Spookverhalen! De waarheid is echter nog gruwelijker dan men zich kan voorstellen! Men gebruikt al geruime tijd dit soort
jeugdinrichtingen (jeugdgevangenissen) voor jongeren die GEEN crimineel verleden (strafblad) hebben.
We praten hier over het opsluiten van 55% van de in 17 jeugdinrichtingen opgesloten jongeren ZONDER dat deze een misdrijf hebben gepleegd.
“t Is ronduit schandalig om ONSCHULDIGE jongeren in hetzelfde instituut OP TE SLUITEN als waar criminele jongeren in worden opgeborgen, en daarmee dezelfde behandeling krijgen!
Of dacht u dat wanneer er bezuinigd wordt op deze jeugdinstellingen, er een personeelstekort is en er te weinig ervaring is in begeleiding er wel voldoende tijd zou zijn om die 55% die aandacht te geven die nodig is?
Stel U zich eens voor dat men u zomaar, zonder enige aanleiding zou opsluiten, zou u dan niet een flinke wrok koesteren tegen diegenen die u hebben opgesloten?
Ik wel, in ieder geval…
Al ben ik van nature een vredelievend persoon, zou ik zo’n “misdaad” tegen mijn persoon volstrekt NIET weten te waarderen en me op “gepaste wijze” willen wreken!
Dit nu zo gezegd te hebben, concludeer ik meteen dat mensen die ONTERECHT (preventief) worden opgesloten juist steeds meer overwegen “het criminele pad” pad op te gaan, omdat het “rechtssysteem” klaarblijkelijk NIET goed functioneert!
Nu mag U 3x raden wie verantwoordelijk was voor het totaal uit de hand laten lopen van deze jeugd opvang situatie!
Juist in 1x goed!
DONNER van JUSTITIE, dezelfde DONNER die nu op SOCIALE ZAKEN de boel staat af te breken en het ontslagrecht steeds verder wil versoepelen!
Den Haag! De plaats waar de Nederlandse regel- en wetgeving in elkaar wordt geknutseld.
In plaats van de bestaande regel- en wetgeving uit het jaar “0” aan te passen aan de eisen van deze tijd, wordt deze vervangen door een regel- en wetgeving die een mogelijk schadelijker impact heeft op de samenleving dan de oorspronkelijke regel- en wetgeving!
Een goed voorbeeld hiervan is de gezondheidszorg die door “niet zo snuggere” Hoogervorst (die destijds minister van gezondheid was) totaal werd gewurgd om plaats te moeten maken voor een systeem dat een waarlijk catastrofale premiegroei heeft veroorzaakt waardoor er nu 250.000 onverzekerden rondlopen!
En de oplossing voor deze ramp zou volgens Den Haag moeten komen door
het opleggen van boetes aan de onverzekerden!
Een boete die op kan lopen tot 7.000 euro! Den Haag… Doe effe NORMAAL ja!Doe liever iets TEGEN die abnormale premiestijgingen die JULLIE veroorzaakt hebben met de invoering van die ondoordachte nieuwe wetjes van jullie!
En in plaats van die versoepeling van het ontslagrecht waardoor de toekomst van steeds meer Nederlandse staatsburgers letterlijk op straat komt te liggen, zouden jullie er beter aan doen weer te bouwen aan baanzekerheid, desnoods door het oprichten van staatsbedrijven.
Tsja…
Echt trots kan men op jullie niet zijn, als men ziet hoe jullie de jongeren, ofwel de toekomst van Nederland be(mis)handelen!
Strontziek wordt ik daarvan!
Jullie weten NIET wat er speelt in de samenleving!
Hoe kunnen jullie dan de taak op je nemen om iets tegen de problemen in de samenleving te doen?
Lees eerst de op onderstaande link aangeboden reacties maar eens en laat daarna jullie suffe hersentjes voor de verandering eens werken!
http://www.misplaatst.info/ingezonden.htm Even nog wat links om aan te geven hoe de werkelijke situatie is: 08 maart 2004 –
Niet-criminele jongeren vaak in gevangenis20 april 2005 –
Opvang van jongeren in cellen niet goed14 mei 2007 –
Jeugdzorg luidt noodklok 17 mei 2007 –
Jeugdzorg maakt Rouvoet harde verwijten 06 september 2007 –