Angel-Wings
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Angel-Wings Spiritueel Paranormaal Forum
 
PortaalPortaal  IndexIndex  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Fluor tast pijnappelklier aan

Ga naar beneden 
AuteurBericht
~*~AngelWings~*~
AngelWings
AngelWings
~*~AngelWings~*~


Aantal berichten : 840
Leeftijd : 57
Hobby's : Digitale beeldbewerking, lezen, dichten en schrijven
Humor : JAH!
Angel Wings : 17718
Reputatie : 0
Registration date : 11-03-08

Fluor tast pijnappelklier aan  Empty
BerichtOnderwerp: Fluor tast pijnappelklier aan    Fluor tast pijnappelklier aan  Empty29/11/2013, 21:33

Fluor tast pijnappelklier aan 








Laatst was ik bij iemand op bezoek die weigerde fluoridehoudende tandpasta te gebruiken. Ik keek daar wat van op en ben vervolgens op internet gaan speuren om meer informatie te verkrijgen over de mogelijke nadelige effecten van fluoride op het lichaam en ik werd daarbij vooral onaangenaam verrast door het effect van fluoride op de pijnappelklier in de hersenen. 












DE PIJNAPPELKLIER 
De pijnappelklier is een klier in de hersenen welke vooral bij kinderen groot is en vanaf de puberteit in grootte begint af te nemen en naarmate mensen ouder worden begint het zelfs te verkalken. Sommigen leggen een link tussen veroudering en een slechter functionerende pijnappelklier. De klier maakt allerlei hormonen aan waarvan melatonine de meest bekende is. Melatonine wordt vooral aangemaakt zodra het donkerder wordt wat het verlangen om te slapen bevorderd. 












Het is ook deze klier die Descartes in 1649 beschreef als de 'Zetel van de Ziel'. Volgens recentelijk onderzoek zou het gebied rondom deze klier vooral geactiveerd worden als mensen mediteren (zie Is the Seat of the Soul in the Brain? (New Scientist)). Baconnier et. al (2002) wijzen op de aanwezigheid van calciet-kristallen in deze klier. Al met al niet zomaar een klier, maar een klier met een rijke geschiedenis en mysterieuze karakteristieken waar de wetenschap maar mondjesmaat grip op krijgt. 












FLUORIDE-OPHOPINGEN IN DE PIJNAPPELKLIER 
Uit onderzoek van Dr. J. Luke, The Effect of Fluoride on the Physiology of the Pineal Gland (1997), blijkt dat de pijnappelklier (ook wel epifyse genoemd) erg gevoelig is voor de opname van fluoride. Zij concludeerde dat deze klier de hoogste fluorconcentratie van het hele lichaam heeft, wat de werking van de klier ernstig aantast. De klier is bijvoorbeeld minder in staat om melatonine te produceren. 












Dit bericht alleen al was voor mij voldoende om per direct te stoppen met fluoridetandpasta. Ik mocht gelukkig ontdekken dat er ook nog fluoridevrije tandpasta's in omloop (van het merk paradontax bijvoorbeeld) zijn. Ik vind het geen aantrekkelijk idee om mijn pijnappelklier te vergiftigen met fluor. 












AANVULLENDE INFORMATIE 
Toch ben ik niet over een nacht ijs gegaan want er is veel meer te lezen over de nadelige effecten van fluor. Ook binnen de wetenschap is er geen consensus. Je zou eens een blik kunnen werpen op de volgende %*%: Dr. Osmunsen, Don't swallow your toothpaste, Emergency Warning Fluoride Alert, Poisoned Babies. 












In de Verenigde Staten wordt fluoride in het drinkwater van veel staten toegevoegd. Uit de filmpjes hierboven blijkt dat er geen verschil is tussen de gezondheid van de tanden en het eventueel toegevoegde fluoride in het water. 












Het advies om tandpasta niet door te slikken is bekend omdat het niet goed voor je is. Waarschijnlijk heeft dat vooral te maken met de fluoride die er inzit. Als ik echter denk aan mijn opa die het advies kreeg om bij zware hartproblemen een pilletje onder de tong te plaatsen omdat het daar snel wordt opgenomen in de bloedstroom, lijkt het me ook niet meer dan logisch om te veronderstellen dat er tijdens het tandenpoetsen ook veel fluoride in de bloedstroom terechtkomt. De pijnappelklier heeft vanwege de hormoonfunctie een belangrijk station aan diezelfde bloedbaan en neemt zo ook veel fluoride op. 












Een onderzoek uit de jaren 50 dat verscheen in the American Journal of Public Health 'Newburgh-Kingston Caries Fluorine Study. V. Pediatric Aspects-Continuation' bevat een onderzoek waarin gekeken werd naar de effecten van gefluoriseerd water op kinderen. Er werden twee steden met elkaar vergeleken waarbij de ene stad wél en de andere stad niet gefluoriseerd water had. 












Wat bleek? De meisjes van de gefluoriseerde groep bleken gemiddeld vijf maanden eerder hun eerste menstruatie te krijgen (zie ook Fluoride Dangers) dan in de controlegroep. Dit werd ook gevonden in het pijnappelklieronderzoek dat werd uitgevoerd door Jennifer Luke. Ter afsluiting wil ik ook haar woorden graag gebruiken: 












The first step in assessing a health risk by a substance to humans is the identification of its harmful effects on animals. A health risk to humans is assessed using results from human epidemiological studies in conjunction with results from animal studies. The Newburgh-Kingston Study (Schlesinger et al, 1956) showed an earlier age of first menarche in hehe living in the fluoridated Newburgh than in unfluoridated Kingston. 












The current animal study indicates that fluoride is associated with an earlier onset of puberty in female gerbils. Furthermore, more research was recommended on the effects of fluoride on animal and human reproduction (USPHS, 1991). This project has contributed new knowledge in this area. 
I do not intend to discuss the relative merits of the claims made by the anti-fluoridationists that chronic ingestion of low levels of fluoride has harmful effects on human health, i.e., increases the risk of cancer, affects the immune system, and hastens the aging process. These claims could be associated with the effects of fluoride on the pineal because the gland has been linked to oncogenesis, immunocompetence, and, in recent years, to the process of aging. 












In conclusion, the human pineal gland contains the highest concentration of fluoride in the body. Fluoride is associated with depressed pineal melatonin synthesis by prepubertal gerbils and an accelerated onset of sexual maturation in the female gerbil. The results strengthen the hypothesis that the pineal has a role in the timing of the onset of puberty. Whether or not fluoride interferes with pineal function in humans requires further investigation. 
The Effect of Fluoride on the Physiology of the Pineal Gland 
Terug naar boven Ga naar beneden
https://angelsdream.actieforum.com
 
Fluor tast pijnappelklier aan
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Antidepressivum tast sperma aan

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Angel-Wings :: Forum :: Paranormaal & Spiritueel :: Gezondheid-
Ga naar: