Aantal berichten : 840 Leeftijd : 57 Hobby's : Digitale beeldbewerking, lezen, dichten en schrijven Humor : JAH! Angel Wings : 17908 Reputatie : 0 Registration date : 11-03-08
Onderwerp: Gedichten AngelWings 17/3/2008, 18:22
Ik schrijf mijn gedichten in een inspiratie die ik ontvang, opvang, ineens voel, alsof er muzieknoten spelen door mijn ziel. Niet altijd gebaseerd op mijn eigen ervaringen, wel gemengd met, door inzicht, door wat je meemaakt in het leven en de verhalen die je bemerkt, hoort en ervaart van anderen.
Weet je wat je aanrichte met woorden als pijlen vanuit een ongerichte boog? Weet je wat ik voelde toen je op mij schoot zonder dat ik erom vroeg? Toen je raakschoot? En mij diep raakte in mijn hart? Weet je wel dat jouw woorden zo ongericht onredelijk me toch zo diep konden raken? Wist je dit wel? Dat ik je nu niet meer vertrouwen kan? Dat ik het niet meer wil zelfs? Dat ik je die kans niet eens meer gunnen wil? Dat ik je niet meer vergeven kan? Ook al zou ik willen? Weet je wel wat je deed toen je richte op mij? Ik denk niet dat je besefte hoe diep je mij raken kon Ik noem dat echte vriendschap maar die is nu voorgoed voorbij! AngelWings
Laatst aangepast door ~*~AngelWings~*~ op 17/3/2008, 18:55; in totaal 2 keer bewerkt
~*~AngelWings~*~ AngelWings
Aantal berichten : 840 Leeftijd : 57 Hobby's : Digitale beeldbewerking, lezen, dichten en schrijven Humor : JAH! Angel Wings : 17908 Reputatie : 0 Registration date : 11-03-08
Ik zag jouw handen vandaag zomaar opeens zij stond daar en had jouw handen jouw gezicht ergens in de verre verten van mijn herinnering.. en ik voelde pijn jou te missen jouw handen trilden daar jouw aders klopten daar in die handen jouw witte haren glommen daar zomaar in de zon in haar die vreemde vrouw opeens zag ik jou weer was je bijna vergeten na alle pijnen en verdriet ineens zag ik jou daar zomaar naast mij staan en de pijn vlijmde door mijn hart en de tranen wilden gillend een weg banen zomaar door mijn ziel heen naar buiten de zon in de buitenlucht in en die oude vrouw daar oma ze leek zoveel ineens op jou dat ik maar wegliep snel sneller dan ik denken kon zag iemand kijken zag ze de herkenning en begreep ze of niet oma 'vandaag miste ik je weer eens zo heel erg zag jou zomaar in een vreemde vrouw
AngelWings
Ik schonk je al mijn paarlen mijn diamanten mijn edelstenen mijn rijkdommen deelde alles met jou en je gooide alles voor de zwijnen Alsof ik niet meer waard was dan een dier Toen heb ik het eens omgedraaid en bedacht me dat enkel een ''zwijn'' deze rijkdommen kon vergooien deze schoonheid kon vertrappen want een mens een eerlijk mens zou zoiets nml nooit doen
AngelWings
Het Recht om vrij te zijn in Denken maar niet in Woorden De Woorden die Moorden de Woorden die Vermoorden Woorden die Stoorden Woorden, Moorden, Denken is vrij, maar de Woorden zijn Dood
Angelwings 2004
De duif Vliegt op en Verliest zijn veren Deze dalen op ons neer Bij laffe daden keer op keer Angelwings 2004
Haat verdoet je tijd In woede boosheid en nijd Haat is ongezond Kost energie Is zinloos Want de ander Voelt nooit wat jij voelt Dus los die haat op En ga door met je eigen leven
AngelWings
Als een bloesemtak Ontbloesemde zich Een liefde Diep innig samen We wilden nog zoveel Samen bereiken En delen Doch het mocht niet zo zijn Hard is het leven Om dat wat goed is Zo te doen stranden Was het te laat Voor ons? Mochten wij dan niet Samen een leven delen? Waarom Moest alles dan zo gaan? De bloesem werd gebroken De takken zegen neer Geen woorden meer Bij machte Om te zeggen wat ik zeggen wil Tegen jou Die zo snel verder ging Met leven De tijd is kort Voor onze leeftijd Ik weet dit alles wel Hoe kon dit alles zo besloten zijn In enkele maanden Van tijd? Beschoren verlorenheid Verloren ligt niet in de dood Doch ook niet in de moederschoot Onthou wat ik ooit zei Want vergeten doet een mens zo snel Ook jij! Er was geen tijd meer Voor ons samen Om te delen In dit leven! Tot ziens..mijn lief
AngelWings
Opeens een woord Dat je ziel doet ontwaken Vanuit lethargie Wakker geworden Voel je pijnen Omhoogspattend vanuit je ziel Je sluit je ogen Je sluit je ziel Je sluit je hart En gaat verder slapen Want het leven Gaat niet alleen Om smart En zielenpijn!
AngelWings
Kou Verslaat De regen Op je ziel Verdrinken In hetgeen Dat leven heet Het karmische wiel Sta je daar Eenzaamheid omvat je Omarmt je in kilheid Verloren Verlaten Omarm je terug In accepterende zekerheid In de hoop op een glimpje liefde Die de regen doet verdampen op je huid In je kledij Je zielspakket En je hart Huilt het uit
AngelWings
Als iets is zoals het is Waarom vechten tegen Dat wat is? Je weet het Je voelt het Het is zoals het is Vechten is zo zinloos soms... Zo vermoeiend Dus vecht niet maar heb gewoon lief
AngelWings
Het ego speelt op In je hart van steen Je verspeelt koppig je kaarten In dit spel Je loopt weg Je denkt niet na Je voelt zg zoveel in jouzelf Ik wacht Met gerust hart dat wel open kan staan Ondanks alles wat jij deed Kan ik jou wel vergeven! Kan ik nog wel houden Van jou Ook al verdien jij dit niet! En doe je mij verdriet Ik sta boven dat ego van jou Ik zie erop neer Je kunt beter dan dit Je kunt beter en veel meer
AngelWings
Ik zag Hoe de mensheid zich keerde Tegen alles dat liefde heet Zichzelf verheerlijkte Met het ego van zijn Een domper op de schepping Vereerde het venijn Verlorenheid Creeerde het Simpelheid Domheid Van het Vlees Verloor het van alles nog het meest het zelf In de leugen van Een ik bewustzijn En niet een samen Delen gaat niet Als men Enkel denkt Aan eigen genot
Angelwings
Moegestreden Leg je je hoofd neer Op het groene gras In herinnering Weet je nog hoe alles was De hoop die je had op liefde in het leven dat niet meer kon geven dan dat wat was Geloof Hoop & liefde van dat laatste toch het meest Gaf Liefde hoop op leven Stilte in je geest
AngelWings
Laat mij Je ziel kussen, Strelen, misschien Geef mij je hand Zodat we samen kunnen lopen Laat mij in jouw ogen kijken En je tranen wissen met zachte hand Strelend langs je wang Laat mij ook dragen Wat jou bezielt Zodat we naast elkaar Lopen In dit aardse Battlefield
Angelwings
Men leeft het leven Naast elkaar Langs Elkaar heen Werken, sporten, vakanties, kopen, huizen, auto's, relaties, En in feite zijn velen Toch nog zo Intens alleen
AngelWings
Schouders moeten sterk zijn Als je groot bent En je doet wel je best Om alles te dragen Gelijk Atlas Alles alleen aan te kunnen Te vechten voor een bestaan Maar alles dragen is onmogelijk Daarom vond God de liefde uit Om samen te kunnen delen In het leven Omdat schouders er ook zijn Om op uit te huilen Om bij te schuilen En niet alleen om te dragen Die intens grote last
Angelwings
Teer als glas Gebroken dagen Het verleden dat je inhaalt Op een dag
Verloren uren Gemiste kansen Misschien Angst Niet nog een keer Die mallemolen Die liefde heet Scherm je, je af Durf je niet meer lief te hebben Te voelen Of te zijn Verloren kansen Geven Pijn AngelWings
De mensheid Verkilt Onderling Haat en nijd Afgunst Dat niets baat Op een eiland Vertoevend Delen ze niets meer Dan zichzelf Aan de ander Alsof alles Fungeert als een prullenbak Geen feedback T'is teveel Niet meer rieel Te verwachten Dat, De ander stilstaat Bij jou...
Angelwings
Onderwerp: De bril ! 17/3/2008, 23:09
De bril !
Geuren uit vervlogen tijden Doken op uit De koffer der vergetelheid Rommelend tussen Spullen Goed Raakten mijn vingers Jouw bril Jaren keken Jouw ogen door dit kleinood Wat zag je Allemaal Welke gedachten Bereikten jouw denken? In mijn handen De glazen Het Montuur Tranen Rollen Over mijn wangen Mijn neus Ruikt nog jouw geur Droefheid vervult mijn hart Ik Huil Je bent niet meer hier Ik ben je zo kwijt De tranen die komen Lossen niets op Want de dood Is iets Dat voorbij is Ik sluit de koffer Weer van de herinnering Voorbij Maar de pijn Gaat nooit meer weg Of voorbij
Angelwings
Hij denkt-zegt dat ik van hem hou Mijn hart is voor hem koud Hij zegt dat hij van mij houdt Hij is nooit met mij getrouwd Niet dat ik dat zou willen Omdat ik van hem gil Hij zegt ook dat ik slecht ben Alsof ik mijzelf niet ken Hij denkt te weten Heel verbeten Ik vraag me keer op keer af Liefde doet dat dan pijn? Liefde laat dat sloven? In je sop gaar koken? Laat dat vernederen toe? Of scheldpartijen? Waarom hij telkens maar weer bij me blijft? Hij heeft het veels te gemakkelijk met zo'n megawijf! Angelwings 1995
Toneelspel Een toneelspel Op zijn hoogtepunt Men staart naar het decor Het centrale punt Het spel duurt voort In beeld en woord Het einde nadert Docht duurt veels te lang De gezichten worden droever En de woorden wrang En wanneer het doek eindelijk valt Is het spel zijn Hoogtepunt allang voorbij En wanneer het hoogtepunt voorbij is Moet je stoppen met het spel Net als wij! AngelWings 1986
Illusie's Een luchtballon Ik wilde dat ik een speld had Zodat ik ze doorprikken kon Maar ik kan enkel blazen Tot een aardbol bijna zo groot Totdat het alles ontploffen zal En ik mijn hoofd weer eens stoot AngelWings 1990
Hij had de griep Het liep zijn neus al uit, in het geniep Dat zag je aan de zakdoekjes Verdwaald onder haar bed Dat ook al natgezweten was Wie had hem dat belet? Wie kon hem uberhaupt wat beletten? Toen hij de volgende dag even wat recht wilde zetten En opeens weer alleen wilde slapen Met een verveelde blik en veel gapen En zij gisteren maar zorgen Vickssnoepjes voor hem kopen Kopje thee op bed Dampo op zijn borst En hij had zo'n dorst Hij had in haar niet de vrouw gezien Hij zag in haar zijn moeder Die zij niet wilde zijn Die nacht huilde ze eenzaam Op het natgezweten bed Beter zonder hem dan met AngelWings 1993
Liefde, donder op, zei hij Een dag later was ze blij Toen lag hij zich te laven aan haar borsten Z'n behoeften te dorsten Ze dacht dat dit liefde was Hoe kon zij weten Als zij zichzelf was vergeten? AngelWings 1992