5 juli 2007 (13:12)
Tip:
Onderzoek naar de werking van The Secret: http://www.thesecretwerkt.nl
--------------------------------------------------------------------------------
Marjolein Kalter | zondag 8 juli 2007 (14:06)
De film de secret heeft als eerste stap: dankbaarheid. Wees dankbaar voor wie je bent, wat je hebt en waar je mee te maken hebt (of het nu fijn of onplezierig is). Probeer dat maar eens te doen wanneer bijvoorbeeld de trein te laat is. Daar begint the secret ook al te 'werken'. Wat is je gedachte als de trein te laat komt? Dankjewel voor het feit dat er treinen zijn die zo vaak te laat zijn. Nu voel ik wat een zegen dat is?? Of is je gedachte: de trein is ook altijd te laat? Vermoedelijk ligt de laatste reactie meer voor de hand dan de eerste.
The law of attraction werkt dus altijd. Wat je denkt trekt aan wat er gebeurt. En dat geldt niet alleen voor bewuste gedachten, maar ook voor onbewuste gedachten en daar hebben we er veel meer van. Maarja, die zijn onbewust, dus heb je geen bewustzijn over wat je onbewust over jezelf en over de wereld afroept. The secret is een oproep om bewustzijn te verhogen. Vanuit dat bewustzijn kan je verder. Wanneer je 'meer liefde' wilt stuur je wellicht de wereld in dat je onvoldoende liefde hebt. Welke gedachte gaat er dan van je uit?
Middels het ontwikkelen van bewustzijn zie je ook welke verlangens eigenlijk jouw tekort wilen oplossen als een grote besteltruuk of welke verlangens en gedachten in het verlengde liggen van wie je bent in deze wereld. Interessante thematiek! Maar het heet in essentie meer dan de platte vertaling die meestal gebeurt. De parallel met Marinus Knoope: iedere creatiecirkel start vanuit een VERLANGEN en niet vanuit een PROBLEEM. Onderzoek eerst de bron van je verlangen en gedachten voordat je daar mee rond begint te strooien
Terug naar boven Ga naar beneden
https://angelsdream.actieforum.com
~*~AngelWings~*~
AngelWings
AngelWings
~*~AngelWings~*~


Aantal berichten : 840
Leeftijd : 57
Hobby's : Digitale beeldbewerking, lezen, dichten en schrijven
Humor : JAH!
Angel Wings : 17707
Reputatie : 0
Registration date : 11-03-08

The Secret... Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Secret...   The Secret... Empty20/3/2008, 22:24

Gerard | maandag 9 juli 2007 (8:03)
Laten we dan nú miljoenen Afrikanen die letterlijk sterven van de honger gaan leren hoe ze een bordje eten kunnen visualiseren.
Vanuit de almachtig goede oerpot van welzijn, zal er volgens de secret binnenkort eten in overvloed zijn voor alle hongerigen.
Als het secret principe werkt, dan lijkt me dit soort hulp aan de medemens meer op zijn plaats dan het nahollen van je eigen (vaak) materiële verlangens, zoals de net een slagje duurderde auto of grotere woning dan je buurman.
Zijn er al goedkope afrikaanse pocket versies beschikbaar, of levert dit de auteur toch te weinig op?????
--------------------------------------------------------------------------------
Albert Marinus | maandag 9 juli 2007 (11:34)
De kaart van God beschrijft 'platogrondiger' de spokenkaartsmaken, hebben we al gehad ! (zie m'n Seriostiek Phidreamer AlfonsyMt)
--------------------------------------------------------------------------------
Angelique de Bont | maandag 9 juli 2007 (19:07)
Leuk artikel, jammer dat de echte expert mist. Tom de Kok is onbetwist de echte kenner van binnenuit.
Ik nodig iedereen die echte diepgang wil naar de workshops en seminars van Tom de Kok te gaan.

--------------------------------------------------------------------------------
Ivonne | dinsdag 10 juli 2007 (14:20)
Tja, jammer he, weer geen magische oplossing voor alle wereldproblemen. Gelukkig maar eigenlijk: Problemen geven een juist kleur aan het menselijk bestaan.
En nu de schouders er weer onder...
--------------------------------------------------------------------------------
Niemand | dinsdag 10 juli 2007 (20:40)
Allemaal gekrakeel. Luister ernaar, let op wat je denken denkt, let op wat je voelen voelt, let op hoe die twee op elkaar inwerken, erkaar verterken. MAAR,
glimlach slechts om het gekrakeel in jezelf. En om het gekrakeel in al die andere mensen. EN BESLUIT.
Besluit om er niets mee te doen. Dat alleen brengt verlichting. Dat alleen is verlichting. Verlichting is het geheim. Een verlicht mens is verliefd op het leven, op alles en iedereen. Dat straal je uit en dat krijg je terug, zo maar, ongevraagd. Dat is een feit. De rest, onze behoefte om te krakelen, dat is een valkuil van ons ego. Trap er niet in, dat is alles!

--------------------------------------------------------------------------------
Harmen | woensdag 11 juli 2007 (4:39)
Gelul in de ruimte. Zo zou ik The Secret willen omschrijven. Maar de New Agers zullen ook deze gedachtenkronkel weer achterna hollen, want kieskeurig zijn ze niet. Kijk maar eens in een willekeurige boekhandel naar het schap 'Esoterie'. Verzinsels in alle kleuren van de regenboog, die elkaar negeren, tegenspreken en uitsluiten, maar dat mag de pret niet drukken. Want als het goed voelt, zal het wel waar zijn, toch?
--------------------------------------------------------------------------------
John | donderdag 12 juli 2007 (1:17)
Ik heb nog maar net over de Secret gehoord en kwam zo surfend op dit forum. Het past prima in de Amerikaanse leefstijl van voorspoed, materialisme en wishfull thinking. Wat me het meest stoort is dat het zo zelf gericht is. Ik moet een sportauto, luxe vila, een dikke bankrekening etc. Ik denk dat de Secret hier de secret heeft om succesvol te zijn. Want dit is wat veel mensen aantrekt.
Wat wel interessant is bedacht ik me later, is dat Jezus Christus zei: Wat je zaait zul je oogsten. En ergens anders in het nieuwe testament zegt Jezus: Bid en u zal gegeven worden.
Het pricipes lijken hetzelfde (vragen, geloven , ontvangen), maar grote verschil zit hem in God of de kosmos. Oftewel de gever of bron. Wat is jullie idee hierbij?
--------------------------------------------------------------------------------
Grace | donderdag 12 juli 2007 (23:53)
Wallace Wattles schreef 100 jaar geleden al in z'n boek (ja, het boek dat nu als basis heeft gediend voor The Secret) hoe het honger probleem in de wereld aangepakt zou moeten worden. Nu er vandaag de dag wereldwijd meer mensen overgewicht hebben dan honger, lijkt het me zeker de moeite waard je eens te verdiepen in die "oude wijsheden".
Je kunt erover denken hoe je wilt, maar als je net als ik ondervind dat de Law of Attraction wel degelijk werkt, vraag dan de 7 gratis lessen aan van de leraren van The Secret op www.thesecretworks.eu
--------------------------------------------------------------------------------
Aphrodite | zaterdag 14 juli 2007 (11:01)
Toch maar even een reactie.............
We worden geen van allen gedwongen de secret te lezen. Degene die het lezen doen dit vanuit een bepaalde behoefte. Ongeacht wat deze is, of waar dit vandaan komt. En dan, als men het leest, wordt de theorie zo onderuit gehaald.......?
Verliezen met positieve gedachten doe je niet. Je kunt er alleen maar winst uit behalen. Met een stuk nuchter verstand lijkt mij dit een zeer vruchtbare combinatie.
Daarbij is het een feit dat als je open staat voor veranderingen in je leven dit ook gebeurt. Uiteindelijk zijn we zelf verantwoordelijk voor ons eigen leven.
Basis blijft mijn inziens begrijpen waar jezelf staat in het leven. Een prachtig huis wensen is mooi, maar als daarin leeft met angst en verdriet schiet je daar weinig mee op lijkt mij.
Werk aan je persoonlijke ontwikkeling en til jezelf op naar een hoger niveau. Wens jezelf het allerbeste toe in je leven, puur om het feit dat je dat gewoonweg verdient. Punt.
Uiteindelijk werkt zelf- liefde op mondiaal niveau.
Richten op Afrika met honger is bagataliseren van je eigen problemen en dus feitelijk ontkenning. Maar dat is mijn mening.
En zo hoef je nog steeds niet aan jezelf te werken.
Zelf- liefde werkt als een sneeuwvlok die van de berg af langzaam in een grote sneeuwbal veranderd. Wat hier begint, krijgt elders effect.
Dus werk aan jezelf met positieve gedachten en kijk met een nuchtere blik hoe je tevens actie neer kunt zetten op breder niveau.
Gedachten is de eerste stap. Geloven de tweede. Ontvangen de derde. Ervan genieten en delen de vierde.
--------------------------------------------------------------------------------
Zoltan Ranti | woensdag 18 juli 2007 (12:23)
Eigenlijk wil ik een profiel van de schrijver van het artikel zien. En een filmpje waarin hij zichzelf voorstelt en iets over zichzelf vertelt. Waarschijnlijk zeg ik daarna: "Aha, ik begrijp dat dit mens zo'n artikel schrijft."

--------------------------------------------------------------------------------
mirjam | zaterdag 21 juli 2007 (18:07)
herinnert u zich nog de hype rond de "Celestijnse belofte" in de jaren '90?
voor de ideën van james redfield liepen miljoenen mensen warm... en nu dan weer the secret. ik vind het eigenlijk zo verdrietig dat er blijkbaar weer zoveel mensen- in de westerse wereld dan- zoekende zijn en zoals altijd staan er dan weer slimme mensen klaar die commercieel gewin ruiken!
want al hadden wij de behoefte niet, dan wordt die ons wel aangepraat door die bullshit!
laat je niets wijsmaken.
laten we ons op de wereldproblemen richten ipv al die navelstaarderij.
maar goed, ook deze hype gaat weer over,denk ik dan maar.

--------------------------------------------------------------------------------
+/- | maandag 23 juli 2007 (5:56)
Het is fascinerend te beseffen dat dit geheel het antwoord op alles is: de M-theorie, de theorie waaruit alles is af te leiden. Alle religies&wetenschap, actie&reactie, gevoel&ratio, chaos&orde, goed&kwaad, geloof&ongeloof, yin&yang, alpha&omega, alles wat de mens ooit verzonnen of gevoeld heeft, worden veroorzaakt door de gecombineerde totale menselijke wil of onwil (welke zich uit in zijn&haar dromen), voor het goede of het slechte. het is alles tegelijkertijd! of niets, want de keuze is aan jou Smile
In every colour theres the light.
In every stone sleeps a crystal.
Remember the shaman, when he used to say:
Man is the dream of the dolphin.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://angelsdream.actieforum.com
~*~AngelWings~*~
AngelWings
AngelWings
~*~AngelWings~*~


Aantal berichten : 840
Leeftijd : 57
Hobby's : Digitale beeldbewerking, lezen, dichten en schrijven
Humor : JAH!
Angel Wings : 17707
Reputatie : 0
Registration date : 11-03-08

The Secret... Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Secret...   The Secret... Empty20/3/2008, 22:25

Ellen Boswinkel | dinsdag 24 juli 2007 (20:46)
Ik wil via deze weg proberen te waaschuwen voor het aan de gang gaan met de principes van The Secret.
Ik ben zelf lange tijd een hartstochtelijke 'gelovige' geweest, maar ben op een gegeven moment totaal ingestort.
Je hebt geen idee hoe het is om zoveel verantwoordelijkheid te moeten dragen. Supergestressed werd ik ervan. Je bent ook nooit tevreden, want er is altijd wel iets dat verandert moet worden aan je leven.

--------------------------------------------------------------------------------
Joyy | zaterdag 28 juli 2007 (20:53)
Wat ik me afvraag, degene die the secret afdoen als kul,of zij gelukkig zijn, tevreden met hun leven, elke dag met volle teugen genieten, eigenlijk niets te wensen over hebben.
Het is heel eenvodig een boodschap als in the secret neer te sabelen, het is iets lastiger om je ouderwetse denkpatronen te laten varen en eens wat te gaan stoeien met de gedachtengangen uit the secret
Je hebt niets te verliezen
De negatieve reacties op the secret hierboven:
Daarin lees ik voornamelijk: je hebt er weinig van begrepen
(in het artikel zelf komt dat imo ook naar voren)
Hoe dan ook, het is leuk om mee aan de slag te gaan, mee te spelen, en te merken dat het wel degelijk een positieve draai aan je leven kan geven.
--------------------------------------------------------------------------------
Barry | maandag 30 juli 2007 (11:30)
Beste Lezers,
Ik begrijp al die negatieve reakties niet zo goed. Als je het boek goed leest, is les nummer één proberen dankbaar te zijn voor hetgeen je al hebt. Probeer het eens !! Dat geeft een veel fijner gevoel dan alleen maar negatieve gevoelens te denken. Al kunnen we er bijna allemaal ook niets aan doen dat we negatief denken. Die negatieve emoties komen vooral uit angst voort. Angst om je baan te verliezen, om alleen te blijven, om ziek te worden etc... Helaas word je van kinds af aan geprogrammeerd met die gedachten. Kinderen kopiëren grotendeels het gedrag en denken van de ouders. En niet dat die ouders er iets aan kunnen doen, die hebben het namelijk ook gekopiëerd van hun ouders. Zo leven mensen al duizenden jaren in angst en negativiteit. Neem nu bijvoorbeeld ons land. Eigenlijk is het historisch gezien nog nooit zo goed gegaan en dan kijk ik vooral naar ons bruto nationaal product. Echter hoeveel mensen denken aan zelfmoord, slikken anti-depressiva en leven in angst? Ik ben blij met alle boeken die hier wat proberen aan te doen. En ja...het is wel erg zwart - wit geschreven, maar doe vooral wat met de les over dankbaarheid en leer positief te denken. Hoe meer hoe beter !!
--------------------------------------------------------------------------------
Herbert | maandag 30 juli 2007 (18:50)
The secret is niets anders dan een heel oude boodschap en uitleg van oude leermeesters/vrouwen van heel lang geleden. Wat blijkbaar keer op keer herhaald moet worden, omdat wij mensen zo doof en blind zijn om deze boodschap tot ons door laten (willen en kunnen) dringen. De mensheid zit nog vast in oude (denk en gedrags)patronen, die ons gevangen houden. Patronen die belemmeren te luisteren naar onze innerlijke stem. De stem van Liefde, die we zijn. Of zo je wilt geef er een ander woord voor.
Als je de weg naar binnen volgt kom je heel wat tegen: angsten, emoties, denkpatronen, blokkades , overtuigingen van anderen, die je overgenomen hebt, negatieve energieen van anderen tegen. Dat alles moet je loslaten, wil je bij je innerlijke zzelfd komen.
Kortom terug naar de Secret: deze geeft een hulpmiddel om die weg te gaan. Als je dat hulpmiddel gaat gebruiken, kan je heel wat angsten emoties e.d. tegenkomen op je weg. Maar als je je ingeslagen weg consistent blijft volhouden gebeuren er wonderen.
--------------------------------------------------------------------------------
Barry | woensdag 1 augustus 2007 (15:21)
Beste lezers,
Wat een commotie om een boek, ik hoor alleen maar voor en tegens. Ik denk dat het komt doordat de meeste mensen de echte achterliggende gedachte niet begrijpen. Ik kan wel begrijpen, waarom mensen niet echt doordringen tot die gedachte. Het lijkt namelijk ook echt te mooi om waar te zijn !! Zeker ook omdat ze het in het boek heel veel over geld hebben. Echter dat komt omdat de meeste mensen geld vereenzelvigen met geluk. Volgens mij wil uiteindelijk iedereen in de wereld, maar een paar dingen. Zonder angst, in overvloed en in goede gezondheid, kortom erg gelukkig leven. De kunst is het om te leren om dit geluksgevoel onder de knie te krijgen. Stel je nou eens een leven voor zonder angst, dat je altijd kunt doen wat je wilt, dat je nooit meer bang hoeft te zijn. Je nooit meer bang hoeft te zijn, dat je kind iets overkomt, nooit meer bang hoeft te zijn dat je je ontzettende leuke baan verlies, altijd gezond blijft etc. Probeer er eens aan te denken. Dit gevoel moet je proberen te visualiseren. Hoe meer je het kunt visualiseren, hoe meer je het ook daadwerkelijk in je voelt. Het geeft zo'n machtig mooi gelukzaligheidsgevoel om je dat voor te stellen. En daar geloof ik het boek wel in.hoe meer je deze gedachten en dit gelukzaligheidgevoel op je netvlies kan krijgen, des te gelukkig je je ook gaat voelen. Je daadwerkelijke gevoelens komen steeds dichter bij de gewenste gevoelens te liggen.
Ik heb voordat ik "the Secret" heb gelezen, eerst het boek van Deepak Chopra: "De zeven spirituele wetten naar succes" gelezen. Dan begrijp je ook beter het boek "the Secret" (Al moet ik wel zeggen: ik heb het boek van Deepak wel ettelijke keren moeten lezen, voordat de boodschap echt tot me doordrong. Het is ten eerste niet heel makkelijk te lezen en ten tweede dwaalden mijn gedachten ook regelmatig af). Maar eigenlijk komt, naar mijn mening, de boodschap op hetzelfde neer. Proberen om in een gevoel van gelukzaligheid te komen, niet te denken, geen angst te voelen en gelukkig te ZIJN.
Alleen is dat niet te onderschatten hoe moeilijk het is. Je kan het gevoel nu wel een paar minuten oproepen, het probleem is dat er zoveel om je heen gebeurt, dat al snel je gedachten weer zijn afgeleid van dat gevoel en dat je gedachten dus gaan naar wat je ziet. En helaas is de huidige wereld niet echt sociaal. Niet omdat mensen niet sociaal willen zijn, maar omdat ze bang zijn om dingen te verliezen. Maar toch verval je dus heel snel weer in je oude denkpatroon.
Door te leren mediteren, lukt het je beter om deze weg in te slaan. Het uiteindelijke doel (door veel oefening) is het proberen om niet te denken in angst, wrok, verlies, wraak, maar te leven in geluk en met heel veel liefde om je heen. Dat is toch wat iedereen wil, voor zichzelf en voor anderen. Want hoe meer mensen om je heen gelukkig zijn, des te gelukkiger ben jezelf weer. En hoe meer mensen zo leren denken, hoe beter de wereld gaat worden.
Probeer die boodschap in de boeken te zien !!

Barry (proost@hotmail.com)

--------------------------------------------------------------------------------
Jeannette | donderdag 2 augustus 2007 (21:04)
Dag,
Wanneer ik om me heen kijk zie ik voornamelijk ontevreden mensen, ze doen maar wat en willen meer, JAAAAH! Een heerlijk leven, een rijk leven een ....vul maar in. En dan BAAAM! komt er zo een boek en jawel de mensen denken dat ze alleen maar door te denken en visulaiseren het walhalla hebben. Mensen, hallo! we hebben hier hel op aarde. Dat houdt in dat je hier niet voor niets bent. Denken jullie nou echt dat God het je zo makkelijk maakt om ineens positief te denken en Flop! het is klaar? Ik ben al jaren op zoek. God was nooit thuis. Mediteren moet je waarschijnlijk voor gestudeerd hebben want het lukte me nooit. Mijn gedachten zijn voor de helft van de tijd destructief en geen boek die je daar mee kan helpen. Ik heb iets anders gevonden. Mijn antwoord. En zo is er voor iedereen iets anders. Een geloof, een meditatie of iets anders. Het moet juist niet collectief, we leven in de 21e eeuw wat betekent dat we ieder voor zich moeten doen wat onze opdracht hier is. En natuurlijk kan het met dit boek, maar lang niet voor iedereen. Zij die geluk hebben so be it, zo moest het blijkbaar zijn. Zo moet ik juist dat doen om verder te komen waar ik juist een hekel aan heb. Discipline. En als ik andere mensen zie met hun gebreken, o ja het zijn alleen gebreken omdat wij het als gebreken zien. DUUUUUH. Van die vlinder die op eigen kracht uit zijn cocon moet kruipen, op de een of andere manier moet je moeite doen voor iets.
--------------------------------------------------------------------------------
Fred van Drempt | zondag 5 augustus 2007 (14:44)
Pak het en je hebt het!!!!!!!!!
--------------------------------------------------------------------------------
ill divo | dinsdag 7 augustus 2007 (9:56)
en als je dan positief hebt gedacht en je hebt het en je denkt per ongeluk even terug negatief, wordt het dan terug van je afgenomen?
--------------------------------------------------------------------------------
Dora-fan | dinsdag 7 augustus 2007 (13:16)
ik heb me net iets voorgenomen...
ik ga het concept eens uitproberen, een dertig dagen niet goed geld terug actie.. allez zoiets
ik heb een aantal wensen die voor mij op het eerste zicht nog al, let's say onbereikbaar zijn...
laat ik ervan uitgaan dat alles wat ik wil zal uitkomen.. alles maar dan ook alles, zo specifiek als dat ik het stel..
ik heb een aantal wensen:
dit zijn ze..
1. eind september zou ik willen beginnen studeren aan de universiteit van Gent het UG als eerste jaars (1e kan.) kunstgeschiedenis
-->obstakel.. ik heb geen geld, geen diploma van secundair, geen kot en geen recht op nederlandse studie financiering en geen ouders die willen of kunnen financieren
laten we ervan uitgaan dat daar een mouw aan gepast wordt zonder dat ik moet gaan beginnen tippelen haha.. en zonder dat het back-fired nu, later of in mijn volgende leven
2. ik zou graag een octrooi willen op kledinglijn en niemand anders die met mijn veren, ideeën, inkomsten, credits gaat lopenetc.. ik ga ervan uit dat mijn creaties de smashing hit gaan zijn!! en dat dat nog lang zo blijft en uiteraard dat ik er vet geld aan verdien!!
-->obstakel geen lange arm, geen geld, geen naaimachine+ overlock+randmateriaal als naalden, stof, draad...
laten we ervan uitgaan dat daar een mouw aan gepast wordt en dat my wish kozzmozz command is zonder dat het back-fired nu, later of in mijn volgende leven
3. de leuke meid die ik deze week vluchtig heb gezien, blijkt me amoureus welwillend te zijn
laten we ervan uitgaan dat zij mij even graag wilt als ik haar ook op toekomstig vlak zonder dat het back-fired nu, later of in mijn volgende leven. (ik zet het ermaar bij, temeer zo specifiek mogelijk te zijn)
4. ik krijg zooooveel inspiratie dat ik mijn stripverhaal, waar ik al 5 jaar over struikel.....
eindelijk kan ordenen en kan vervoledigen,
zo ook met het stripverhaal waar ik nu mee bezig ben ( ik heb het momenteel enkel nog maar over het vervoledigen nog niet over het uitbrengen en verdienen er aan..)
laten we er vanuit gaan dat me dat lukt!! zonder (jadda jadda..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://angelsdream.actieforum.com
~*~AngelWings~*~
AngelWings
AngelWings
~*~AngelWings~*~


Aantal berichten : 840
Leeftijd : 57
Hobby's : Digitale beeldbewerking, lezen, dichten en schrijven
Humor : JAH!
Angel Wings : 17707
Reputatie : 0
Registration date : 11-03-08

The Secret... Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Secret...   The Secret... Empty20/3/2008, 22:26

bovenstaand)
5. ik kan eindelijk leren piano spelen en ik vind het nog leuk ook!!! specifieke nummers
--> de main-theme van de piano
--> voor de morgen begin tune van radio 3, België (geloof ik, ik weet hoe het gaat) 1995..
--> isn't it time (de versie van Udo..)
--> she's always a woman to me, billy joël
---->obstakel, ik kan geen noten lezen en ik ben ook niet van plan dat ooit te kunnen..
daar begin ik mee.. later wellicht nog titels..
dit lukt me (al het bovenstaande, bijgevoegd)
5. mijn jazz-stem wordt ontdekt, en ik heb de keuze om nee te zeggen tegen talentenscouts / platenbonzen..
uiteraard vindt mijn vriendinnetje mijn stem zeer sufficiënt, en ik zal voor haar zingen.. hihi(uiteraard beloond ze me daarvoor
dit lukt me (''')
6. ik win binnenkort (laten we zeggen over twee weken dus 21 augustus 2007)"win for life" de win for life, de jackpotprijs, prijs, en mag de prijs zonder problemen behouden, het geld blijft het geld waard (dus niet onderhevig aan inflatie en dergelijke ) iedereen wenst me dat geld van harte toe!! iedereen blij!! en ik nog het meeste!!
dit lukt me (''')
7. ik leer zonder problemen 8 talen spreken binnenkort

Dit lukt me (''')
8. ik kan het huis bouwen waar ik al zooooooooooooo lang van droom!!! wanneer ik wil waar ik wil
jahoor dat lukt me ook
9. ik krijg mijn ideale figuur terug
--> obstakel.. ik eet vet en train niet..haha
dit lukt me (''') btw zonder ziek te worden of verslaafd aan extacy of andere malafide middelen dit allemaal levend en wel
hier kom ik wel even mee toe..
i'll keep you posted!!
het lukte Dora ook dus mij ook,

--------------------------------------------------------------------------------
Marcel Renard | dinsdag 7 augustus 2007 (19:12)
Het is denk ik geen secret. Het is niets bijzonders en heel erg simpel:
1. gedachtes voeden onze gevoelens en gevoelens weer gedachtes. Dus positieve gedachtes leveren positieve gevoelens en dat voed weer de gedachtes enzovoort. Zo ook negatieve gedachtes en gevoelens.
2. deze gedachtes en gevoelens sturen weer ons gedrag, onze uitstraling, onze handelingen.
3. anderen en onze omgeving voelen, horen en zien ons gedrag en uitstraling en zullen hierop weer reageren.
4. onze gedachtes en gevoelens voeden zich weer met de reacties van anderen en onze omgeving.
Een mooie cirkelbeweging die continue beweegt en steeds weer kan veranderen.
En waar zit het punt waar je als individu de meeste controle hebt? Bij je gedachtes!
Al is het ook mogelijk om op andere punten positieve veranderingen aan te brengen die de negatieve cirkel kan veranderen.
De invloed van de omgeving op ons is erg belangrijk en dat hebben we dus bijna helemaal zelf in de hand.
Hoe meer je uitgaat van positieve gedachtes, des te meer krijg je dus ook goeds van je omgeving terug. En dit is een zichzelf versterkende cirkelbeweging.
Positief focussen is heel belangrijk, want dan zie je eenvoudig het negatieve niet.
Als je dus positief gefocust blijft op een doel, trek je vanzelf je omgeving mee en die helpt jou weer daar te komen waar je graag zijn wilt. niet in een dag natuurlijk. Het is geen wondermiddel wat altijd werkt, en je wordt er ook niet slapend rijk van. Dat positief denken gezonder is voor je lichaam, is natuurlijk logisch.
Verder geloof ik echt niet, dat de vibraties (elektrische pulsen) in onze hersenen zo sterk zijn, dat ze van bijvoorbeeld Amerika naar Nederland kunnen 'reizen'. Er bevind geen kerncentrale in ons hoofd!! Volgens mij heeft het allemaal veel meer te maken met de stofjes die de hersenen aanmaken in ons lichaam.
--------------------------------------------------------------------------------
. | woensdag 8 augustus 2007 (9:17)
Ipv The Secret, kan je beter ´Minder moeten, meer flow´ lezen van Jan Bommerez.
Met dit boek kan je echt je levensgeluk nog verder vergroten, zonder dat je verstrikt raakt in allerlei materiele wensen, want die vergroten je geluk helemaal niet.

--------------------------------------------------------------------------------
Gerrit | dinsdag 14 augustus 2007 (12:54)
Beste Dora fan,
Het gaat je echt niet lukken als je met zo'n attitude er aan gaat beginnen!
Je hebt een negatieve ondertoon en een afwachtende houding, dus je kan blijven wachten...
Laat iedereen lekker geloven wat ze willen, laat alle negativo's lekker zo blijven.
Ze weten niet wat ze missen....

--------------------------------------------------------------------------------
Joris | dinsdag 14 augustus 2007 (16:18)
Met zo veel ongeloof als ik laatst naar "Char" het medium heb gekeken, lees ik nu over "the secret" en zijn succes. Ik denk dat het een erfenis is van onze godsdienstige geschiedenis in combinatie met de menselijke natuur. Zoals iemand hier boven al zo mooi beschreef, "als het goed voelt zal het wel waar zijn". Een overgroot deel van de bevolking heeft nooit geleerd kritische na te denken, omdat het voor de meeste mensen weinig voordeel oplevert, en omdat eeuwen lang het geloof voor hen dacht.
--------------------------------------------------------------------------------
Ryan | woensdag 15 augustus 2007 (11:03)
Hoe kom ik van 'the law of attraction' af?
Altijd als ik een nieuw stuk elektronica koop, blijk ik een maandagochtendmodel in huis gehaald te hebben...
--------------------------------------------------------------------------------
Hetty | woensdag 15 augustus 2007 (18:49)
Een oud chinees gezegde luidt: "Kijk uit met wat je wenst" . Elke wens heeft altijd een keerzijde.
Oude nederlandse gezegde luiden: "Kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast" , "Waar een wil is, is een weg" "Niet geschoten is altijd mis" "Met de hoed in de hand komt men door het ganse land" enz. enz. Niks geheimzinnigs aan hoor, geen "secret " en gratis te beluisteren bij mensen die wat langer op deze planeet rondlopen: levenservaring.
Doe er je voordeel mee en wees een wijs mens: het geluk ligt vanaf je geboorte al in jezelf besloten.
Deze tip is je gratis aangeboden door www.jufhetty.web-log.nl
--------------------------------------------------------------------------------
Gerdi Pijpers | donderdag 16 augustus 2007 (10:46)
Geraldine,
Wat is een waarheid???
Wetenschappelijk onderbouwd???
Weet iemand hier een antwoord op???
Als een hulpmiddel bv een boek,laten we zeggen The Secret,helpt om jezelf beter te voelen en dat uit te stralen op je omgeving.
Wat is daar mis mee???
Liefde van Geraldine!!!
--------------------------------------------------------------------------------
Jacques Smeets | zondag 19 augustus 2007 (18:45)
Ik las ooit ergens:
"evolutie is niet meer dan het natrekken van bestaande patronen".
Als dit klopt, dat is The Secret ook niets meer en minder dan het natrekken van bestaande patronen. Ik stort mij niet graag in het welles-nietes gedoe of het positief/negatief zijn. Wat ik gedurende mijn leven (56) leerde is me steeds meer bewust worden van mezelf, van hoe ik leef, wat ik voel, denk en doe, maar ook wat ik laat, waar ik een hekel aan heb, wat ik erg graag doe, in mijn werk, privé en waar ook ter wereld, als ik wakker ben en als ik slaap.
Uiteindelijk kwam ik er na ruim 50 jaar achter dat ik een boek zou gaan schrijven. Hieraan gingen de laatste jaren artikelen in kranten en beroepsblad vooraf, daarna volgde een website (www.insavasana.nl) en nu een boek. Ik heb die wens vroeger nooit gehad, durfde me dat vermoedelijk niet te wensen, maar een paar jaar geleden was die wens er wel. Nu is hij werkelijkheid.
Als politieman is het sowieso al bijzonder als je in deze (denk)werelden vertoeft, want binnen die machocultuur loop je vaak genoeg met de kop tegen de muur. Het is voor mij een kwestie geweest van die beroepsultuur te leren begrijpen, in plaats van zoals zovelen te klagen en te kankeren over die slechte organisatie, het systeem, de chef, het onbegrip enz.
Begrijp me goed, ik heb daar lang genoeg aan meegedaan; ik kon er pas van los komen, toen ik mij ervan bewust was dat ik dit deed en vervolgens ging begrijpen waarom ik het deed. Toen bleken er opeens andere gedachten en emoties in mij te zitten en die leidden er mede toe dat er een ommezwaai plaatsvond. Een schrale troost: het kost veel tijd, energie, lef en volharding, want teleurstellingen zijn ook mijn deel geweest. Geen nood, ik ben ook maar een mens.
Nu kan ik er op een voor mij innerlijke rustige en weloverwogen manier over schrijven en dát doet goed.
Heb ik tenminste geen tijd om mij dagelijks druk te moeten gaan maken om materialistische zaken te gaan nastreven.
Jacques Smeets
--------------------------------------------------------------------------------
wokman | maandag 20 augustus 2007 (9:44)
Ook ik heb het boek gekocht, in de veronderstelling er een ander mens van te worden, maar na het lezen van het boek was mijn gedachte niet anders dan voorheen.
Je hebt een gedachte en een gevoel, dat deze een moeten zijn was me al bekent, je kan zowel positief als negatief denken, dat zijn menselijke eigenschappen hieraan verander je niets.
Alles positief bekijken is iets waar je altijd naar streeft maar dit is niet altijd mogenlijk, Simpelweg, je wordt beeinvloed door de wereld om je heen, jouw omgeving is voor een deel verantwoordelijk voor jou gedachte en handelen.
The Secret zal in deze niets veranderen want al het positieve en negative zit nu eenmaal in de mens, de vraag alleen is wat doe je er mee.
Jezelf rijk en gezond denken en in weelde leven is niet aan ons gegeven, dit is gewoonweg niet mogenlijk want mensen zijn geen geldmagneten, hoe simpel moet je zijn om deze gedachte te hebben.
Zoals ik The Secret zie, een bijbel in een nieuw jasje.
Je gelooft of je gelooft niet, dat is een keus die een ieder voor zich zelf maakt.
Voor mij kan ik zeggen dat ik geloof in me zelf en veel van mezelf hou, hou je niet van jezelf dan is het bijna niet mogenlijk om van een ander te houden.
Het enige positieve van The Secret is dat mensen op zoek moeten gaan naar hun eigen ik, zodat je rust hebt in jezelf en dat je weet dat jij de enige bent die voor jezelf klaarstaat.
Voor Rhonda Byrne geld, wie schrijft die blijft, haar droom komt uit want de onnozelen van de wereld hebben haar droom verwezenlijkt, door het boek en mischien de film te kopen zodat haar bankrekening op deze manier wordt volgepompt.
Mensen geloof in jezelf, voor deze hoef je geen boek te lezen, zoek de kracht in jezelf.
Voor mezelf kan ik zeggen dat ik van alles en iedereen hou en geniet van iedere minuut van de dag, ik had voor mezelf al de kracht daar heeft dit boek niets aan veranderd.
Het geheel is een zielige vertoning waardoor mensen in hun ziel worden getrapt.
Ben jezelf en blijf jezelf en vertouw op jezelf dan komt het allemaal wel goed met je leven( als het al niet goed was of is )
Ik wens iedereen een goed en liefdevol leven toe en blijf positief denken.
--------------------------------------------------------------------------------
Gephar alias | donderdag 23 augustus 2007 (17:24)
The Secret, LOA
Prachtig, zelfs Einstein en al die andere slimmerts wisten het!
1 ding is wel jammer, ze zijn allemaal dood!
Stel je voor we gaan allemaal LOA-en we gaan niet meer dood worden niet meer ziek worden allemaal milinair en de overbevolking, hongersnood, oorlogen en alle andere nagatieve dingen LOA-en we gewoon weg.
Ik las op dit forum
John | donderdag 12 juli 2007 (1:17)
"Wat wel interessant is bedacht ik me later, is dat Jezus Christus zei: Wat je zaait zul je oogsten. En ergens anders in het nieuwe testament zegt Jezus: Bid en u zal gegeven worden."
Het pricipes lijken hetzelfde (vragen, geloven , ontvangen), maar grote verschil zit hem in God of de kosmos. Oftewel de gever of bron. Wat is jullie idee hierbij? "
John wake up! Alles heeft een ontwerper en een bouwer, dus de aarde en jij ook! Niks kosmos maar een Schepper!
Heb je een bijbel, ik hoop van wel, lees dan eens 1 timotheüs 6:9,10 en neem dat eens op in je ideeën over wat Jezus heeft gezegt.
Dat is mijn idee nu je er toch om vroeg.
--------------------------------------------------------------------------------
emy | zaterdag 25 augustus 2007 (18:42)
The Secret is een prachtig boek en het kan de mensen helpen om dingen te verwezenlijken, maar het gaat echt niet vanzelf en je moet vooral niet afwachten wat er gaat gebeuren.
Breng het in praktijk en werk om iets te ontvangen.
--------------------------------------------------------------------------------
els | zondag 26 augustus 2007 (11:52)
nou ja ,positieve gedachten zijn goed
negatief denken levert niets op
wat er ook aan de hand mag zijn
maar ja om dat allemaal weer uit een boekje te leren vind ik waanzin.
ik ga dit boek ook niet lezen
ik heb wel vaker van dit soort goeroeboeken gelezen.
ik vond het altijd zeer ingewikkeld.
allerlei opdrachten,waar ik helemaal geen zin in heb en vooral niets van snapte.
Dat ging meestal de papierbak weer in.

--------------------------------------------------------------------------------
dora-fan | maandag 27 augustus 2007 (10:39)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://angelsdream.actieforum.com
~*~AngelWings~*~
AngelWings
AngelWings
~*~AngelWings~*~


Aantal berichten : 840
Leeftijd : 57
Hobby's : Digitale beeldbewerking, lezen, dichten en schrijven
Humor : JAH!
Angel Wings : 17707
Reputatie : 0
Registration date : 11-03-08

The Secret... Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Secret...   The Secret... Empty20/3/2008, 22:28

p,
ik ben bij deze officieel student aant unief. maar heb er niet positiever of negatiever bij nagedacht dan anders het geval was. wat ik gewoon gedaan heb is zelf acties ondernemen; omdat als jij het niet doet niemand anders het voor jou gaat doen ( when you want something done right you'll have to do it yourself!!) hihi
nu de rest nog verwezelijken hee..
op mezelf met zonder de secret!!
--------------------------------------------------------------------------------
D.S. | vrijdag 31 augustus 2007 (2:21)
Je leest wat je wilt dat je zal hebben gelezen.
--------------------------------------------------------------------------------
Eliane | dinsdag 4 september 2007 (11:01)
Beste Dora Fan is het je gelukt wat je allemaal wenste? Ben zeer benieuwd..is geen grapje meen het serieus.
--------------------------------------------------------------------------------
tjitske | dinsdag 4 september 2007 (11:08)
Het leven ten volle leven in Gods aanwezigheid
'Ziekte kan niet bestaan in een lichaam dat harmonieuze gedachten heeft', las ik op donderdag 30 augustus in de Trouw. 'The Secret voedt vooral egocentrisme', de kop van het artikel over dit boek.
Ik lees het artikel terwijl ik nog in bed lig. Dat stramme lijf van mij heeft altijd even de tijd nodig om op gang te komen. Ik zie dit echter niet als een probleem. Een vast ritueel, 's avonds zet ik een thermoskan met heet water, een glas en een theezakje, op mijn nachtkastje. Als ik wakker word, haal ik de krant uit de bus en kruip ik heerlijk met een kop thee en de krant een uurtje in bed. Dat zieke lijf, een gegeven. Ondanks dat, het eerste uur van de dag aangenaam en gezellig maken, een kunst die ik versta.
'Wat je aan het universum vraagt, krijg je, en wie zijn wensen maar sterk genoeg visualiseert, zal ontdekken dat ál zijn dromen uitkomen.'
'Sodemieter op', de eerste gedachte die in mij opkwam. 'Ga niet te veel met zieken om, want je kan er zelf ziek van worden', waarschuwt de Secret haar aanhangers. 'Wat een arrogantie', dacht ik vervolgens. Even verderop: 'ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen succes, en lijden is slechts een negatieve energie die is op te lossen door positieve gedachten.'
Ik ervaar dat de realiteit van mijn leven veel complexer is. Factoren die bevorderend kunnen zijn voor het stabiel houden van mijn gezondheid, zijn slechts voor een deel in mijzelf aanwezig.
Ik voelde een lichte irritatie bij mij opkomen toen ik dit artikel las en dacht terug aan een moment dat ik op mijn knieën, jankend van de rugpijn, door mijn huis kroop. Alle medische zorg die dit had kunnen voorkomen, werd mij op dat moment onthouden. Door de beslissingen van een keuringsarts en ambtenaren van een afdeling Sociale Zaken. Ik kon niet meer goed lopen van de pijn in mijn voeten en liep, wegens geldgebrek, op een paar oude versleten schoenen met scheuren in de zolen en was zo stijf als een hark. Nee, ik hoef op dat soort momenten niet new-age-achtig op te gaan in positieve gedachten. Ik mocht mij op dat moment intens verdrietig voelen door zoveel onrecht.
Over onrecht, bureaucratische instanties, keuringsartsen, het soms hebben van net te weinig geld, daar kan ik wel een boek over schrijven. Vooroordelen omtrent ziektebeelden en klachten. De eeuwige strijd om gezondheidsvoorzieningen te verkrijgen, die er wel waren/zijn, maar mij vaak onthouden werden/worden. Die juristen, die zich in die strijd voor mij hadden moeten inzetten, maar mij regelmatig in de steek lieten, procedures verknalden en logen over werkzaamheden die ze voor mij zouden hebben gedaan, ik kan er een tweede boek over volschrijven.
Soms zijn er die intense momenten van eenzaamheid en verdriet in mijn leven. De eenzame weg die ik soms als chronisch zieke minima moet gaan. Het is een weg die ik niet altijd kan delen met de mensen om mij heen. Omdat die realiteit voor anderen niet te bevatten is, in zowel emotioneel, geestelijk, fysiek als financieel opzicht.
Maar er is nog iets heel anders in mijn leven. Een groot geloof in Hem/Haar, mijn Schepper, de Eeuwige, de Almachtige of hoe ik die Macht, die mijn bevattingsvermogen te boven gaat, ook zou willen noemen. Ik ervaar een ruimte in mijn leven, waarin ik volledig word begrepen, gezien en doorgrond. Een ruimte waarin er een Macht is, die mij opvangt als ik struikel. Die mij omarmt als ik het even niet weet. Die mij stuurt en begeleid in alle emoties die ik in mijn leven ervaar. Gods ruimte.
Ik ervaar de betekenis van Christus in mijn leven. Ik betwijfel of Christus voor mijn zonden aan het kruis is gestorven. Maar ik ben er van overtuigd, dat hij een groot voorbeeld voor ons mag zijn. Hij kwam op voor de verdrukte groepen in de samenleving. Hij was bereid om daarin tot het uiterste te gaan. Hij zag zijn medemens staan.
Hoe ik mijn Schepper zie, hoe ik Christus ervaar, het is bepalend voor hoe ik, ondanks mijn beperkingen, in het leven sta. Door er, op geheel eigen wijze, te zijn voor mijn naaste. Door mij (geloofs)doelen in het leven te stellen die ik nastreef. De haalbaarheid hiervan hangt vaak samen met mijn doorzettingsvermogen en het (geloofs)vertrouwen wat ik heb om deze te bereiken. Maar er is ook de teleurstelling, het soms geconfronteerd worden met feiten, waardoor deze niet haalbaar blijken te zijn.
Door de nadruk niet egocentrisch op het ik te leggen, op een mentaliteit van ik-ik-eerst en dan misschien straks pas de ander, heb ik het gevoel dat ik een rijk en zinvol leven leid.
Ik leef intens. Een leven waarin alle emoties aanwezig zijn. Momenten van twijfel, verdriet, vreugde, delen, afzondering, angsten en zekerheden, ze horen allemaal bij mijn bestaan. Niks Patty-Harpenau-achtigs. Het leven ten volle leven in Gods aanwezigheid. Meer kan ik mij in mijn leven niet wensen.
--------------------------------------------------------------------------------
voorbijganger | woensdag 5 september 2007 (3:05)
Heb niet alle reacties die hiervoor zijn gelezen, alleen korte stukken dat wel vooropgesteld.
Ik heb het boek wel gelezen, probeer zelfs zo nu en dan wat of het wat zal opleveren... kweet niet, nog niet, misschien wel nooit niet.
Maar wat ik jammer vind is wat ik vrij vaak in dit soort tegen/pro discussies tegenkom is, het niet gewoon open kunnen staan voor elkaar.
Waarom moet er gewaarschuwd worden voor elkaar want uiteindelijk heeft toch ieder zijn/haar eigen waarheid achter zich staan vanwaar uit hij handelt.
Een opmerking als... wij zijn niet gewend voor onszelf te denken... juist als dan iemand zo een boek wil lezen om zichzelf misschien wel te ontdekken of juist te ontdekken dit wil ik niet, is toch al een keuze die hij/zij voor zichzelf gemaakt heeft.
Waarom moet iemand zielig gevonden worden als zij aan dit boek wel iets kunnen/willen hebben, is degene die die persoon zielig vind dan meer omdat hij een andere weg bewandelt voor zijn/haar eigen leven.
Ooit heb ik iets gelezen wat ik een eyecatcher vond op dat moment...
ieder heeft zijn of haar eigen waarheid, de kunst van het samen leven is de middenweg te vinden.
En dat is waarom ik toch graag dit soort dingen lees... om te kijken naar anderen en eventueel te leren, dus dank jullie wel voor de reacties, ik heb er sommige uitgepikt die mij wat deden... zit hopelijk geen copyright op?? maar ik doe er niks mee is gewoon voor mezelf, thats a promise.

--------------------------------------------------------------------------------
voorbijganger | woensdag 5 september 2007 (13:49)
Sorry mijn eyecather was niet in zijn geheel overgekomen...
Ieder heeft zijn of haar eigen waarheid, de kunst van het samen leven is elkaar op de middenweg tegen te komen, elkaar tegemoet te komen en elkaar daar te willen blijven vinden.
--------------------------------------------------------------------------------
Voorbijganger2 | zaterdag 8 september 2007 (2:39)
Ik kan iedereen aanraden om eens een lezing over de creatiespiraal bij te wonen. Dat zet het verhaal van The Secret veel meer in (een in mijn ogen genuanceerder) perspectief.
Zie www.decreatiespiraal.nl voor data.
--------------------------------------------------------------------------------
Harmie | zondag 9 september 2007 (19:55)
Ik hoorde er iemand over en dacht te mooi om waar te zijn! Kopen ! En inderdaad. Maar wel eigen schuld las ik. Want als je negatief denkt roep je negatieve dingen op! Ik dacht niet positief genoeg en kreeg voor EUR17.95 ook iets dat niet positief is. 1-0 voor Rhonda Byrne c.s.!
Er staan wat alom bekende wijsheden in: positief denken is beter etc. Niks nieuws en verder een hoop geleuter. Regelrechte kronkels, zoals een bewustzijn dat bewust en onbewust kan zijn ( Beckwith)
En de algemeen voorkomende "gewichtigdoenerij"
- hij is een vermaard schrijver en spreker
- internationaal bekend feng-shui meester
- spreekt met grote kennis en expertise
Het geheel doet me denken aan de opmerkingen van sommige priesters (en misschien ook wel dominees, maar daar heb ik vanuit een katholieke opvoeding geen ervaring mee), dat als je maar genoeg bidt je gestelde doelen bereikt. Bereik je dat wat je wilde bereiken dan heb je genoeg gebeden. Heb je het niet bereikt dan is de gevolgtrekking duidelijk: Je hebt niet genoeg gebeden! Waarmee dan bewezen is dat deze priesterlijke stelling volkomen juist is.
Ene Bob Proctor vergaarde wijsheid via een stamboom. O.a. deze: "Je creëert ziekte door er met andere mensen over te praten." Dat is een regelrecht advies om niet naar de dokter te gaan! Dus ook niet naar de geprezen Dr. Ben Johson M.D., N.M.D., D.O. met zijn Healing Codes Company!
Wat ik werkelijk stuitend vind is de suggestie dat wie door rampen wordt getroffen daar zelf bij is; Je kunt de ramp niet voorkomen, maar wel dat je op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats bent. ( Vitale)
Dus:
"De frequentie van de gedachten van een knulletje met pa en ma op vakantie op een Thais strand , kwam teveel overeen met de frequentie van de tsunami .
En met een echte positieve instelling was je op 7 augustus 1945 niet bij je oude moeder op bezoek in Nagasaki!
Tja, en wat die zes miljoen Joden betreft .....!"
--------------------------------------------------------------------------------
Dhr. P. Groote | woensdag 12 september 2007 (14:49)
Mijn vriendin zit de dvd die The Secret verkoopt te kijken.
Het begint met een stukje in scene gezette fragmenten die moeten overtuigen alsof dit geheim vanuit de oudheid bewaard is gebleven onder in mystiek gehuld. Filmtechniek die ook in de film de Davinci Code gebruikt wordt. Dan volgt de Tell Sell methode van mensen die vertellen wat het voor hun opgeleverd heeft. Niet in het echte leven als in een documentaire, ofdat ze iemand een periode volgen, maar mensen voor een decor dat de huiststijl sfeer van The Secret weergeeft.
The Secret verkoop in deze tijd waarin behoeften vaak onbevredigend blijven door onze 24 uurs economie waar alles om succes draait en vaak om geld.
The Secret speelt in op wat mensen graag willen, en ze verkopen het zo, dat als het niet uitkomt, het ligt aan je gedachten.
Zo zullen de `Believers` ik zeg liever custommers noit gaan klagen.
Wat komt er naast de aanschaf van een boek of dvd of workshops waaraan grof verdient wordt. Want jij wil toch ook dat boekje hebben met daarin het geheim waarvan de buurvrouw zegt dat het echt werkt.
Weer iemand die de kas van The Secret spekt.
Gedachten zijn mooi, maar zo is ook de liefde tussen mensen, een mooie dag aan het strand, je lievelingsmuziek, etc.
Wordt wakker, en accepteer de dingen zoals ze zijn. Dat is het leven en waarom we hier zijn.
--------------------------------------------------------------------------------
Henk de Boer | woensdag 12 september 2007 (19:41)
Er ligt een gemeen soort principe te grondslag aan dit 'geheim'... Wanneer het niet werkt dan waren je wensen kennelijk niet sterk genoeg. Met andere woorden: jij bent schuldig aan je eigen ellende. In feite hetzelfde wat de meeste religies - waaronder ik dan ook het marxisme reken - prediken. Nou gaat er ook wel eens iets goed natuurlijk. Je wint een prijs in de loterij, je krijgt een droombaan of man/vrouw. 'Zie je wel, het werkt!!!' Treurig en ook een beetje angstaanjagend dat weldenkend te achten mensen nog steeds zwichten voor dit soort flauwekul.
--------------------------------------------------------------------------------
Gonnie | donderdag 13 september 2007 (0:12)
Jaren geleden ben ik met een vriendin meegeweest naar een lezing van Marinus Knoope. Toen was ook híj van mening dat ziekte en gezondheid een kwestie was van foute en goede gedachtes. Maar ja: toen had hij zelf nog geen Parkinson. Inmiddels zingt hij dus een toontje lager maar ook zijn wensprogramma komt los van alle hocuspocus en komt er op neer dat je doelbewust te werk moet gaan als je iets wil bereiken. Meer is het niet!Behalve dan dus al die interessantdoenerij compleet met ingewikkelde schema's en fases én de'garantie'op succes want als het niet lukt ligt het aan jezelf. Dan wil je niet echt slagen. Dát is het gemene addertje onder het gras van al dit soort theorieën en cursussen of hoe ze zichzelf ook noemen.
Ook deze hype zal weer overwaaien en dan hollen de verslaafden weer achter de volgende hype aan want dat is het treurige: er zijn honderdduizenden gelovigen die zich elke keer weer oude wijn in nieuwe zakken laat verkopen.
--------------------------------------------------------------------------------
Maartje | vrijdag 14 september 2007 (12:22)
Het is mij overkomen; ik ben depressief en ben doorgestuurd naar een psycholoog. Nu heb ik dit boek van een goede vriend van mij gekregen en ben eraan begonnen. Ik ga vanmiddag de proef op de som nemen, ik ben nu werkloos en heb om 14.45 een sollicitatie. Ik bedenk mij dat ik dat graag wil, het is een goede functie, precies wat voor mij, denk ik! Maar goed, we zullen zien. Ik weet niet of dit boek mij zal helpen maar het geeft mij al wel een andere kijk op de wereld en dan heb ik het boek pas voor de helft gelezen.
Ieder moet het voor zich weten maar kom niet weer aanzetten met kindjes in Afrika. Ik ben zelf in Afrika geweest en heb gezien dat de bevolking alleen maar langs de kant van de weg liggen en niks doen om ook maar eten te creeren. Dit klinkt hard maar het is wel de waarheid. Succes met jullie woedeuitbarstingen en laat het mij zeker weten of ga anders zelf een kijkje nemen!
--------------------------------------------------------------------------------
Yener | zondag 16 september 2007 (4:45)
Voor de "negatieve" mensen.. donderdag kreeg ik griep en lag ik heel de dag plat op bed. Problemen op de zaak, iemand die ontslag nam. Ik had een finacieel probleem met me pas overgenomen zaak. Ik had stress en dacht al enkele tijd zeer serieus aan zelfmoord. Tot me tante die dag met het boek aankwam kakken.
"het zal wel" was mij eerste reactie.. tot ik het begon te lezen en in 1 dag uitlas. Ik begon het ook toe te passen.
-De volgende dag was ik niet meer ziek.
-Het ging superlekker op de zaak en heb al een nieuwe enthousiaste personeelslid aangenomen.
-Ik kreeg van een bedrijf 150 euro terug (nog nooit gehad in 3 jaar tijd)
-ik kreeg geen lening omdat ik bkr geregistreerd stond. Toch is er ruim 7000 euro afgeschreven van me bankrekening waar een paar tientjes op stond.
Toeval? No fucking way! Hiervoor kunnen veel mensen weer een verklaring geven, maar dat kan ik zelf ook. Ik doe dit niet. Ben sinds 3 dagen echt supervrolijk. En het wordt alsmaar beter.
Groetjes!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://angelsdream.actieforum.com
~*~AngelWings~*~
AngelWings
AngelWings
~*~AngelWings~*~


Aantal berichten : 840
Leeftijd : 57
Hobby's : Digitale beeldbewerking, lezen, dichten en schrijven
Humor : JAH!
Angel Wings : 17707
Reputatie : 0
Registration date : 11-03-08

The Secret... Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Secret...   The Secret... Empty20/3/2008, 22:30

Elfje | maandag 17 september 2007 (20:51)
Aan Maartje
Misschien valt je reactie te wijden aan je depressie, maar wat je opmerkt over de Afrikaanse bevolking vind ik wel heel erg cru!
Dat mensen aan de kant van de weg zouden liggen en niks doen om eten te creeren??!!
Ik kan natuurlijk uitgebreid aan je uit gaan leggen hoe het zit met hongersnoden en wereldeconomie en aan onze westerse bijdrage aan de honger die deze mensen lijden, maar dat bespaar ik je maar.
Ik zou je willen adviseren iets langer na te denken voordat je een voorbeeld bij je verhaal plaatst.
Voor de rest van de lezers hier:
Ik denk dat het belangrijk is bewust te zijn van wat je doet. De een heeft daar een boelk bij nodig en de ander doet het van nature.
Ik wens iedereen veel innerlijke kracht, wijsheid, gezondheid en liefde.
--------------------------------------------------------------------------------
centaine | dinsdag 18 september 2007 (1:44)
Ik ben nogal kritisch en ga nooit mee met hypes maar de LOA (ik gebruik bewust "the secret" niet want dat is gewoon de naam van de film) werkt gewoon. De afgelopen maanden ben ik héél bewust bezig geweest met mijn gedachten, met mijzelf. Het resultaat is dat ik vandaag in mijn kracht sta, in the flow. Niet constant want dit is een wereld van dualiteit. Maar ik heb vrede met mijn mindere momenten; het is wat het is.
Ik hou me niet bezig met het wensen van allerlei materiële zaken, wel van het werkelijkheid maken van mijn dromen. Ik was één van die mensen die heel goed wist wat ze niet wou, nu weet ik het héél goed wat ik wel wil, al die tijd had ik de kleine signalen niet gezien.
Ik ben ook niet met alles eens wat er in het boek staat en over sommige aspecten heb ik nog twijfels. Maar ondanks dat werkt LOA.
Ik ga ermee door, dit is m'n pad. Ik wil niet meer terug naar m'n vroegere ik. Deze ik, de echte ik is echt een fantastisch mens, en gelukkig mens en meer moet dat niet zijn. Ik wens het jullie ook toe.
Ik wil er nog iets aan toevoegen; gemakkelijk is het niet maar het is absoluut de moeite waard!
Groetjes
--------------------------------------------------------------------------------
Hilde M.Makkinje | dinsdag 25 september 2007 (0:34)
The Secret is een prachtige stap voor de grote massa om te gaan begrijpen hoe het universum werkt. Tenslotte kennen we ook zwaartekracht maar al te goed, en mag je er vanuit gaan dat er meerdere onzichtbare maar altijd aanwezige en werkende universele wetten.. De film the Secret gaat uitsluitend over LOA, the law of attraction. Deze wet is een sub wet van de wet van oorzaak en gevolg.
We leven in een tijd waarin de wetenschap ontdekt wat in de spirituele wereld altijd al gezegd is; er worden conclusies getrokken op neurologisch gebied dat wij gezamelijk met onze hersenen een collectieve hologram ophouden, dat atomen telepatisch gedrag aannemen op grote afstand van elkaar, dat we uiteindelijk gewoon energie zijn omdat er werkelijk géén atoom of cel (waaruit wij gebouwt zijn maar ook onze omgeving), dat positieve gedachten een bepaalde golflengte hebben die gelijk zijn aan de frequencies, sequences van de Golden Phi spiraal die overal in dit universum voorkomt!!.. enz..
Als we dus uit eindelijk energie zijn in een tijd/ruimte continuum en een hologram ophouden (omdat we één zijn) dan betekent dat dat wij zelf volledig verantwoordelijk zijn voor onze creatie.. Als wij onze eigen realiteit creëren, dan creëren we alles daarin, niets uit gezonderd.. Wanneer je gedachten zijn gekoppeld met een bepaalde emotie, dan zend je een bepaald vibratie uit, deze is meetbaar! Een positieve vibratie geeft een andere frequentie dan een negatieve. En waar je focus ligt krijg je meer van; hier is niets magisch aan.. het is eerder een kwestie van helder worden in wat je wilt, daarvoor staan én het toelaten. En ja, het is een proces en onomkeerbaar.. En inderdaad beginnen vanuit dankbaarheid. Denk es aan iemand die dankbaar is, t.o.v. een persoon die niets kan waarderen, met wie ga je liever om.. ? De Secret is een mooi begin om de grote massa te bereiken met eeuwenoude kennis wanneer volledig én juist toegepast, wij hier op aarde in volledige harmonie, respect, liefde, geluk en genoeg voor alles & iedereen!
Wees dankbaar voor de Secret, want het is werkelijk maar een begin.. of houd je op de hoogte van the Secret Seminars op hyves; www.thesecretseminar.hyves.nl en meld je aan..
Voor nu, wens ik jullie een Wondervolle Dag, een Dag vol Wonderen..
With Love, Light & a Lot of Laughter
--------------------------------------------------------------------------------
W. van M. | dinsdag 25 september 2007 (13:18)
Het is beter om het boek 'als de dollar valt' van Willem Middelkoop te lezen.
Even met de beentjes op de grond blijven graag.
En direct deze volgende zakkenvullende idioten naar het rijk de fabelen verwijzen.
Tuurlijk worden ze rijk, net zoals Sonja Bakker.
Die heeft het ook gewenst rijk te worden door het gebrek aan verstand van de gemiddelde nederlander. Want, die is niet zo slim.
--------------------------------------------------------------------------------
Josje | dinsdag 25 september 2007 (16:14)
Maartje,
Hysterische autistische prozac kenau, die mensen langs de kant van weg in Afrika, die waren hoogstwaarschijnlijk dood.....

--------------------------------------------------------------------------------
Pietje | woensdag 26 september 2007 (21:35)
The Secret heb ik niet zelf gelezen, maar zoals het wordt beschreven doet het me wel heel erg denken aan de ideeën van Louise L. Hay, die al veel eerder kwam met haar boek "Je kunt je leven helen". Ook haar ideeën zijn niet helemaal fris, met name niet dat je ziektes (waaronder zelfs AIDS) zelf naar je toegedacht zou hebben (en ze ook weer zou kunnen wegdenken).
Is nog iemand de overeenkomst met de denkbeelden Louise L. Hay opgevallen?
--------------------------------------------------------------------------------
Maartje | donderdag 27 september 2007 (15:03)
Geweldig hoe er wordt gereageerd op mij eerlijk stukje schrijven, prachtig! Het boek is nog zo gek nog niet... ik stop deze in de zak voor Afrika. Serieus, als iedereen positief met moed zou denken... Maar goed, problemen horen nu eenmaal bij het leven en de een is gezegend met wat minder dan de ander. Ik wens jullie allen een gezond leven. Josje; ik heb enorm om je zin moeten lachen, en nee, ze waren niet dood, maar of ze nu nog leven?
--------------------------------------------------------------------------------
hilde | vrijdag 28 september 2007 (20:57)
Nog een schrijfster met hetzelfde idee : Bärbel Mohr. Titel Ik zou zo graag.....
Leest leuker, minder Amerikaans meer humor en geloof me nou, het werkt.... met name bij parkeren!
groet en suc6 hilde
--------------------------------------------------------------------------------
a.meinsma | zaterdag 29 september 2007 (16:00)
Kijk hoop doet leven. Het is een verwarrende tijd tegenwoordig
er is niets mis met verhoging van zelfbewustzijn meestal gevolgd oor een verhoogd lijden en/ of een verhoogd pliezer in het leven zelf.
Ik werk zelf als behandelaar voor de GGZ en kan u zeggen Alles wat zingeving biedt is van waarde. Mogelijk bestaat er niet zoiets als de authenthieke vrije wil. Dan maakt het ook weinig uit waar je achteraan loopt. U geeft een omkeerredenering weer die filosofisch gezien dezelfde waarde heeft als the secret zelf.
Alles is waar niets maakt uit "wees" gewoon en probeer er wat van te maken in het leven of niet dat mag ook.
--------------------------------------------------------------------------------
Peter | zaterdag 29 september 2007 (23:12)
Beste mensen,
Even terug naar de stelling: waarom miljoenen vallen voor the secret? Ik vind die vraag niet relevant. En de reacties van de mensen hier bevestigen dat alleen maar. Wat maakt het uit wat miljoenen doen of niet? Dat is toch hun zaak? Het feit dat dit zoveel reactie oproept, is niet te wijten aan the secret, noch aan die miljoenen lezers, maar aan ons zelf, onze eigen angsten, belemmeringen, blokkades en de wil of onwil hieraan iets te veranderen. Het maakt niet uit voor wat je kiest, zolang je maar kiest uit een positief gevoel. Diegenen die allerlei redenen aanhalen waarom die miljoenen mensen zichzelf zouden bedriegen, bedriegen enkel zichzelf. Begin bij jezelf eens af te vragen waarom je een probleem hebt met the secret, in plaats van waarom miljoenen dit niet hebben. Of doe dit niet. Iedereen is eigen meester. Besef dat goed. Een liefdevolle groet.
Er zijn altijd redenen te verzinnen om de weerstand tegen verandering te voeden: commercialiteit
--------------------------------------------------------------------------------
Pieter Snoek | woensdag 3 oktober 2007 (15:56)
Nou ik heb het esoterische geprobeerd.
Werk dat aansluit bij mijn behoefte.
Mijn droomauto, etc.
Allemaal wensen vanuit mijn diepste innerlijk.
Worden wie je bent.
De wens kosmisch uiten, mijn gedachten neuro linguistisch programmeren. Loslaten en het universum voor mij laten zorgen. Ook geprobeerd om mijn ego nog los te laten.
Ik ben 7 jaar verder.
Nog steeds dezelfde shitbaan. Maar ja ik moet ook eten. 7 jaar lang geprobeerd als zelfstandige mijn droombaan te creeren.Niemand in het universum heeft me daarbij kunnen helpen.
De schulden staan nog steeds op de bank. Mijn droomauto, mja nog maar blijven dromen dan.
Ben ik nou de enige waarbij het niet werkt. Ik kijk om me heen. Nee de wereld is ook nog steeds dezelfde kloteplek. Oja negatieve gedachten mag niet...kan niet Maar er bestond toch geen negatief of positief. Its all in the mind. Het is maar hoe je ertegen aan wilt kijken. Ieder zijn eigen God. We programmeren ons eigen denken. Het ligt aan mijn denken. Denk ik slecht gaat het mis. Denk ik positief hee dan gaat het ook mis.
Misschien is echt toch geen garantie maar een alleen een voorwaarde. Ach het is maar hoe je wilt denken.
--------------------------------------------------------------------------------
N | zaterdag 6 oktober 2007 (17:05)
Whahahaha.... ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een droomauto uit je diepste innerlijk voortkomt...


--------------------------------------------------------------------------------
Ron Booij | zaterdag 13 oktober 2007 (23:31)
Magnetisme en kosmische wetten zijn wetmatigheden die ontworpen zijn door de Schepper en die een functie en een doel hebben.(dat is wat ik geloof)Overigens respecteer ik ook de mening van mensen die daar anders over denken voor alle duidelijkheid.
The secret is is in het licht van die Schepper een onbetrouwbaar gegeven omdat het ongelijkheid bewerkt. Stel dat je ergens woont op deze aarde en je kent noch God noch The secret, dan voorziet God in de mogelijkheid dat we alsnog opgenomen worden in Zijn Koninkrijk omdat we dan geoordeeld worden op onze daden in plaats van op ons geloof in Jezus.Overigens zegt de secret niets nieuws.
Hoe je innerlijk geluk kunt bereiken staat op vele plaatsen in de bijbel. Lees maar eens psalm 1.(oude testament)
Waarom zoeken mensen het altijd weer in de door mensen bedachte oplossingen en gaan ze niet naar de bron van het "Leven"?
Rust voor je ziel en een doel in je leven ontvang je van Hem die het Leven maakte en dat leven gaat over de grens van het onvolmaakte, want dat duurt hoogstens een mensenleven lang. God omvat de eeuwigheid en het Leven is in Zijn Zoon. Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat hij zijn enig geboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder(vul je eigen naam maar in) die in Hem(Jezus) gelooft, niet verloren zal gaan, maar eeuwig leven heeft.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://angelsdream.actieforum.com
~*~AngelWings~*~
AngelWings
AngelWings
~*~AngelWings~*~


Aantal berichten : 840
Leeftijd : 57
Hobby's : Digitale beeldbewerking, lezen, dichten en schrijven
Humor : JAH!
Angel Wings : 17707
Reputatie : 0
Registration date : 11-03-08

The Secret... Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Secret...   The Secret... Empty20/3/2008, 22:32

DVD | zondag 14 oktober 2007 (9:49)
Waarom zijn de cursusprijzen altijd zo hoog bij dit soort "Happiness and spiritual" groeperingen ?
--------------------------------------------------------------------------------
Anne | dinsdag 16 oktober 2007 (21:07)
Hoe zou het toch komen dat ik na kennisneming van "het geheim" zo omweerstaanbaar aan trancedente meditatie moet denken?
--------------------------------------------------------------------------------
Yvonne | vrijdag 19 oktober 2007 (18:37)
Gisteren tijdens een lezing over The Secret vertelde de groepsleider dat alles omkeerbaar is.
Ik zei ,dan wil ik mijn overleden man en zoon terug.
En ja hoor, als ik het maar sterk genoeg wilde!!!!
Hiermee is alles gezegd.
--------------------------------------------------------------------------------
Yves Taffin | zondag 21 oktober 2007 (16:36)
De reden waarom zoveel mensen ontgoocheld worden wanneer ze dingen als The Secret gaan toepassen ligt er volgens mij in, dat wij behoorlijk door de mangel zijn gehaald in het bijzonder van in onze jonge jaren: periode in ons leven waarin we bijzonder ontvankelijk waren voor ziets als "waarden" en "de waarheid". Met andere woorden: hoe ouder je bent als je hiermee start, hoe halsstarriger een deel van jouw hersenen jou altijd terug in de oude realiteit zal willen trekken en je duidelijk maken: je weet toch dat dit niet kan, dat dit allemaal flauwekul is!Als een hond van Pavlov heb je dan ook de neiging hier onvoorwaardelijk gevolg aan te geven. Het hele Cartesiaanse denken veeg je in één generatie niet zomaar weg. Wat wel positief is, is dat wij de eerste generatie mensen zijn die MOGEN WETEN dat er beslist iets anders is dan een religieuze of cultureel bepaalde werkelijkheid. Maar wat het allerbelangrijkste is: begin met de liefde in jezelf te herstellen. Willen hebben is mooi, maar willen delen is nog zoveel mooier
--------------------------------------------------------------------------------
Jacques Smeets | maandag 22 oktober 2007 (22:49)
Het blijft boeiend om zoveel verschillende reacties van individuele mensen te lezen. Ieder met een eigen overtuiging van zichzelf of voor iemand of iets anders. Unieke opvattingen, leerzame momenten, woede en blijdschap, teleurstelling en overtuiging, alles is aanwezig. Wat is de mens toch bijzonder, zeker als je beseft dat wij allemaal een zaak gemeen hebben, nl. dat wij mens zijn.
Zelfs de schrijver van The Secret is een mens of hij zou de neiging hebben zich erboven te stellen. Ik ken hem niet persoonlijk, daar zal ik wel nooit achter komen.
Hoeft ook niet, ik blijf gewoon mezelf.
--------------------------------------------------------------------------------
Lucky | dinsdag 23 oktober 2007 (17:41)
Beter Positief of negatief.. Ja?
Wat is de grootste rijkdom...
gezondheid.
Waar streven we allemaal naar...
vreugde liefde vrijheid.
In alles schuilt een beetje waarheid.
Dit zal ook, zo wel zijn in "The secret"

--------------------------------------------------------------------------------
David | vrijdag 26 oktober 2007 (21:57)
Ik ben een heel nuchter persoon, net zoals veel van jullie die reageren op dit verhaal en heb nooit in dit soort dingen geloofd. Echter, ik heb een tijd geleden een lijst voor mezelf samengesteld met dingen die ik het komende half jaar gedaan wil hebben. Puur een lijst met doelen. Daar stond ook bij dat ik meer optredens wilde hebben (met mijn band). Ik had voor mezelf als doel gesteld om 25 optredens te krijgen voor de komende 1,5 jaar. Een paar weken daarna gebeurde het; de ene boeking na de andere komt binnen, zonder dat ik daar moeite voor hoefde te doen. We werden door andere organisaties gevraagd! En het gaat maar door. Waarom? Geen idee.
Daarnaast had ik een bedrag opgeschreven wat ik wilde hebben voor mijn vakantie. Een bedrag dat realistisch was om te sparen. Wat bleek, ook al keek ik naar mijn rekening de dag dat ik terugkwam, het bedrag stond erop! En totaal onverwacht! Ik was van baan geswitched en wist dat ik er nog geld van zou krijgen, maar niet zoveel. Hoe het kan? Geen idee, maar toeval bestaat niet en is 'Gods' manier om anoniem te blijven. Wie of wat God ook is..
--------------------------------------------------------------------------------
depaepe vicky | zaterdag 27 oktober 2007 (16:01)
Waarom een boek lezen? Denk eens verder dan je neus lang is, een normale mens gaat dag in dag uit werken, thuiskomen, slapen, maar als je dat ineens beu begint te worden en je begint af te vragen van is dit het leven, zit hier niet meer achter en je gaat op zoek. Ik ben beginnen zoeken al heel lang zelfs en ben tot conclusie gekomen dat wij inderdaad onze eigen wereld zelf maken en dat je dit kan veranderen maar niet zoals de secret het zegt. E�n ding kan ik zeggen en dit is zelfs een tip geloof niet altijd wat de media zegt en kijk door de regels geen dan pas ga je de echte secret te weten komen. ga zelf eens op zoek, kijk eerst eens in je binnenste en ga na wie je bent en ga dan op zoek in de buiten wereld, je gaat zien dat dit een heel anderse wereld is die je eerst zag.
--------------------------------------------------------------------------------
H@nny | zondag 28 oktober 2007 (19:49)
Reactie op Pietje
"Is nog iemand de overeenkomst met de denkbeelden Louise L. Hay opgevallen? "
Ik vind het ook opvallend en moest ook hieraan denken.

--------------------------------------------------------------------------------
Datita | maandag 29 oktober 2007 (14:04)
Hallo mensen
Sinds een paar weken weet ik van het bestaan van The Secret. Het is mij overkomen The Secret. Plusminus zes jaar geleden sloten wij onze winkel, door bepaalde omstandigheden, en te weinig klandisie. Ik heb mij aangemeld voor de opleiding SPW op 51-jarige leeftijd, de mensen om mij heen geloofden er niet in. Ook mijn moeder geloofde er zelfs niet in dat ik het zou halen, of ooit werk te krijgen hierin.
Na een half jaar stage kreeg ik een vaste baan. Mijn opleiding was nog lang niet afgerond. Toen ik klaar was met mijn studie had ik nog een grote wens wat mijn werk aangaat, schilderen met mensen met een verstandelijke beperking. Ik had natuurlijk aangegeven bij mijn leidinggevende wat voor wensen ik nog had, er kwam nog een kans voor mij en begeleid nu een groepje mensen met een verstandelijke beperking tijdens het schilderen.
Ik ben elke dag nog dankbaar dat mij dit is gegeven. En denk heel vaak hoe is het mogelijk. Dat je na je over de vijftig jaar nog zulke leuke dingen mag doen. Alles is mogelijk als je er maar in geloofd.
--------------------------------------------------------------------------------
Bas | donderdag 1 november 2007 (14:58)
Een staaltje van walgelijk materialisme, gemengd met ouderwets religieuze trekjes, waarbij een zieke zijn ziekte aan zichzelf te danken heeft: te veel negatieve gedaqchten gehad blijkbaar.
Hoewel van oorsprong Australisch, gaat het allemaal op typisch Amerikaanse manier over het vergaren van geld, status, macht en roem, doet er niet toe of dit ten koste van anderen gaat.

--------------------------------------------------------------------------------
Heaven | zaterdag 10 november 2007 (23:26)
Hallo...
Ik heb de film een paar keer gezien van The Secret...het heeft me een enorm goed gevoel gegeven en ik zag daar zeker een kern van waarheid in...
Ik wilde dat ook gaan proberen...
Heb iets wat ik heel graag wil heel veel positieve energie in gestoken...werd je gewoon moe van....heb het gevisualiseerd....geloofde erin...het was met een duidelijke datum...alles heel helder en duidelijk.
Het is niet in vervulling gegaan...dus wat moet je dan denken???
Het eerste wat je denkt is...zie je wel dat het niet voor me weggelegt is...
En bidden??? is dan ook overbodig....je bent verantwoordelijk voor je eigen toch??? daar ben ik het mee eens....maar niet met de wensen die zomaar uit de lucht komen vallen...
Gedachten zijn krachten...absoluut.....je straalt uit hoe je je voelt..je kan ook inderdaad vele dingen over je afroepen..
Maarrr de grootste valkuil vind ik.......Je hebt geen controle over je ONDERBEWUSTZIJN....dat weet je niet eens....dus hoe combineer je dat dan??????
Dus hoe kan je je dan bewust worden van je onderbewuste??? Dat kan toch niemand???
Onderbewuste weet je niet anders was je je er wel van bewust.....dus waar zit de cleu????
Kunnen ze je daar antwoord op geven??? NEE
Verder zitten er veel positieve dingen in....maar je zou je elke seconde van de dag bewust moeten zijn en opletten wat je denkt??? Dat put een mens uit....moeten we oor en oogkleppen op...
Sluit je dan maar op in een hokje waar je niets meer kan zien of horen....dan kan niks je beinvloeden....komt het dan ook uit de lucht vallen of hoe zit dat???
Ik vind het een beetje dubbel allemaal.
Dat zijn de vragen waar ik graag antwoord op zou willen.
--------------------------------------------------------------------------------
Cosette | zondag 11 november 2007 (11:24)
Wat mij is opgevallen bij de reacties van de "positieve" en "negatieve" mensen is dat de "positieve" mensen het boek anders benaderen. Zij lezen het boek "echt", laten het doordringen en lezen de onderliggende boodschap.
De "negatieve" mensen kunnen nog zoveel boeken lezen over bijv. innerlijke rijkdom, innerlijke rust en positiviteit maar als ze de boodschap niet lezen / zien dan heeft het geen zin.
De "negatieve" mensen zitten nu eenmaal vast in hun denkpatroon en leefwijze en zullen op alles commentaar hebben zolang ze de onderliggende boodschap / tekst niet zien. Het heeft dan ook geen zin om met zulke personen in discussie te gaan want ze hebben oogkleppen op en handelen uit negativiteit. Erg jammer, maar als je wil veranderen (lees; positiever worden) dan moet je bij je zelf beginnen en je er ook daadwerkelijk voor openstellen.
--------------------------------------------------------------------------------
Bart | woensdag 14 november 2007 (23:55)
Toch weer een artikel waarin niet goed geschreven waar de Law of Attraction over gaat.
Er staat nergens dat je door louter te denken een auto tevoorschijn kan toveren. Er staat ook nergens dat je positief moet denken. Het enige wat the Law of Attraction min of meer uitdraagt is is je goed genoeg voelen, goedvoelende gedachtes handelingen alles wat ook maar een beetje goed voelt, of waardoor je je ietsiepietsie beter voelt dan je je voelde is winst.(tenzij je je gewoon lekker voelt)
Het gaat ook over weerstand, als in denk niet aan een roze olifant. En je denkt aan een roze olifant. Je hoeft niet bang te zijn voor terroristen, dus is er angst voor terroristen.
Het kan veel veiliger op straat, dus zijn we bang op straat. Oorlog moet stoppen, dus zijn we bezig met oorlog.
Als je ergens tegen bent, richt je al je aandacht op precies dat wat je niet wilt hebben. Beter kun je je aandacht richten op wat je wel wilt. En wat je wel wilt voelt over het algemeen gewoon goed. Maar het is helemaal niet makkelijk om te weten wat je werkelijk wilt. Vaak gaat het ook om ervaringskwesties.
Enfin, The secret gaat over weten wat je wilt, the law of attraction gaat ook over weten wat je wilt, wat goed voelt.
Het is heel eenvoudig maar niet makkelijk. Maar met een duidelijke focus en een goed beeld van wat je wilt, is de kans veel groter dat je het bereikt, als je vol met twijfel iets wilt.
En ook vreemd dat die sceptici om een mening gevraagd worden als je duidlijk merkt dat ze die boeken niet gelezen hebben.
--------------------------------------------------------------------------------
goddess | vrijdag 16 november 2007 (19:07)
Nadat ik mijn visionboard had gemaakt en in blijde verwachting ben van mijn wensen komen ze een voor een uit binnen twee weken. Een auto en nu 8 maanden later eindelijk 50 kilo lichter. Ik voel mij heerlijk en ben dankbaar voor een gelukkig en gefocust leven waarin ik mijn dromen laat uitkomen. Echt toppie
--------------------------------------------------------------------------------
optimist | vrijdag 16 november 2007 (19:56)
Voor mij werkt het heel makkelijk. Als je het eenmaal snapt, is het goed toe te passen. Je focust je op wat je wilt. Ik was mijn werk meer dan zat en ik heb opgeschreven dat ik leuk werk wilde. Ik zit nu in de laatste ronde van een baan die ik graag wil. Op andere vlakken werkt het ook. Het boek van patty harpenau over the secret leert hoe je het toe moet passen. Tis niet moeilijk maar je moet wel de moeite nemen het goed door te nemen
--------------------------------------------------------------------------------
debi | zaterdag 29 december 2007 (12:25)
Ik ben rijk geworden.. ik voel mij heel rijk! DM van De Miljonair. Maar de belangrijkste ik voel mij gelukkig! alle nare gevoelens weg gewerkt door positief te denken...In de bijbel staat ook: geloof en handel ernaar er je zult het ontvangen... In het boek secret staat het goed uitgelegd. Ik vind het boek tof!! ik heb hem 2 dagen! hahaha.. serieus het is een goede boek.. Je moet het boek niet gaan lezen met de gedachte: 'het zal wel onzin zijn', want je hebt het al geoordeeld voordat je hem hebt gelezen en wat je denkt zul je ervaren.... Wat vind ik het weer eens kinderachtig dat sommige over Afrika gaan beginnen... om anderen te helpen moet jezelf eerst gaan helpen! zo logisch!... En waarom zouden we niet rijk mogen zijn? omdat andere honger lijden? Word rijk om de andere te voeden en deze techniek te leren. Iedereen kan rijk worden.... Weet je wat er in de koran staat: de wereld is spel en vermaak> speel dan ook! Speel als een kind en geloof dat je het al hebt ontvangen wat je wilde! Hindoeisme en boedhisme sluiten ook bij de secret aan!
--------------------------------------------------------------------------------
Terug naar boven Ga naar beneden
https://angelsdream.actieforum.com
~*~AngelWings~*~
AngelWings
AngelWings
~*~AngelWings~*~


Aantal berichten : 840
Leeftijd : 57
Hobby's : Digitale beeldbewerking, lezen, dichten en schrijven
Humor : JAH!
Angel Wings : 17707
Reputatie : 0
Registration date : 11-03-08

The Secret... Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Secret...   The Secret... Empty20/3/2008, 22:33

Jos Kuijlenburg | zondag 6 januari 2008 (21:30)
Mijn software is in de eertse 5 levensjaren geprogrameerd, het is moeilijk om de software zo maar te wissen of te overschrijven. Ik heb geleerd wanneer je risico's neemt creatief bent je veel kunt bereiken. Of je voor eigen gewin zult gaan en verijking door positief te denken is een keuze die je zelf neemt. Als je met je eigen leven niet gelukkig bent neem je wraak,
Leef ! Ik denk dat dat meer zoden aan de dijk zet en sneller werkt, morgen maar beginnen!
--------------------------------------------------------------------------------
Tanya -belgium | vrijdag 11 januari 2008 (13:14)
Ik heb dit boek nu 2 dagen, ik had er drie weken op moeten wachten in de bieb, nu heb ik het bijna helemaal uit, heb ik intussen zelf een exemplaar gekocht en het handboek met oefeningen en uh ok� ook de dvd, ik heb me een beetje laten gaan. Ik ben geen gelovig mens, geloof niet in god, wel in de natuur zoals ik het wil noemen, ik geloof wel dat er iets groters in dan ikzelf, het universum?
In elk geval ik ben een vrij sceptisch mens, heb nog nooit hypes gevolgd toch niet dat ik me kan herinnereren.
Ik ben op een punt in mijn leven, 40 j, alleenstaande moeder van 4 kinderen, zware klus op de beste dagen, lijkt onmogelijk op de slechtste dagen. Ik heb misschien wel nood aan iets om me op te krikken, om moed uit te putten. Kan allemaal zijn. Ik heb dus bijna dat boek uit, vond veel stof tot nadenken en en heb een paar keren mijn wenkbrauwen opgetrokken ( sceptisch gedrag hihi!). Ik denk dat er veel commerci�le bull instaat tussen al dat door lees ik wel dat het toch beter is om je positief op te stellen in deze wereld, om je schouders er onder te zetten en je niet te laten gaan in negatieve gedachten, oke. Dat wist ik zelf ook wel maar doe dat daarom niet altijd even goed.
Dus in zekere zin helpt dat boek me wel, al is het maar om mezelf duidelijk te maken dat ik positiver kan zijn. Leuke dingen kan doen met de kids 's avonds ook al ben ik doodmoe, ik voel me uiteraard toch ook veel beter door als ik de kids dan zie glimlachen.
Ik geloof wel dat positief gedrag beloond wordt, mijn kids krijgen ook een stickertje als ze "braaf" geweest zijn, braaf zijnde: flink eten, samen spelen, geen ruzie, niet zeuren over alles,...
Ik ga voor mezelf dit uitproberen dacht ik zo gisteren. Dus probeerde ik iets klein, ik geloof niet dat ik plots veel geld zal verdienen of in een villa zal wonen volgend jaar of, is ook heel erg materialistisch. Goed, ik wil onmiddelijk parkeerplaats in Tongeren, ook al is het marktdag en heb je nooit ergens plaats!...
Ik kom aangereden en hup een bestelwagen verlaat net zijn plaats en ik heb nog nooit zo dicht bij het centrum kunnen parkeren! Toeval!? Werkt het? Ik moest om mezelf eigenlijk wel lachen want ik werd er helemaal vrolijk van, positief toch, made my day! Ik ben ook snel tevreden hoor :-)
Opnieuw, moest in st truiden zijn, zelfde gedachte! Ik wil onmiddelijk kunnen parkeren, specifieker, ik wil daar parkeren, en ja, nog 1 plaatsje vrij, toeval! ? Hey! Ik stond toch lekker geparkeerd, who cares, ik voelde me toch koning der rijk! Ik volede me gewoon super ontspannen en ja! Dankbaar! En daar draait het toch om neen? Dankbaar zijn om wat je wel hebt en niet boos zijn om wat je niet hebt.
Ik probeerde verder, ik wil nu onmiddelijk naar de kapper, lukt nooit of course, is nog nooit gelukt dat ik onmiddelijk kan gaan als ik op het laatste nippertje bel, proberen, goede test om te zien of het werkt h�... Ja hoor geen probleem kom maar af! Uhhh ok�! Ik ga hier niet meer overnadenken want zoveel toeval wordt spooky hoor! Of werkt het echt? Ik ben er niet over uit.
Wat ik wel weet is dat ik nu bewust probeer positief te denken, gisterenavond had mijn zoontje een woedeaanval en daar wordt ik steeeds heel vredrietig over omdat ik weet dat het nog steeds moeilijk heeft met de scheiding. Ik heb het niet kunnen opbrengen om daar iets positiefs over te denken en ben met die zorgen gaan slapen en deze morgen was ik nog doodmoe! Het heeft me veel moeite gekost om vandaag nog in het positief denken te geraken maar het is gelukt! En dat probeer ik voortaan elke dag, of het me iets opbrengt? Hey! Ik vraag het universum om mijn gezin en mezelf rust, veiligheid en veel plezier te geven en ik kan maar hopen dat mijn eigen nieuwe positievere houding dat zal teweegbrengen, of het universum...
Ik ben sceptisch omwille van het heel ego�stische toon in de boek en de hocuspocus gevoel dat ik er door krijg maar ik geloof wel dat positiviteit de wereld mooier maakt al is het alleen maar in mijn ogen.
--------------------------------------------------------------------------------
Danny (Belgie) | vrijdag 18 januari 2008 (20:17)
Heb The Secret gekregen als kerstgeschenk en heb er al wat uit gelezen en wat ben ik blij met dit geschenk. Ben uit een donkere periode aan het klimmen en dat kan enkel door zelf die knop in je hoofd om te switchen. We worden dagelijks continue bestookt met negatieve berichtgeving en beelden van ellende en opgedrongen schuldgevoel dat een gevoelig mens er problemen door krijgt. Ga nu ook verder experimenteren voor zowel mezelf als anderen, maar iedereen moet bij zichzelf beginnen. Ik heb alvast besloten om positiever te denken EN te handelen want ik heb zoals gezegd heel weinig energie gehad en kwam hierdoor gewoon in een dal en dan DENK je jezelf gewoon de dieperik in. Positieve gedachten laten mij inderdaad beter voelen en dat is bij iedereen zo denk ik, dus dat is toch al een eerste treffer met de besproken wet.
Het is inderdaad zeer moeilijk om te breken met jarenlang aangekweekte verkeerde gewoontes en wil geen schuldige aanduiden want de hele westerse manier van leven heeft nog veel te leren van andere culturen die veel meer bezig zijn met het spirituele en de verbondenheid met elkaar en het grotere plan. We moeten elkaar veel meer geven en we zullen zoveel meer terugkrijgen. Hierbij denk ik aan vriendelijkheid, warmte, begrip, dat zijn zeer positieve dingen die geen geld kosten en echt noodzakelijk zijn voor iedereen.
En aan allen die kritiek hebben op een boek dat iets positiefs kan teweegbrengen kan ik enkel hopen dat ook zij ooit zullen inzien dat de ons omringende wereld gecreeerd werd en wordt door gedachten van mensen, van mensen die natuurlijk de daad voegden bij hun gedachten.
We moeten ons meer visualiseren welke wereld wij willen achterlaten aan al onze kinderen en verdere generaties en dan zullen velen minder egoistisch handelen en meer zorg dragen voor onze wereld en zijn bewoners op deze adembenemende planeet!
Leestip : De uitverkoren planeet/Phylis Schlemmer
Raak ge�nspireerd en inspireer anderen!!!
--------------------------------------------------------------------------------
roberto | dinsdag 29 januari 2008 (11:58)
beste mensen,
Als iedereen nu eens gewoon voor zijn eigen deur zou keren zijn we al een hele stap vooruit. Ik bedoel, we weten allemaal wel best dat het goede van het leven zich vertoont in liefde, respect en vergeving.
Ik zit momenteel in een relatie met veel onenigheden. We hebben al veel ruzie gehad maar uiteindelijk haalt die woede toch niets uit en zorgt alleen maar voor meer ellende. Negativiteit trekt negativiteit aan, ok...
Toch kan negativiteit ook positiviteit aantrekken, bijv. een oorlog kan hulporganisaties aantrekken dus solidariteit bij mensen opwekken. Positivieit kan ook negativiteit opwekken zoals bijv. angst om iemand te verliezen waar je veel van houdt.
Dat aantrekkingskracht werkt is dus een feit, maar dat positiviteit alleen maar positieve dingen zou aantrekken, vind ik toch zeer na?ef gesteld.
Ik zou zeggen, laat je niet te veel wijsmaken van allerlei hocus-pocus optimisme, als je kind sterft ga je heus niet blijven glimlachen...
Probeer het beste van je leven te maken en dat is al meer dan genoeg, je moet heus geen superheld zijn om steeds successen te oogsten en het allemaal te weten, zoals je buurman misschien toch lijkt te doen...
Ik wens iedereen wel veel geluk toe, en dat is misschien wat meer in de goede richting...
http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=887136
Terug naar boven Ga naar beneden
https://angelsdream.actieforum.com
~*~AngelWings~*~
AngelWings
AngelWings
~*~AngelWings~*~


Aantal berichten : 840
Leeftijd : 57
Hobby's : Digitale beeldbewerking, lezen, dichten en schrijven
Humor : JAH!
Angel Wings : 17707
Reputatie : 0
Registration date : 11-03-08

The Secret... Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Secret...   The Secret... Empty20/3/2008, 22:37

The Secret werd lang van tevoren aangekondigd



The Secret werd lang van tevoren aangekondigd en schiep daarmee grote verwachtingen. De film verhaalt over een geheim dat eeuwenlang mondeling is doorgegeven en werd verborgen voor het overgrote deel van het onderdrukte volk. Volgens de makers zouden alle grote geesten het geheim gekend hebben: Edison, Einstein, Martin Luther King, Thomas Jefferson, enzovoorts.
Voor de ene persoon zal de boodschap die erin besloten ligt een waardevolle, zelfs essentiële, levenstoevoeging zijn, voor een ander is het oude en reeds doorgeslikte koek. Na het lezen van deze bespreking zul je vermoedelijk weten tot welke groep je zelf behoort.


Een verzameling van professionele sprekers
De film bekijken...
kan via de website van The Secret. Dit kan je op twee verschillende manieren: online kijken ($4.95) of de DVD bestellen ($19.95). Betalen kan zowel met creditcard als via Paypal.

In de lijn van What The Bleep Do We Know, waar binnenkort een vervolg op komt, is dit een documentaire die aan elkaar geknoopt wordt door diverse sprekers. De anderhalf uur durende digitale video toont enkele hooggeplaatste geleerden aan het woord, waarvan een aantal ook al is aangetreden in What The Bleep. Op de achtergrond zien we afbeeldingen die doen denken aan schetsen van Leonardo da Vinci en dat geeft het geheel een occult tintje. De spirituele kant wordt hoofdzakelijk ingevuld door Esther Hicks, bekend van de Teachings of Abraham. Dat is een andere vindplaats van wijze levenslessen en inzichten op basis van channeling
De sprekers zijn professoren, filosofen, quantumkenners, een dominee en enkele auteurs. Eén daarvan is bestsellerauteur Neale Donald Walsch die de reeks 'in gesprek met God' wist neer te pennen. Een andere auteur is John Gray, bekend van het boek "Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus." De volledige personenlijst vind je op deze link.
De film zelf is filosofisch van aard en dat maakt het voor de kijker gemakkelijk om voorbij de harde begrenzende natuurwetten te kijken. The Secret leidt ons naar de kern van alle wetten. Of beter gezegd: naar de eerste wet waar alle andere uit volgen. Is het moeilijk? Nee, volgens filosoof John F. Demartini is het gewoon kwestie van je ogen open doen.
Law of attraction
Die grote allesbepalende wet noemt men The Law Of Attraction, kortweg LOA, ook wel de wet van aantrekken (en afstoten) genoemd. Deze wet, gebaseerd op het principe van de dualiteit is een van de eerste scheppingsprincipes en daarom is er volgens de filmers geen hogere of hardere wet. Kort gezegd komt het erop neer dat je alles krijgt waarop je bent ingesteld qua gedachten, gevoelens en intenties. Veel meer (of minder) dan dat is The Secret niet. Door de prent heen wordt dit punt met verschillende invalshoeken duidelijk gemaakt.
Focus op je positieve intentie, op hetgeen je wil, en leef op basis daarvan is het devies. Dan schijn je ook te krijgen wat je gevoel onuitgesproken vraagt. Belangrijk is dat je weet wat je wilt. En laat dat nu het grote probleem zijn, want de meerderheid van de mensheid heeft geen flauw idee wat met het leven aan te vangen. Slechts een selecte groep is bezig met de individuele, spirituele, ontwikkeling.
Volgens filosoof Bob Proctor is The Secret alles wat je maar wilt: geluk, geld, gezondheid, carrière. Als je het maar écht wilt, dan trek je het automatisch aan. Metafysicus Joe Vitale voegt daaraan toe dat iedere mens letterlijk alles kan zijn wat hij maar wil, alle ambities liggen in het bereik. Dit wordt onderstreept door een gedachte van Einstein die beweerde dat de mens eigenlijk slechts realiseert wat hij eerder had gefantaseerd. De imaginaire wereld is dus een voorproefje van de toekomst, fantasie wordt feit.
Alles wat je was, bent en zult zijn, dat is The Secret. Dit brede allesomvattende gebied is waar de LOA invloed op heeft. In de film legt men uit dat iedereen uit dezelfde bron tapt. Of je een planeet, eencellig diertje of mens bent maakt weinig uit: alles is afkomstig uit, en onderdeel van, dezelfde bronenergie. Alles om ons heen is energie, trillend op een bepaalde frequentie, en afkomstig van die hogere onuitputtelijke bron.
Velen zullen snel aan God denken, dat is een mogelijke correcte manier van interpreteren. Al wordt die grotere energie in de documentaire gelukkig niet vaak als God of Allah omschreven. Ik schrijf 'gelukkig,' want door er een stereotypegevoelig religieus aspect aan te koppelen zou de theorie mogelijk wat charme verliezen. Er werd gekozen voor een wetenschappelijk(-achtige) insteek in combinatie met enige spiritualiteit.
Geen goed of kwaad
Of je een massamoordenaar of een pacifist bent maakt voor Moeder Natuur niets uit. Goed en kwaad, correct en fout, links en rechts, zijn menselijke rationele beoordelingen. Net zoals de zwaartekracht werkt universele verbindende energie voor alles en iedereen. Of je nu een duivel of engel bent, er is geen onderscheid. Wie het niet gelooft wordt aangeraden van een flatgebouw te springen om zo duidelijk te merken dat een goede inborst alleen niet zorgt voor een zachte landing en het overwinnen van de gravitatie. Dergelijke natuurwetten maken geen rationeel verschil, die hogere wetten zijn.
Daarom vertellen de heren sprekers dat een slecht mens ook gebruik kan maken van The Secret. Wie zin heeft een genocide aan te richten en het gevoel heeft dat daar het levensdoel ligt, moet het gewoon doen: slachten die hap! Een menslievend persoon zal het er mogelijk niet mee eens zijn, maar dat maakt de daad niet beter of slechter. Ethisch onverantwoord, inderdaad. Het betreft hier gelukkig een voorbeeld en geen aansporing tot massamoord.
Volgens de Law Of Attraction kunnen we zowel positiviteit als negativiteit aantrekken, het is maar waar je voor kiest of de aandacht op wilt leggen. Zonder ons er misschien bewust van te zijn hebben we er al een leven lang aan keuzes opzitten. Wie je bent, hoe je doet of wat je bent geworden is het resultaat van je mentale ingesteldheid in het verleden. Ben je depressief aangelegd en focus je de gedachten dus op negativiteit en ellende, dan zul je meer van hetzelfde krijgen. Ben je dagelijks bang om kanker te krijgen? Sta niet verbaasd als de dokter je op een bepaald moment onprettig nieuws komt brengen.
Ter illustratie van het aantrekken-afstoten-proces wordt het menselijk individu in regelmatig vergeleken met een magneet. Door ons vast te houden aan wat we echt willen zorgen we voor de realisatie ervan. Vergelijk het maar met de omgeving waar je momenteel in staat. Ben je een achterdochtig mens en wantrouw jij anderen dan is dat dus je bewuste levenskeuze en vraag je erom te worden besodemieterd. Niet zo vaak als je vreest (gedachten maken alles groter) maar wel vaak. Met een beetje geluk hou je er slechts een negatieve of depressieve visie aan over. Het kan erger, want al zijn genoeg zelfmoorden gepleegd door personen die zich slachtoffer van het eigen leven vonden. Zij vergaten stil te staan bij hun persoonlijke verantwoordelijkheid. Ellende kan je overkomen, maar je ellendig voelen is een keuze.
Er is gelukkig iets aan te doen, bijna niets is onoverkomelijk. Wie problemen gaat zien als situaties of als een uitdaging die overwonnen moet worden, zal automatisch oplossingsgerichter denken en minder aandacht leggen op de zelf opgeworpen barrières. Maar wie geneigd is alles persoonlijk op te vatten zal de meeste randomstandigheden zien als een persoonlijke aanval en denken dat de hele wereld tegen hem is. Veel mensen menen dat het leven hen overkomt en maken keuzes die bevestigend werken. Ze staan op, gaan werken, komen 's avonds thuis om te ontspannen en vervolgens weer te slapen. Iedere dag opnieuw, zonder stil te staan dat het geheel anders kan en dit feitelijk niet hun bewuste keuze is.
Zonder enig greintje liefde voor zichzelf (alleen wie niet van zichzelf houdt zal zichzelf ongelukkig maken) parasiteren deze mensenwezens op de planeet. Volgens de makers is dat de reden waarom onze beschaving in een dusdanige staat van ontbinding is dat er spoedig iets moet gebeuren. Een New Era, noemen ze het zelf, mogelijk met de revelatie van The Secret als nieuw begin. Zodat zij die zich concentreren op de negatieve beelden of vooroordelen verder kunnen kijken dan hetgeen ze op basis daarvan verwachten en dus ook voor zichzelf verwezenlijken. Anders gezegd: de film raadt de kijker aan om voorbij de waarneming te kijken omdat, zo wordt gewaarschuwd, dit eenzijdig benaderen de (ervaring van de) waarneming alleen maar versterkt. Pick your fights, om het met een Engels volksadvies te zeggen.
Denken is voelen, is verwezenlijken.
Gedachten zijn frequenties, ook wel signalen in het universum. Iedere aparte gedachte is een aparte frequentie. Je hebt positieve, mooie, constructieve of gelukzalige gedachten maar natuurlijk ook het tegenovergestelde: doemdenken, destructiviteit, achterdocht of paranoia. Laatstgenoemde zijn allemaal projecties van innerlijke angsten, net zoals de eerste reeks dat zijn van innerlijke vreugdes. Volgens dominee Dr. Michael Beckwith is het wetenschappelijk bewezen dat een positieve gedachte honderd keer krachtiger is dan een negatieve. Gelukkig maar want gezien de gemakkelijke negatieve benadering waar vanuit een meerderheid lijkt te handelen zou dit niet veel moois voorspellen. Niet voor niets ziet de dominee het als een belangrijke les je te concentreren op positieve aspecten. Want daar kun je naar zijn idee pas echt iets mee.
Een van de opvallende sprekers in What The Bleep was quantumfysicus Fred Alan Wolf. Hij maakt ook in The Secret zijn opwachting. Doyle legt uit dat alles in het universum bezeten is van dezelfde geest. Zonder bezieling, zonder geest, geen verwezenlijking. Hiermee schaart hij zich, zonder het uit te spreken, achter alle oude religies op de aardbol. Kennis van deze geest is volgens hem een dieper bewustzijn, een essentiële factor voor de moderne mens. Het zorgt ervoor dat we als Michelangelo's aan onze David kunnen werken. Michelangelo is daarin de metaforische vergelijking voor de menselijke scheppende geest en David is natuurlijk het equivalent voor onszelf, alles dat geen geest of bezieling is maar wel een afgeleide ervan. Ook de woorden van het spiritueel icoon Boeddha worden aangehaald: 'alles wat we zijn is een resultaat van wat we hebben gedacht'.
Wie rationeel is ingesteld kan aannemen dat je slechts heel hard moet denken om iets te realiseren, maar zo eenvoudig ligt het niet. Het denken, de ratio, is afkomstig uit het brein en is slechts een gereedschap tijdens het bewandelen van de weg waar de LOA over spreekt. De hersenen zijn eigenlijk een soort afleesapparaat die alle gegevens uit alle zintuigen verwerkt. Onze vrije wil krijgt dat beeld voor ogen, kan inzoomen op een gebied en laat toe uit die informatie te kiezen. We kunnen ook geheel vrijwillig kiezen om aan bepaalde aspecten van dat beeld waarde te geven of belang te hechten.. Het is dus niet zozeer wat je denkt maar eerder wat je voelt. Ofwel: hoe je staat afgestemd op de omgeving, je gekozen configuratie in het geheel. Als menselijk wezen functioneer je als een zender die exact uitstraalt wat hij voelt en op basis daarvan ook aantrekt wat hem toekomt. Hoe zou je immers iets anders kunnen uitstralen dan hoe je in elkaar zit? Zelfs de beste acteur slaagt daar niet in. De grote vraag is dus: werk je mee met jezelf of ga je jezelf in de weg zitten?
Geschikt voor groot en klein.
Kleine of grote veranderingen, voor de LOA is er geen onderscheid. Want het universum, de energie die sommigen Allah of God noemen, doet alles met hetzelfde gemak. De menselijke geest maakt het verschil in proportie, dus de mens kan op individueel niveau zelf de grenzen daarvan bepalen. Of je iets groot of klein vindt is niet opzichzelfstaand, het is een graadmeter die alleen betekenis heeft als
Terug naar boven Ga naar beneden
https://angelsdream.actieforum.com
~*~AngelWings~*~
AngelWings
AngelWings
~*~AngelWings~*~


Aantal berichten : 840
Leeftijd : 57
Hobby's : Digitale beeldbewerking, lezen, dichten en schrijven
Humor : JAH!
Angel Wings : 17707
Reputatie : 0
Registration date : 11-03-08

The Secret... Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Secret...   The Secret... Empty20/3/2008, 22:39

je het met iets anders vergelijkt. Een pingpongbal is bijvoorbeeld enorm groot vergeleken met een watermolecule. Wie zich geestelijk verplaatst in het 'zijn' van de watermolecule kan de grootsheid van het pingpongballetje ervaren.
De les die daaruit volgt slaat op het bereik van de Law Of Attraction: alles wat in potentie in de mens aanwezig is kan gerealiseerd worden. En dat door alleen maar te willen of je bewust te zijn van hetgeen je wilt. Belangrijk hierin is natuurlijk dat er geen greintje twijfel in een goede afloop is. Twijfel is onzekerheid en dus niet helemaal geloven in hetgeen je doet. Hopen alleen is niet voldoende omdat het gevoel van zekerheid dan ontbreekt. Wie de Law Of Attraction wil gebruiken moet zeker weten wat hij wil. De overtuiging moet in alle, zoniet zoveel mogelijk, vezels en lichaamscellen aanwezig zijn. Want, zo vertellen ze, je lichaam is het resultaat van je gedachten.
Door bang te zijn voor een ziekte, bijvoorbeeld kanker, vergroot je volgens de LAO de kans de ziekte onder de gelederen te krijgen. De theorie daarachter is dat vrezen van een ziekte, dat is een actief proces, zorgt voor het ontstaan van cellen van die ziekte. Of op zijn minst je lichaamscellen voorbereiden erop. Hetzelfde effect als het niet denken aan blauwe olifanten. Waar denk je nu aan? Inderdaad. Grote kans dat je de vraag waarom ze niet roze zijn ook nog ziet langskomen in de mentale gedachtegang...
Volgens de sprekers ontstaan alle ziektes vanuit stress, door het vrijkomen van het stresshormoon. Zonder deze (waarschijnlijk) moderne kwaal zou het lichaam voldoende afweer- en immuniteitsstoffen hebben om zich levenslang te beschermen. Het vrijkomen van de stresshormonen kun je zien als de vernietigende lava uit een geestelijke vulkaan. Alleen is het dan een vulkaan die we met de kracht van de geest in bedwang kunnen houden, en is de uitbarsting een signaal dat het niet helemaal goed gaat tussen de oren. Tektonische activiteit, zullen we maar zeggen.
Daarom is visualisatie een belangrijk gegeven in de LOA-theorie. In deze context valt het te zien als het verstevigen van je wil, het meer concretiseren ervan. Aan de hand van wetenschappelijk onderzoek bij sporters maakt de docu duidelijk dat mentale voorbereiding een goede manier is om je lichaam (en omgeving) klaar te maken voor de realisatie. Het experiment gebeurt door sporters in gedachten een wedstrijd te laten lopen. Onderwijl wordt de hersenactiviteit gemeten. Uiteindelijk resultaat is dat het brein op dezelfde manier functioneert als tijdens een echte wedstrijd. Aangezien ook de spieren worden aangestuurd kan dus eenvoudig gesteld worden dat het mentaal en lichamelijk resultaat van een marathon in theorie na te bootsen is vanuit de luie sofa. Hersenen maken, als je dat wil, geen onderscheid tussen wat je denkt en wat je doet.
In The Secret vertellen enkele personen ervaringen of resultaten die ze aan het bewust gebruik van The Law Of Attraction toeschrijven. Je hoort een vrouw die na drie maanden genezen is van borstkanker door bewust het negatieve te negeren en het positieve op te zoeken. Ze twijfelde niet aan haar genezing en kreeg deze ook. Waarom dit voor iemand als Sylvia Millecam niet werkte is dan weer onduidelijk. Twijfelde Sylvia ergens aan haar genezing of liet ze haar angst onderhuids leiden waardoor deze gerealiseerd werd?
Een andere wonderbaarlijke genezing die naar boven komt is die van Morris E. Goodman, de Miracle Man, een bijnaam die gezien zijn verhaal geheel terecht is. De man stortte jaren geleden met zijn vliegtuigje neer met als gevolg dat hij helemaal verlamd was en slechts zijn ogen nog kon doen knipperen. Mentaal gezien was hij nog helemaal in orde dus hij zat letterlijk gevangen in het lichaam. Door zijn beschadigde ruggengraat gaven de dokters hem weinig hoop en voorspelden een leven als kunstmatig beademde plant.
Miracle Man leerde zich uitdrukken via de ogen, een x aantal keer knipperen stelde een bepaalde letter voor en zo communiceerde hij met de omgeving die nauwgezet het knipperen gade sloeg. Dat hij een sterke wil had werd duidelijk toen hij op een bepaald moment voorspelde vóór Kerstmis het ziekenhuis uit te zullen wandelen. En effectief, hij kreeg het voor elkaar! De man was finaal afgeschreven en dankzij een sterke, niet wegkwijnende geest zorgde hij voor een lichamelijke reactie. Natuurlijk moest hij veel oefenen want het lukt niet alleen maar met gedachtekracht; daar begint het doorgaans pas mee.
Nog een voorbeeld uit de film. Als experiment, om te kijken of de LOA werkt, stelde een van de sprekers (de auteur Jack Canfield) een doel voor zichzelf. Hij verdiende op dat moment nog geen tienduizend dollar per jaar en wilde er vijfentwintigduizend krijgen door alleen maar te geloven in de verwezenlijking. Tijdens het bepalen vond hij het doel zelf absurd, daarom was het ook een goede test. Hij slaagde erin en verhoogde zijn lat naar honderdduizend dollar. Om zijn doel niet te vergeten tekende hij nulletjes op bankbiljetten en zorgde hij ervoor dat hij die iedere dag onder ogen zag. Door ze bijvoorbeeld aan het plafond in de slaapkamer te kleven. Wat volgde was een samenloop van gunstige omstandigheden die als bewijs voor de wet wordt gezien. De man werd rijk, hetgeen hij wilde bekomen.

Kleinere praktische voorbeelden worden ook aangehaald. Denk hierbij aan een persoon die wanhopig op zoek is naar een parkeerplaats en er geen vindt, terwijl een kenner van de LOA zeker weet dat hij snel een vrije plaats zal opmerken en in meer dan 90% van de gevallen geen probleem heeft met parkeerplaats. Vermoedelijk worden de overige procenten ingevuld op momenten dat de parkeerplaats overbevolkt is van LOA-kenners. Op zulke momenten is er geen speld tussen de universele buigbaarheid te krijgen.
Toen mijn gezin nog een auto had deed mijn vrouw hetzelfde, vanuit bepaalde filosofieën uit de hekserij. Gewoon een staat van zijn oproepen waarin je weet dat er een beschikbare parkeerplaats is. Gek genoeg herinneren we ons nu alleen maar gevallen waarin het 'willen' werkte. Law Of Attraction of een mank geheugen?
LOA beoefenen
Er worden meerdere tips gegeven die kunnen helpen om de LOA bewuster te ervaren en er gebruik van te maken, al is het op dat vlak best karig. Mogelijk omdat elk voor zich moet uitzoeken wat het beste werkt. Het is uiteindelijk niet voor niets een kwestie van bewustzijn.
Allereerst moet je er natuurlijk bij stilstaan dat de eigen gedachten wereldvormend zijn. Daarvoor moet je bewust zijn van de eigen perceptie en iets minder belang hechten aan de (doorgaans cultureel bepaalde) oordelen die je aan dat wereld- of zelfbeeld koppelt. Met andere woorden, je moet in contact komen met de kracht en kern van je eigen onafhankelijke wil en zijn. Mogelijk heb je daar nu geen flauw idee van, dan behoor je tot een ruime meerderheid van de menselijke zoogdieren. Zoeken naar wat je wil is hetzelfde als zoeken naar hetgeen je intuïtief bezig houdt, waar je kern om schreeuwt. Hetgeen je steeds weer aantrekt of hetgeen jou steeds weer aantrekt, afhankelijk van waaruit je de situatie waarneemt.
Feng Shui...
...is de meer dan 3000 jaar oude filosofie die leert hoe de omgeving het geluk kan beïnvloeden. (bron)

In de film wordt een voorbeeld aangehaald van een acteur, tevens schilder, die visualiseert op basis van schilderijen. Hij geeft zijn visualisatie extra kracht (of reikwijdte) door het doel te schilderen. Eerst had hij gemerkt dat hij door vrouwen werd afgewezen, het was nochtans een bink van een kerel. In zijn huis waren hoofdzakelijk zelfgemaakte schilderijen van neerbuigend kijkende vrouwen te vinden, de expressie van zijn imaginair beeld. Totdat hij via de Feng Shui consulente Marie Diamond de LOA leerde kennen en ging schilderen wat hij wilde. Het mentale plaatje, zijn wil, werd sterker en sterker en het resultaat laat zich -tot een huwelijk aan toe- raden.
Nog een manier om je doelen helder te visualiseren is door ze op te schrijven. Gewoon een lijstje maken en goed nadenken. Eerste zin: "wat wil ik echt?"
Schrijf dus niet "wat wil ik niet?" want volgens de theorie zul je het dan net aantrekken en dat wil je niet.
Een ander wezenlijk aspect van The Secret is dankbaarheid. Wees dankbaar voor hetgeen je ziet, krijgt of misschien eenvoudigweg voor het feit dat je bestaat. Een lijst maken van hetgeen je dankbaar voor bent kan handig zijn om je ervan bewust te worden. Ook tijdens het bepalen van wat je werkelijk wil kan achterhalen van dankbare (positieve) aspecten van het leven van praktisch nut zijn.
Om te zorgen dat de gedachte, net zoals een zaadje, kans krijgt om te groeien in de fysieke wereld is het belangrijk om geheugensteuntjes voor jezelf te maken. Kleine zaken die je een mentale oppepper of verfrissing geven. De een doet dat met schilderen, maar de film toont een ander voorbeeld met een gewone kei uit een stromende rivier. Door een vreugdevolle, helende associatie aan een steen te koppelen en erin te geloven krijgt die steen daadwerkelijk die eigenschappen. Of
Terug naar boven Ga naar beneden
https://angelsdream.actieforum.com
~*~AngelWings~*~
AngelWings
AngelWings
~*~AngelWings~*~


Aantal berichten : 840
Leeftijd : 57
Hobby's : Digitale beeldbewerking, lezen, dichten en schrijven
Humor : JAH!
Angel Wings : 17707
Reputatie : 0
Registration date : 11-03-08

The Secret... Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Secret...   The Secret... Empty20/3/2008, 22:41

althans, lijkt het die uitwerking te hebben. Dat wordt in The Secret onderstreept met een wonderlijke genezing van een klein Afrikaans jongentje dat op sterven lag en letterlijk gered werd door keihard geloof. Vergelijkingen met Voodoo, de meer duistere kant, zijn niet ver weg.
De manier waarop je zaken benadert, de kleur van het mentale beeld of ook wel de ingesteldheid van je perceptie, is van belang tijdens het praktiseren van de LOA. Één van de bekende namen die de docu als voorbeeld gebruikt is Moeder Theresa. Zij deed ooit de uitspraak nooit anti-oorlog demonstraties te bezoeken. Een mars pro vrede zag ze daarentegen wel zitten. Hiermee wordt bedoeld dat het beeld anti-oorlog versterkt wat je niet wilt: oorlog. Is de benadering van een probleem gebaseerd op hetgeen je wil ontlopen, dan zul je krijgen waar je voor vlucht. Carl Gustav Jung, een andere naam die in de documentaire naar voren komt, besteedde hier meermaals aandacht aan. Het geeft een verklaring waarom terrorisme, oorlog, armoede, ziekte en misdaad zo aanwezig lijken terwijl er nog nooit zoveel tegen is gevochten.
Ben je gericht op oplossen, dan is het logisch te verwachten dat die eerder in het handbereik ligt. De insteek van benaderen is bepalend voor je wereld- en zelfbeeld. Probeer dingen die je negatief ervaart een positieve twist te geven en dat als uitgangspunt te gebruiken. Volgens de LAO zal deze kleine verandering al een grote uitwerking hebben.
Afstemmen op het groter geheel.
Om van de LOA gebruik te maken moet je afgestemd zijn op de grotere energie om ons heen. Dit afstemmen, niets meer of minder, is religie in zijn puurste vorm. The Secret legt uit dat onze gevoelens een terugkoppelingsmechanisme zijn. Intuïtief kun je zeggen of je al dan niet goed in je vel zit. Als dat zo is, dan ben je afgestemd en volg je het pad dat volgens jouw persoonlijke potentie mogelijk is. Zeggen de emoties daarentegen dat het niet zo lekker gaat, dan heb je de mogelijkheid om daar op mentaal niveau iets aan te doen.
'Volg je gevoel,' is een wijze les die aan iedereen meegegeven kan worden. Het komt ook naar voren in de documentaire. Net zoals het boeddhisme dat zegt dat alle antwoorden reeds in je aanwezig zijn, vertelt de The Secret dat je intuïtief weet of een bepaalde situatie goed of fout zal aflopen. Je gevoel, de basis van je verdere leidraad, spreekt boekdelen vol raad die beter niet in de wind wordt geslagen.
Gevoel is geen eenzijdig iets. Door middel van visualisatie kan je het met de vrije wil gaan vormen. Even vooropgesteld dat vrije wil bestaat, maar dat is een ander vraagstuk.
Een eenvoudig voorbeeld: de volgende keer als je slecht in je vel zit, denk dan aan hetgeen je op dat moment het liefste wil. Kies natuurlijk wel een positief iets. Ga het je voorstellen, alsof je het in handen hebt. Of, als het voedsel betreft: alsof je het ruikt, smaakt en op de tong voelt. Wat je op dat moment doet is gebruik maken van een herinnering uit het verleden. Volgens wetenschappelijk onderzoek kun je dergelijke geheugenfilms opnieuw regisseren op het moment dat je ze ophaalt uit de grote database tussen de oren. Naast het ophalen van een droge herinnering put je tezelfdertijd ook uit een register aan gevoelens of emoties. Zelfgemaakte geneesmiddelen tegen mentale problemen, als het ware. Feitelijk gezien doe je dan niets anders dan hormonen laten vrijkomen dus een bewuste vorm van zelfregulering of controle over het lichaam en de geest.
Belangrijk is het vormen van een concrete gedachte. Daarvoor moet je het einddoel, hetgeen je wil, visualiseren/ervaren alsof je het reeds hebt. Keer op keer opnieuw, tot het een staat van zijn wordt die verder gaat dan hopen. In de documentaire wordt uitgelegd dat het universum zich dan gaat vormen rondom de versterkte gedachte, alleen maar omdat die gedachtefrequentie aanwezig is. Dit aspect is essentieel tijdens het begrijpen van het proces van zelfrealisatie, want dit is de reden waarom het nodig is werkelijk te geloven in wat je doet. Hoe kan het universum zich immers vormen als jijzelf al twijfelt aan hetgeen je wil? Of als je het niet eens weet?
Men plaatst het sterk door te beweren dat wat je denkt, wat je voelt en hetgeen je overkomt, zonder enige uitzondering met elkaar verbonden zijn. Strikt gezien betekent dit dat een auto-ongeluk, armoede, ruzie, kanker, AIDS, letsel of schade zaken zijn die je over jezelf afroept. Geruststellend geeft The Secret nog mee dat iedere vormende gedachte uit het verleden ongedaan kan worden gemaakt. Of zoals Winston Churchill al zei: "you create your own universe as you go along."
Eenmaal afgestemd zijn de mogelijkheden van het geheim bijna oneindig, slechts begrensd door de menselijke potentie. We moeten niet plots willen vliegen door met de armen te wapperen. Dat wordt duidelijk gemaakt met Aladdin en de geest uit de lamp die hem drie wensen verleent. Oorspronkelijk was het aantal wensen onbegrensd, zo schijnt. Dat zou meer stroken met de werkelijkheid want dat is exact wat de capaciteit van The Secret volgens de makers en medewerkers is: een persoonlijke geest die oneindig veel menselijke wensen vervult. Goed, slecht, klein en groot.
Wat als iedereen The Secret kent?
Op internetfora die voorafgingen aan de Secret-hype werd er lustig gespeculeerd over de impact van de film. Wat als iedereen de inhoud kent? Persoonlijk, op basis van mijn inschatting van de mensheid, denk ik dat er weinig zal veranderen. Alleen 'het geheim' weten is niet voldoende, zonder bewust(te)zijn ervan heb je er weinig aan. Die nieuwe gevestigde filter op de realiteit, tijdens het dagelijkse leven, krijg je niet zo snel door het kijken naar een film. In die context denk ik zelfs dat een sciencefictionfilm als The Matrix meer aan het denken heeft gezet dan The Secret zal doen, mogelijk omdat The Matrix destijds wel iets nieuws was en The Secret voor mij 100% aanvoelde als bekend terrein. Los van mijn persoonlijk beeld, waarop je zeker geen eigen mening mag baseren, is deze online video of DVD een aanrader en zou iedereen hem moeten zien. Als je de inhoud reeds kent, jammer, maar als het allemaal nieuw voor je is dan zit je mogelijk op een mentale achtbaan.
De makers hebben ook rekening gehouden met de optie van ultieme openbaring, miljoenen mensen die iets nieuws en wereldschokkends zien. Dat vinden ze niet erg, integendeel. Als je het geheim vergelijkt met toegang tot een bron van energie, wat deze film duidelijk uitbeeldt, dan is er genoeg voor iedereen. Meerdere sprekers bevestigen dit. Een van de menselijke angsten is dat er 'niet genoeg' is. Toegeven hieraan, wat op collectief niveau zeker gebeurt, is hetzelfde als preventief niet delen. Een logisch gevolg daarvan is de situatie die we nu hebben: rottende reserves, extreem veel afval en slecht verdeelde voorraden. Om maar te zwijgen over de miljoenen mensen die aan de andere kant een dikke buik hebben van te weinig of eenzijdig eten. Laat we daar maar niet teveel bij stilstaan, want mogelijk maakt dat de buiken nog dikker. Zowel positieve als negatieve gedachten en gevoelens versterken immers het gegeven, volgens de LOA.
Dan is er nog de zaak van levensdoelen. Als iedereen hetzelfde geheim weet, gaat iedereen dan niet hetzelfde doen? Hoogstwaarschijnlijk, gezien vanuit de huidige maatschappij, zou er dan alleszins chaos zijn. Maar dat iedereen hetzelfde gaat doen is onwaarschijnlijk. Zoveel karakters, zoveel andere wegen. Dat de bron waaruit geput wordt collectief dezelfde is betekent niet dat alle uitkomsten ook hetzelfde zullen zijn. Om het minder abstract te houden: planeten, bloemen, bomen, alles kent een variëteit in omvang, locatie en wezen. Waarom zou dat voor de mens en zijn creatieve uitspattingen dan niet gelden?
Is het écht een secret?
Nee, het is en was geen secret. Dat er in de documentaire vele bekende namen worden bijgehaald is mijns inziens onterecht en eerder gedaan als lokkertje. Ook van geheime genootschappen, hetgeen in de trailers werd geinsinueerd, was geen spoor te bekennen. Als er al een bepaald geheim tussen de geciteerde (allen gestorven) personen is, dan is het wel dat ze religieus waren ingesteld. Meer niet, geen complot. De samenhang van de vele bekende historische figuren is (zo lijkt het) gebaseerd op bepaalde citaten die zijn ingepast in de context van de theorie. Bewust geheimhouden, zoals de film zelf zegt, is dat niet.
Het probleem is overigens nooit geweest dat de mens geen contact kon maken met de bronenergie in zichzelf. Het probleem (op zowel collectief als individueel niveau) is dat men het sleuteltje niet in het contact durft om te draaien. Als men het contact al heeft gevonden in de wazige wereld van de vele religieuze boeken en de vervormde interpretatie ervan.
De verankering in de maatschappij, op mentaal niveau, valt ook niet zo snel uit te gummen. De vrees voor de opvolgende chaos en het mogelijk persoonlijk verlies is te groot. Daarom bouwt men ook in de hedendaagse politiek, maar zowat op ieder niveau, verder op ruïnes. Regeltje op regeltje, puinhoop op puinhoop. Bang om drastisch te veranderen en dus alleen maar op weg naar hetgeen men niet wil. Het werkt zo op individueel niveau en op meer collectief niveau.
De invalshoek, mysterie en sensatie, maakte het geheel spannender dan nodig. Minder integer zelfs, want feitelijk gezien gaat het om dezelfde universele leer als alle andere geloofsovertuigingen: het welzijn van het zelfzijn en de gevolgen daarvan. Alleen dit keer verpakt in een modern mysterieus, enigszins sensationeel maar aan de andere kant ook typisch Amerikaans jasje. Net zoals What The Bleep kan deze film inhoudelijk gezien gecategoriseerd worden met religie, filosofie en quantumfysica. Hoewel laatstgenoemde in mindere mate aanwezig is. Ter verduidelijking: met religie wordt de strikte individuele zin van het woord bedoeld: (her)verbinding met het Al. Hier wordt dus niet gesproken over institutionele religies die mensen allerlei regels opleggen. Religie is (naar mijn mening) slechts mooi als het beschouwd wordt vanuit het individu.
Waarom lijkt het dan een geheim, waarom doen ze het zo voorkomen? Eenvoudig, kijk om je heen en stel jezelf de vraag hoeveel westerse gelovigen er zijn. Hoeveel mensen zijn aan de andere kant uit (schijnbare) noodzaak primair bezig met hun eigen leventje en focussen zich op de (negatieve) zorgen in dat (negatieve) leven? Hoeveel mensen zien de zin van het leven uberhaupt? Hoeveel mensen in onze maatschappij stoppen met meedraaien in de economische molen en kiezen voor zichzelf, met de vele opofferingen (zo lijkt het althans) die daaruit volgen? Je zult het met me eens zijn: een zeer selecte minderheid neemt het leven geheel in eigen hand.
Dat verklaart de selectie groep van mensen die bewust durven het hoofd boven het maaiveld te steken om hun eigen ding te doen. Basale menselijke angst, onzekerheid, houdt de meesten tegen van hetgeen ze eigenlijk willen. Bang om afgekeurd te worden of, eenmaal je hoofd boven het veld uitsteekt, bang zijn van de gevolgen en beïnvloed worden erdoor. Er zijn zoveel verschillende angsten en onzekerheden om aan toe te geven en allen staan ze in de weg van hetgeen we werkelijk willen. Geheel menselijk, dat is het geheim. The Secret is pas een secret als je dat ervan wilt maken en dat is vreemd genoeg de keuze van de producenten geweest. The Revelation, die titel lijkt me achteraf gezien meer geschikt.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://angelsdream.actieforum.com
~*~AngelWings~*~
AngelWings
AngelWings
~*~AngelWings~*~


Aantal berichten : 840
Leeftijd : 57
Hobby's : Digitale beeldbewerking, lezen, dichten en schrijven
Humor : JAH!
Angel Wings : 17707
Reputatie : 0
Registration date : 11-03-08

The Secret... Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Secret...   The Secret... Empty20/3/2008, 22:43

Conclusie?
Een geheim is het niet, maar de grote les van deze film is universeel: de mens bestaat uit en in een kracht, een alles overkoepelende energie. We hebben de mogelijkheid deze energie bewust te beïnvloeden als je er maar genoeg in gelooft. Dat klinkt inderdaad als de magie uit de occulte geschriften of uit de moderne hekserij. Voodoo, de andere kant, werd eerder ook al genoemd. Op een bepaald moment vergelijkt één van de sprekers het secret-bewustzijn met kunnen kiezen uit de catalogus van het universum. De levensweg bestaat uit het verzamelen van data (mét je ratio, óver je gevoel) en focussen op hetgeen je werkelijk wilt. 'Innerlijk geluk is de brandstof op weg naar succes,' is een ander citaat.
Feitelijk komt de kern van de docufilm op hetzelfde neer als What The Bleep, One en Waking Life. Maar, er kan net zo goed gezegd worden dat de essentie identiek is aan die uit de Bijbel, de Koran, de Veda's of andere religieuze geschriften. Maakt dat de film er minder om? Nee, zeker niet. Wie zich niet bewust is van de inhoud moet hem bekijken want het is allemaal toch eventjes samengevat in anderhalf uur kijkplezier. De laatste tien minuten van de docu duurden misschien iets te lang, die hadden er mogelijk zelfs uit gekund zonder meteen afbreuk te doen aan de boodschap.
Samenvattend: we zijn allen verbonden met elkaar via een hogere energie en als we niet opletten dan worden we als mens verstoord door een verkeerd (zelfgemaakt) wereldbeeld op basis van eenzijdige perceptie. Eenzijdig in die zin dat het grotendeels een opvoeding- en cultuurgebaseerd plaatje is en dus per definitie niet dat van jezelf als individu. Je kunt invloeden overnemen van je omgeving of cultuur, maar dat is een vrije keuze. Punt is net dat vele mensen deze keuze niet bewust maken maar simpelweg hun omgeving overnemen en zichzelf daarin proberen te passen. Dit soort onbewuste beslissingen wil je als mens niet maken want in essentie heb je de wereld aan je voeten. Als menswezen ben je, dankzij je existentiële zijn en denken, tot alles in staat. Alles binnen menselijk bereik, natuurlijk.
Jij bent dus God, je vormt geheel de eigen individuele realiteit en dus ook die van anderen. Dit alles op basis van hoe je omgaat met de gecreëerde wereld in je witgrijze brein. Maak daarom contact met de positieve kern in jezelf. Centraliseer het gevoel dat je hierbij ervaart en negeer (dat is iets anders dan onderdruk) de negatieve impulsen die remmend werken. Een andere boerenwijsheid die deze film mogelijk verduidelijkt luidt: waar een wil is, is een weg. Probeer die weg helemaal imaginair zo hard mogelijk te funderen. Spelletjes met jezelf, in de fysieke werkelijkheid, zijn ook aan te raden. Alles dat ervoor zorgt dat je gedachten meer vorm en kracht krijgen wordt aanbevolen.
Krijg je niet wat je wilt, ben je een slachtoffer, dan heb je dat volgens de Law Of Attraction geheel aan jezelf te danken. Met deze vrolijke klap in het gezicht rond ik deze bespreking af. Hoewel. Misschien is een oplossing op het slachtofferschap, aangedragen door Martin Luther King, misschien een positiever einde. Hij zei ooit: "Neem de eerste stap met geloof (faith). Je hoeft de volledige trap niet te zien, de eerste trede is genoeg."
Op een bepaald moment wordt het leven vergeleken met het rijden op een donkere weg met alleen de koplampen van de auto als visueel hulpmiddel. Je ziet nooit alles, alleen het kleine verlichte stukje net voor het voertuig. En toch kom je op de bestemming aan, als je maar in die richting blijft rijden, als je er maar op vertrouwt dat je er zult komen.
Het geheim is nu de wijde wereld in en elk doet er het zijne mee. Henry Ford, een van de zovele bekende namen wist het correct samen te vatten: 'Of je nu denkt dat je iets kan of niet kan: je hebt gelijk.' Handig, dat gooien met citaten...





Auteur: Jurgen Deleye

http://www.grenswetenschap.nl/onbegrensd.asp?id=1
Terug naar boven Ga naar beneden
https://angelsdream.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





The Secret... Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Secret...   The Secret... Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
The Secret...
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Bekijk de film the Secret online
» Er is een boekje waarin de nieuwe hype, The secret allang in staat beschreven nml.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Angel-Wings :: Informatie & Nieuws-
Ga naar: