Aantal berichten : 840 Leeftijd : 57 Hobby's : Digitale beeldbewerking, lezen, dichten en schrijven Humor : JAH! Angel Wings : 17908 Reputatie : 0 Registration date : 11-03-08
Onderwerp: Het sombere Nederland 16/3/2008, 22:20
Het sombere Nederland Bordjes met verboden, zouden verboden moeten worden. Want veel mag er niet in ons land. Kijk maar eens goed om je heen nml.
Afgelopen zondag overviel mij een droevigheid, bij het aanzien van een wilde waterplas waar jaarlijks elke zomer vele recreanten hun blote vel laten baden in het zonlicht, voor de zo gewenste tanning. Die plas heeft moeder natuur daar ooit heengegooit in een gevoel van onbezonnenheid en zie daar, het werd ontdekt door enkele menselijke wezens, die ipv naar het dichtbijgelegen zwembad, liever zichzelf lieten verwennen door donkerbruin water, met langs de enkels enkele slieberige glibberige slierten ongekende brei. Deze plas die afgelopen zondag er zeer verlaten bij lag, was ineens van een plas die ooit gratis was aangelegd door moeders der natuur, veranderd in een verbodplaats. Ten eerste moest men al betalen wilde men er naartoe gaan, met een vervoersmiddel met meer dan 2 wielen. Ten tweede was er paal nr 1 die de weg baricadeerde, en toen paal nr 2, die eveneens de toegangsweg baricadeerde en paal nr 3 daar kwam je al niet eens meer aan toe, want je kon er toch niet langs. Nu regende het erg op de bewuste zondag. Er was geen kip te bekennen behalve wij dan en kippig waren we niet erg. Rondom de uitgestorven plas, waren toiletten aangebracht. De sloten hingen ervoor op deze juniaanse dag, terwijl er geen kip te bekennen was zoals ik al zei. Een grasveld had een bordje, speelweide, met hierop een klein miniscuul klimrekje voor peuters, kleiner dan klein was het, zo klein dat het ergens geen klimrek meer mocht heten. Enkele tafels waren neergezet onder een stel bomen, geen dakje tegen teken die uit de bomen zouden kunnen vallen, geen leuke lampjes oid, geen restaurantje bv. Ik zag het al helemaal voor mij nml. Zelfs op zondagen waarop het regende, vele mensen die er even tussenuit wilden in ons saaie zondagse stadje. Ja dat zou wat zijn, meer leven daar bij die grote plas, als het dan toch betaald moest worden waarom dan niet meteen goed? De lucht was grijs, het water grauw en de straat was eveneens grijs. Wat somber toch, hier zou ik een mexicaanse touch aan willen geven met vele vrolijke kleuren. Er mag zoveel niet, zoals jaren terug de houseparty bij het strandje hier, iedereen werd weggestuurd door oom agent. Foei toch. Kampvuren mochten ook niet stel je voor zeg dat het gras.. Ah nog een bordje naakttouristen, ja ook daaraan was gedacht. Bordjes zinloos op zonloze dagen. Wat saai,..bedacht ik mij en..keek naar de regen die gestaag druppelde op het somber gekleurde water.