Aantal berichten : 840 Leeftijd : 57 Hobby's : Digitale beeldbewerking, lezen, dichten en schrijven Humor : JAH! Angel Wings : 17908 Reputatie : 0 Registration date : 11-03-08
Onderwerp: KNMI ontkent Chemtrails in alle toonaarden 16/3/2008, 17:41
De laatste maanden is het veelvuldig raak met het sproeien van de zogenaamde 'chemtrails' boven Nederland en andere westerse landen. Afgelopen vrijdag kregen wij weer meldingen uit het midden van het land, met name uit Bussum en Bilthoven.
Een getuige zag om 's morgens 10.00 uur een raster van maar liefst 35 trails, welke uitwaaierden tot een kunstmatig wolkendek. Vanmiddag meldde deze zelfde getuige aan ons dat een vliegtuig een nogal vreemde vliegroute aannam en vertelde het volgende:
"Zojuist om 16.10 uur nam ik een lange chemtrail + vliegtuig waar, dat van zuid-west naar noord-oost vloog. Plotseling maakte het vliegtuig een bocht naar rechts van 90 graden en na ca 5 kilometer plotseling nogmaals een bocht naar rechts van 90 graden, waarna het vliegtuig als het ware evenwijdig aan de oorspronkelijke koers terugvloog. Dit steeds op dezelfde hoogte. Tenzij dit een situatie van terugkeer betreft i.v.m. een noodsituatie, is dit dus zeker geen normaal vlieggedrag voor een gewoon verkeersvliegtuig."
Trails in dubbele bochten van 90 graden
Steeds meer mensen beginnen zich het bestaan van Chemtrails te realiseren. Zij informeren zich over dit fenomeen en komen dan ook tot de conclusie dat er ook daadwerkelijk iets vreemds gaande is in ons luchtruim. Een aantal van deze mensen trekken hierbij de stoute schoenen aan om eens bij de instituten aan de bel te trekken, maar worden over het algemeen met een kluitje in het riet gestuurd.
Dhr. H. uit Bussum heeft een eigen reisorganisatie en bezoekt zodoende alle uithoeken van de wereld. Zijn nieuwsgierigheid werd gewekt door het feit dat er boven niet westerse landen; over het algemeen het zuiderlijk halfrond, geen enkele contrail blijft hangen en uitwaaieren, zoals hier het geval is. Vandaar dat dhr. H. het tijd vond om opheldering over dit fenomeen te verwerven bij het KNMI. Hij heeft al meerdere keren e-mail contact gehad met Peter van Velthoven, maar deze moet zich blijkbaar conformeren aan datgene hem wordt opgedragen en probeert met tegenstrijdige verhalen vragen van bezorgde burgers van tafel te vegen.
De onderstaande e-mail is 14 maart 2008 verstuurd naar het KNMI:
Beste meneer van Velthoven,
Als reisorganisatie heb ik op dit moment twee stagiaires in dienst, een komt uit Pretoria in Zuid Afrika en een komt uit Holambra, wat vlak bij Sao Paulo ligt in Brazilie. Op beide plekken heb je veel vliegbewegingen, zeker bij Sao Paulo, wat een van de grootste steden ter wereld is.
Ik weet niet of u vandaag eens naar de blauwe lucht hebt gekeken maar het is in ieder geval weer raak met allerlei vreemde strepen die uitwaaien tot wolken. Ook zijn er veel vliegtuigen te zien met een piepkleine staartjes die snel oplossen.
Ik heb mijn stagiaires eens een half uur mee naar buiten genomen, en ze hebben met verbazing naar boven gekeken. Zij hadden dit nog nooit gezien
~*~AngelWings~*~ AngelWings
Aantal berichten : 840 Leeftijd : 57 Hobby's : Digitale beeldbewerking, lezen, dichten en schrijven Humor : JAH! Angel Wings : 17908 Reputatie : 0 Registration date : 11-03-08
Onderwerp: Re: KNMI ontkent Chemtrails in alle toonaarden 16/3/2008, 17:41
Mijn vraag is, of de omstandigheden daar nu zo anders zijn. Zo niet dan kun je toch niet ontkennen dat hier iets vreemds aan de hand is. Zij hebben dit nog nooit zo gezien. Waarom blijft iedereen hier toch zo ontkennen dat er iets aan de hand is.
Ik begrijp dat u ongetwijfeld vanuit uw functie niets anders kunt dan de normale antwoorden geven zoals het protocol vereist, maar u zult toch ook moeten gaan twijfelen. Dat kan toch niet anders.
Met vriendelijke groet, Olaf H.
Wij zijn zeer nieuwsgierig naar de reactie die hierop volgt van dhr. van Velthoven en hopen ten zeerste dat deze open en eerlijk zal zijn.
Satellietbeelden van Chemtrails boven Engeland, Frankrijk, Belgie en Nederland
Voorafgaand e-mail verkeer tussen dhr. H. en Peter van Velthoven van het KNMI kunt u hieronder in volgorde van datum lezen:
Eerste e-mail maandag 25 februari:
Geachte heer/mevrouw,
Met verbazing heb ik vanmorgen eens een half uurtje in Bussum omhoog gekeken, naar de verschijnselen die naar mijn weten volgens verschillende media en journaals condensstrepen van vliegtuigen worden genoemd.
Ik heb ook eens mijn camera erbij gehaald. Ik stuur u hierbij wat foto's op, die ik vandaag op 25 februari vanaf 11.00am, gedurende ca. 30 minuten heb genomen.
Ik ben directeur/eigenaar van een reisorganisatie, kom in vele landen en ben altijd nieuwsgierig naar alles wat erom mij heen gebeurd. Ik heb ook lange tijd in Zuid Amerika gewoond, in een gebied waar weinig vliegbewegingen zijn, maar waar ik in ieder geval nog nooit heb gezien, wat wij heden ten dagen, bijna dagelijks boven onze hoofden te zien krijgen bij helder weer.
Ik wilde vroeger jachtvlieger worden, ben inmiddels 46 jaar, en heb eigenlijk altijd een bovengemiddelde interesse gehad in vliegtuigen en alles wat daarmee te maken heeft. Ik wist bijvoorbeeld vroeger vrijwel altijd wat voor een vliegtuig boven mijn hoofd vloog. Ik keek in ieder geval dagelijks met belangstelling naar overvliegende vliegtuigen, zeg maar vanaf mijn 10e jaar.
Ik weet ook, dat afhankelijk van de omstandigheden op de vlieghoogtes van ca. 10.000 m, de gemiddelde hoogte waar de meeste vliegtuigen op vliegen, de condensstrepen snel of minder snel oplossen. Dit afhankelijk van de vochtigheid en nog wat andere omstandigheden. In ieder geval, bleef vroeger een condensstreep nooit langer hangen dan ca. 25 minuten, hij loste in ieder geval altijd helemaal op. Uiteindelijk gewoon een blauwe lucht achterlatend, bij onbewolkt weer. Dit soort dagen maken wij nog wel eens mee, maar ze worden steeds schaarser.
Ik zie de laatste jaren, steeds frequenter, op bepaalde heldere dagen ineens ongekend veel vliegbewegingen, met vliegtuigen die strepen achterlaten die niet oplossen, maar gewoon uitwaaieren, en zorgen voor sluierbewolking. Frappant is dat ik, zoals ik in de bijgesloten foto's laat zien, ook vliegtuigen zie, die volgens mijn referentie, gewoon de strepen achterlaten die snel oplossen, zeg maar zoals vroeger. Er zijn dus twee verschillende soorten strepen op dezelfde dag. De zeg maar 'oude' strepen, zoals het altijd was, en de 'nieuwe' strepen die niet oplossen maar uitwaaieren.
Ook heb ik vanmorgen gezien, dat soms dezelfde vliegtuigen twee soorten strepen achter laten. Een die op een goed moment oplost en de ander die uitwaaiert, en uiteindelijk voor sluierbewolking zorgt. Ook viel mij op dat er vliegtuigen vlogen, die een 'normale' condensstreep achterlieten, die vrijwel meteen oploste, maar duidelijk boven vliegtuigen doorkruisten (zie foto's) die een streep achterlieten, die totaal niet oplosten. Het is toch ronduit vreemd te constateren, dat vliegtuigen die duidelijk hoger vliegen, waar het meestal kouder is, nagenoeg geen strepen achterlaten, en vliegtuigen die duidelijk lager vliegen, een streep achterlaten, die gewoon niet oplost maar uitwaaiert.
Nog wat saillant details zijn de bizarre koerswijzigingen die sommige vliegtuigen maken die de vreemde strepen achterlaten. Ik weet dat vliegtuigen nooit in een rechte lijn van A naar B vliegen. Vandaag zag ik deze vliegtuigen soms bochten maken op grote hoogtes van meer dan 30 graden, wat absurd is als je alleen al naar de brandstof verspilling zou kijken. Een verkeersvliegtuig die van A naar B vliegt, zal zich altijd aan de regels van de verkeerstorens moeten houden, maar die laten deze vliegtuigen echt geen koerscorrecties van 30 graden maken. Dat zou absurd zijn, met de huidige CO2 problematiek.
En het laatste saillante detail wat mij vandaag weer eens opviel, was het feit dat bepaalde vliegtuigstrepen, plots worden onderbroken. Van het ene op het andere moment geen streep meer. Alsof de motoren uitvallen, om vervolgens na een tijdje even plotseling te beginnen.
Ik maak mij dan ook ernstige zorgen over dit fenomeen. Niemand kan mij wijs maken, dat dit vliegtuigen zijn die hier gewone condensstrepen achterlaten. Dat is gewoon onmogelijk, tenzij de vliegtuigen van tegenwoordig niet meer op Kerosine vliegen, maar op een ander goedje. Dat is volgens mij niet het geval. Ook is volgens mij de samenstelling van de lucht in de afgelopen 25 jaar niet wezenlijk veranderd, dat de condensstrepen van vliegtuigen zich ineens totaal anders gaan gedragen.
Ik zou graag uw kant van het verhaal eens willen horen, want ik kan mij niet voorstellen dat dit verontrustende fenomeen zich aan jullie oog kan onttrekken.
In afwachting van uw reactie, verblijf ik, Met vriendelijke groet,
Olaf H.
Antwoord van Peter van Velthoven woensdag 27 februari 2008:
Geachte heer H.,
De verschillen tussen de vliegtuigstrepen die U gefotografeerd heeft worden grotendeels veroorzaakt doordat de betreffende vliegtuigen op verschillende hoogtes vlogen. Vaak vliegen ze dan ook in een andere richting. Ze lossen sneller op als op een bepaalde hoogte minder waterdamp of een hogere temperatuur heerst. De verschillen in uitwaaieren komen door verschillen in de wind met de hoogte.
Ten slotte kunnen er zelfs verschillen zijn tussen vliegtuigstrepen die op dezelfde hoogte worden veroorzaakt, omdat de vorming en levensduur afhangen van het type vliegtuigmotor (temperatuur en vochtgehalte van de lucht die uit de vliegtuiguitlaat komt).
Het onderbreken van vliegtuigstrepen treed vooral op bij opstijgende of dalende vliegtuigen, maar kan ook optreden als er grote horizontale variaties in de atmosferische vochtigheid of temperatuur zijn.
Met vriendelijke groeten,
Peter van Velthoven
2e e-mail van dhr. H. aan Peter van Velthoven op 27 februari 2008:
Dank u voor uw reactie en tijd.
Zoals ik hieronder al aangaf ben ik redelijk bekend met de condities op grote hoogtes en daardoor de verschillen tussen de 'vliegtuigstrepen' tussen de 8 en 12 kilometer boven het aardoppervlak. Ik kijk al sinds mijn 10e jaar bijna dagelijks naar overvliegende vliegtuigen.
Ik weet ook dat de nieuwe vliegtuigen zuiniger zijn dan de oudere types, je zou daarom alleen maar minder dikke strepen verwachten, want volgens mij worden de oude vliegtuigen steeds meer geweerd uit het Nederlandse luchtruim.
Ik zie echter een duidelijk verschil tussen de fenomenen die wij heden ten dage te zien krijgen en wat ik vroeger dagelijks zag. Natuurlijk zijn de vliegbewegingen sterk toegenomen, en daardoor veel meer vliegtuigstrepen achterlatend. (Ze zouden dus kleiner moeten zijn, gezien de zuinigere motoren, die de vliegtuigen tegenwoordig hebben.)
Als men eens de tijd zou nemen om op bepaalde dagen, bij heldere hemel, naar boven te kijken, dan kan men niet anders concluderen dan dat er zich twee verschillende fenomenen afspelen die niet zo simpel te verklaren zijn
~*~AngelWings~*~ AngelWings
Onderwerp: Re: KNMI ontkent Chemtrails in alle toonaarden 16/3/2008, 17:42
zoals hieronder wordt geschreven.
Maandag 15 februari, zag ik bijvoorbeeld duidelijk twee vliegtuigen, in nagenoeg dezelfde richting vliegen, waarbij het ene vliegtuig, die een snel oplossende streep achterliet duidelijk boven het vliegtuig kruiste die een streep achterliet, die gewoon niet oploste. Het leek ook alsof er domweg verschillende soorten "uitlaatgassen" te zien waren. Het werd vroeger, en dan praat ik over de jaren 90, toen er ook heel veel vliegbewegingen waren, nooit "sluier bewolkt" bij heldere dagen, bij vochtige koude omstandigheden op grote hoogtes. Dat weet ik heel zeker, want ik keek bijna dagelijks naar boven.
Ik begrijp dat de omstandigheden verschillend kunnen zijn, maar toch niet zo, dat in het ene geval de "condens" nagenoeg meteen oplost, en in het andere geval totaal niet oplost. Ook het feit dat strepen abrupt ophouden, niet langzaam uitdoven, nee abrupt ophouden, al dan niet bij een stijgend op dalend vliegtuig, om een minuut of wat later even abrupt weer te beginnen is voor mij niet te verklaren. Het lijkt gewoon alsof iemand de motoren afzet, om ze een minuut later weer aan te zetten. De is toch meer dan vreemd, zeker als een vliegtuig aan het stijgen zou zijn.
Bovendien kan mij niet herinneren dat ik dit vroeger nooit zo heb gezien. Wel dat de streep geleidelijk wat dunner werd, maar niet dat hij van het ene op het andere moment totaal ophielt. Dat heb ik absoluut nog nooit gezien. Wat is er nu dan zo anders dan de jaren 90.
Verder zou ik ook graag willen weten wat de reden is dat vliegtuigen tegenwoordig met grote regelmaat bochten van soms meer dan 30 graden maken, en dat die vliegtuigen toevallig altijd, in ieder geval voor zover ik het heb waargenomen, dikke strepen achterlaten, nooit de snel oplossende strepen.
Bochten van meer dan 30 graden zijn totaal onlogisch in de luchtvaart, zeker als er daarna weer in een rechte lijn verder wordt gevlogen tot het oog reikt.
Ik kan u verzekeren, dat dit gebeurd. Neem eens de tijd en kijk eens een half uur of een uur naar boven bij helder weer. Het gebeurt niet dagelijks, maar op bepaalde dagen. Op deze dagen lijkt het ook of er aanzienlijk meer vluchtbewegingen zijn. Met een objectieve blik, kunt u domweg niet alles onder het mom van de weercondities verklaren.
De Bilt is niet ver van Bussum, ik zou u graag eens bellen om eens samen te kijken als deze verschijnselen zich weer eens voordoen.
In ieder geval ben ik benieuwd naar uw reactie en of u mijn ongerustheid enigszins kunt wegnemen, want ongerust dat ben ik nog steeds in grote mate.
Met vriendelijke groet,
Olaf H.
-- GEEN reactie van Peter van Velthoven... --
3e e-mail van Dhr. H. aan Peter van Velthoven op 7 maart 2008:
Ik zou het zeer op prijs stellen als u ook een antwoord zou willen geven op mijn mail, als antwoord op de mail die u mij heeft gestuurd n.a.v. mijn eerste mail over de vliegtuigstrepen.
Ik hoop dat u hier een paar minuten voor kunt vrijmaken. Het gaat immers over zorgwekkende zaken, in ieder geval in mijn optiek.
Ik kijk met belangstelling uit naar uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Olaf H.
Antwoord van Peter van Velthoven op 10 maart 2008:
Geachte heer H.,
Zoals gezegd in mijn eerdere mail zijn de meeste door U waargenomen verschijnselen te verklaren door atmosferische variaties horizontaal of verticaal, dan wel door verschillende vliegtuigtypes. Vooral verticaal zijn er bijna altijd grote variaties zodat kruisende vliegtuigen (die vanwege de veiligheid op verschillende hoogte vliegen) heel verschillende strepen kunnen veroorzaken.
De dikte van de vliegtuigstrepen wordt grotendeels door de atmosferische variaties bepaald worden, minder door het vliegtuigtype of de zuinigheid van de verbranding in de motor. Wel kan de levensduur / lengte en het al dan niet optreden van de streep varieren met het vliegtuigtype. De temperatuur en hoeveelheid vocht in de lucht die uit de vliegtuigmotor komt zijn daarbij de belangrijkste parameters naast de omgevingsfactoren.
Wij zien geen kwalitatief verschil tussen strepen vroeger en nu. Wel is het aantal strepen toegenomen door de sterke groei van het vliegverkeer sinds begin jaren negentig.
Hoeken van 30 graden in strepen worden waarschijnlijk veroorzaakt door de routering van dalende en opstijgende vliegtuigen. Ik meen me te herinneren dat de vliegroutes rondom Schiphol enkele jaren geleden zijn gewijzigd.
Met vriendelijke groeten, Peter van Velthoven
De metreoloog Karsten Brandt over Chemtrails op de duitse zender RTL
Hoe is het mogelijk dat landen als Duitsland, Engeland en Canada het sproeien van chemicalien in ons luchtruim grif toegeven, terwijl de instituten hier in Nederland nog doen alsof hun neus bloedt. Komt dit voort uit pure onwetendheid? Bekend zijn inmiddels de gedocumenteerde plannen van de NASA uit 1974 over het aanleggen van een 'zonnescherm' door middel van o.a. Aluminium in de atmosfeer te spuiten. Dit zijn pure feiten. Daarnaast is het niet de eerste keer dat er experimenten zijn toegegeven van het besproeien van de bevolking, zoals bijvoorbeeld gebeurde met soldaten in de Vietnam oorlog. Ga zelf eens op zoek naar geheime projecten waarvan nu zaken in de openbaarheid worden gesteld. U zult dit niet vernemen bij de mainstream media via radio of televisie, maar via het internet is ontzettend veel informatie te vinden voor mensen die een kritische blik willen werpen op bewust verborgen gehouden zaken als deze.
Erwin Kroll: "...en let u eens op deze prachtige vliegtuigstrepen tegen de ondergaande zon."
Wij hopen ten zeerste dat u als bezorgde burger een voorbeeld neemt aan Olaf H. en de instituten ook eens aan de tand gaan voelen over wat er in ons luchtruim afspeelt.
Richard
Gesponsorde inhoud
Onderwerp: Re: KNMI ontkent Chemtrails in alle toonaarden