Aantal berichten : 840 Leeftijd : 57 Hobby's : Digitale beeldbewerking, lezen, dichten en schrijven Humor : JAH! Angel Wings : 17908 Reputatie : 0 Registration date : 11-03-08
Onderwerp: BDE Peter Sellers 17/10/2008, 12:12
Een voorbeeld van een bekend persoon die een BDE gehad heeft is Peter Sellers. De 'Pink Panther' , of inspecteur Clouseau. Na zijn eerste hartaanval was hij klinisch dood en had hij een BDE .' Ik voelde mezelf uit mijn lichaam gaan .Ik zweefde gewoon uit mijn fysieke lichaam en zag dat ze mijn lichaam naar het hospitaal reden. Ik ging mee. Ik was helemaal niet bang of zo. Ik voelde me heel goed. Het was mijn lichaam dat een probleem had.'. Ondertussen probeerde men hem te reanimeren. 'Ik keek rond mij en zag een ongelooflijk helder mooi en liefdevol wit licht boven mij.Ik wilde niets meer dan naar dat licht te gaan.. Ik wist dat er liefde, echte liefde was aan de andere zijde van het licht. En deze liefde trok me zo sterk aan.' Toen zijn hart terug begon te werken werd hij terug naar zijn fysieke lichaam gezogen. Ontgoocheld ontwaakte hij uit zijn toestand van klinische dood. Deze ervaring had een diepe invloed op Peter Sellers. Hij geraakte erdoor overtuigd van het bestaan van reďncarnatie . Hij begon zich te verdiepen in een aantal geestelijke zaken en begon ook met yoga.
Bijna Dood Ervaringen. Een Bijna Dood Ervaring (BDE) is eigenlijk een soort uittreding. Het is een uittreding die zich meestal voordoet bij een ongeluk, tijdens een operatie of bij een toestand van zware ziekte waarbij het fysieke lichaam op de rand van de dood verkeert. Vaak is de persoon zelfs klinisch dood geweest. Een deel van de ervaring is hetzelfde als bij een gewone uittreding zoals het waarnemen van plaatsen en personen enz. Bij een BDE echter maakt de persoon een aantal andere ervaringen mee. Bij een BDE neemt de persoon vaak een tunnel waar met aan het eind een intens vredevol licht. Hij kan al dan niet deze tunnel betreden. Ook kan hij personen ontmoeten die eveneens in hun astrale vorm (lichaam) aanwezig zijn.Deze personen zijn vaak bekenden zoals overleden familieleden of vrienden. Het kunnen ook gidsen (zie verder) zijn. Ze vertellen ons dan dat onze tijd nog niet gekomen is om dit fysieke lichaam te verlaten en dat we terug moeten/mogen naar het fysieke bestaan, meestal om nog een aantal dingen te doen. Sommige mensen zien ook hun voorbije leven als een film voorbij flitsen. Miljoenen mensen over de hele wereld hebben deze ervaringen meegemaakt tijdens een BDE, ongeacht hun ras, religie, cultuur, woonplaats, opleiding of achtergrond. Zowel religieuze als niet religieuze mensen hebben deze ervaringen. De BDE heeft meestal een blijvende positieve invloed op de persoon, die daarna vaak spiritueler wordt en meer contact met de natuur zoekt.
De na - effecten van een Bijna Dood Ervaring.
Een BDE heeft vaak een blijvende invloed op de persoon die ze beleefd heeft. De Australische reincarnatie-onderzoekster Cherie Sutherland bestudeerde de na-effecten van een BDE. Een aantal belangrijke zijn:
° Het geloof in een leven na de dood
° 80 % gelooft nu in reincarnatie ° Totaal geen angst meer voor de dood
° Overgang van georganiseerde religie naar een persoonlijke spirituele beleving
° Belangrijke verhoging van een paranormale gevoeligheid ° Een positievere kijk op zichzelf en de anderen
° Een versterkt verlangen naar alleen-zijn ° Een sterkere wilskracht ° Verminderde interesse in materieel succes en een grotere interesse in spirituele ontwikkeling ° Verminderd gebruik van alcohol , tabak en medicijnen. Enz.