Aantal berichten : 840 Leeftijd : 57 Hobby's : Digitale beeldbewerking, lezen, dichten en schrijven Humor : JAH! Angel Wings : 17908 Reputatie : 0 Registration date : 11-03-08
Onderwerp: Gedicht vertaald van Hafez 14/5/2008, 12:14
Openlijk beken ik, met plezier en blijdschap verslaafd aan jouw liefde van beide werelden ben ik vrij Als een paradijsvogel ging ik akkoord met de scheiding Viel in de val des levens en werelds tragedie ik was een engel, ik verbleef in de hemelen Vernieuw de wereld, was mijn missie De elfen van het paradijs, de koele vijvers en de bomen In de hoop op een samenzijn, verloor ik langzaamaan de herinnering Op het tablet van mijn hart, beschreven van a tot z Gaat alles over jou Ik kan niets anders zien dan jou Niemand vertelde mij over een uitgang of een ingang O God deze reis, waarom heeft u dit voor mij besloten Ik ben enkel een slaaf van de herberg van de liefde Elk moment, wordt een nieuwe pijn mijn remedie Als mijn bloedende hart, mijn pijnlijke tranen eruit duwen Het is dat ik dit verdien, waarom aan anderen maak ik mijn pleidooi Veeg weg die tranen, met je handen zodat je kunt zien Of anders deze vloed zal ons allen doen verdrinken.